Дейности:
|
Формиране на екип и управление на проекта Един от най-важните фактори за успешната и реализация на проекта е обезпечеността му с човешки ресурс, притежаващи необходимата квалификация и опит. За целта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от Ръководител, Координатор и Счетоводител. ЕУП ще е отговорен и за подготовката и провеждането на процедурите по ПМС 55/2007 г. за избор на външни изпълнители за част от дейностите по проекта. Провеждане на процедура по подбор на двама безработни младежи до 29-годишна възраст Подбора на безработни младежи до 29-годишна възраст ще бъде проведен в съответствие с разписаната Процедура за подбор на представители на целевата група следвайки процеса на описаната технология на подбор:
1) Подаване на Заявка от бенефициента до съответната ДБТ;
2) Получаване от бенефициента на изготвен „Дълг списък“ от страна на ДБТ – включващ подходящите за преминаване на обучение лица;
3) Изготвен от бенефициента „Кратък списък“ и представен на ДБТ– включващ лицата с които ще се проведе индивидуално интервю;
4) Съставяне на комисия за подбор;
5) Провеждане на индивидуални интервюта;
6) Окончателно класиране на подходящите кандидати;
7) Изготвяне на Протокол удостоверяващ решението на комисията;
8) Окончателен списък на одобрените кандидати;
След това Бенефициента по проекта ще подпише индивидуални споразумения/договори с избраните представители на целевата група за включване в конкретния проект, финансиран по настоящата схема, в който ясно ще бъдат регламентирани правата и задълженията на страните по договора.
При прилагане процедурата на подбор ще се следи представителите на целевите групи да отговарят на необходимите образователни изисквания, а именно да имат завършено висше образование в областта на европейската интеграция, правото, публичната администрация или друга сходна специалност.
Провеждане на обучение по ключова компетентност 5 „Умение за учене“ на двама безработни младежи до 29-годишна възраст Предвижда се всеки един от подбраните представители на целевата група (двама на брой) да премине обучение по ключова компетентност 5 „Умение за учене“.
Бенефициента е определил вида на посоченото обучението, в съответствие с нуждите на разкритите нови работни места.
Спецификата на дейността на дружеството, а именно предоставяне на консултантски услуги свързани с подготовка и управление на проекти финансирани от СФ на Ес и други донорски програми, предполага служителите му да притежават много добри комуникационни умения, аналитично и творческо мислене, както и компетенции свързани с работа в екип, управление на времето и отговорностите си, вземане на бързи решения в зависимост от конкретна ситуация.
Предвижда се продължителността на обучение да бъде минимум 30 учебни часа, като след неговия край представителите на целевата група ще получат документ, удостоверяващ придобитите знания и умения.
Изборът на организация за провеждане на обучението ще бъде проведен съгласно разпоредбите на ПМС 55 / 2007 г.
Осигуряване на заетост на двама безработни младежи до 29-годишна възраст За представителите на целевата група, след успешно преминаване на обучението по ключова компетентност 5 „Умение за учение“, ще се осигури заетост в дружеството за период от 12 месеца. Бенефициента е избрал максималния допустим срок за осигуряване на заетост по настоящата процедура, изхождайки от нуждите и намеренията на дружеството от допълнителна експертна помощ в неговата дейност, които напълно съвпадат с публикуването на процедурата и предоставената възможност да се възползва от нея.
Идната 2013 г. е последната от настоящия 7-годишен бюджетен период на ЕС и съответно на действие СФ и на оперативните програми за България, през която предстои да се публикуват редица процедури за безвъзмездна финансова помощ насочени към НПО, частни и публични бенефициенти по оперативните програми и по Програмата за развитие на селските райони. Същевременно от началото на 2014 г. започва нов 7-годишен програмен период, който предстои да открие нови възможности за кандидатстване пред различните категории бенефициенти, давайки им възможност да развият и/или надградят постигнатото .през последните години. За да получат достъп до тези възможности обаче съответните бенефициенти е необходимо да подготвят качествени проекти с които да кандидатстват за получаване на финансиране, като в много случай, за това те прибягват до използването на професионална консултантска помощ.
С оглед на горното, дружеството се нуждае от подходящи, квалифицирани и обучени кадри, които да съдействат и подпомагат неговите настоящи и бъдещи клиенти при формиране на техните идейни концепции, подготовка на проектните си предложения и успешно управление на проектните им дейности.
В рамките на тази дейност следва да се спомене, че бенефициента изразява готовност да запази създадените работни места и съответно да продължи да осигурява заетост на лицата със свой собствени средства и след приключване на настоящия проект.
Закупуване на оборудване и обзавеждане, необходими за създаването на две нови работни места за назначените безработни лица В рамките на тази дейност се предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане за обезпечаване на създадените работни места – две настолни компютърни конфигурации (в т.ч. и монитори), два лаптопа, едно мултифункционално устройство, две работни бюра, столове и прилежащ стилаж за съхранение на документи.
Посоченото по-горе оборудване произтича от спецификата на дейност на дружеството и е неразривно свързано с необходимото обезпечаване на работещите в него. Дейността на дружеството, в светлината на предходното, протича в две основни направления – изпълнение на основните ангажименти в офиса на дружеството, което изисква основните „оръжия на труда“ да бъдат именно компютър, принтер, скенер, ксерокс и подобни, които са в помощ при подготовката на проектни предложения и тяхното последващо комплектоване съгласно изискванията на отделните програми. От друга страна стои постоянните срещи с потенциални клиенти, необходимостта от комуникация от разстояние, което представлява работата „на място“ при клиента т.е. извън офиса, което предполага наличието на мобилни устройства (лаптопи) с които служителите да могат своевременно да изпълняват задълженията си и да предоставят професионално и компетентно необходимата информация по време на провежданите срещи.
Изборът на външен изпълнител за доставка на посоченото оборудване и обзавеждане ще бъде проведен съгласно разпоредбите на ПМС 55 / 2007 г.
Мерки по информираност и публичност Ще се реализират следните мерки:
Изработване на една информационна табела – ще бъде поставена на видимо място в офиса на дружеството.
Изработване на дванадесет броя информационни стикера – ще бъдат поставени върху закупените по проекта оборудване и обзавеждане.
Една публикация в печатно издание – в национален ежедневник.
Горепосочените мерки ще бъдат съобразени с изискванията и правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, както и с Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОПРЧР.
Изборът на външен изпълнител за изпълнение на посочените мерки ще бъде проведен съгласно разпоредбите на ПМС 55 / 2007 г.
|