Дейности:
|
Дейност 1: Провеждане на обществена поръчка с цел избор на изпълнител, при спазване на принципите, условията и реда за възлагането й, съгласно изискванията на нормативната уредба в областта на обществените поръчки.
Поддейност 1.1: Подготовка на процедурата за възлагане на обществена поръчка за изпълнението на поддейност 1 от дейност 2 по проекта, чрез изготвяне на пълно описание на предмета на обществената поръчка и документация за участие;
Поддейност 1.2: Организиране и провеждане на процедурата за възлагане на обществената поръчка чрез назначаване и работа на комисия за разглеждане и оценяване на подадени оферти в процедурите и издаване на решение за избор на изпълнител;
Поддейност 1.3: Подготовка и сключване на договор/и за възлагане на обществената поръчка с избрания/те изпълнител/и.
Дейност 2: Провеждане на курсове за обучение за служителите на НАП за моделиране, анализиране и оптимизиране на бизнес процеси и поддържане в актуално състояние на ИТ-архитектурата на НАП чрез специализирани софтуерни продукти от платформа ARIS, какт Поддейност 2.1.: Провеждане на курсове за обучение за служителите на НАП за моделиране, анализиране и оптимизиране на бизнес процеси и поддържане в актуално състояние на ИТ-архитектура чрез специализирани софтуерни продукти от платформа ARIS;
Курсовете за обучение, включени в тази поддейност са следните:
2.1.1. Курс за обучение на тема „Моделиране на бизнес процеси с ARIS Business Architect 7.1”
Теми в обхвата на обучението:
• основни положения в методология АРИС;
• нови моменти в метода за моделиране във версия 7.1.;
• разработване на шаблони, темплейти и филтри;
• възможности за оптимизиране на процесния модел;
• моделиране на продуктите и услугите – метод, видове модели, степен на детайлност, интеграция с моделите на бизнес процеси;
• класификационни модели – метод, видове, интеграция;
• моделиране на количествени и качествени показатели за оценка на бизнес процеси.
Целева група и брой участници – в обучението ще участват 8 служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел (отдел БАМП, дирекция ИСМБП);
Продължителност на курса – 3 дни.
2.1.2. Курс за обучение на тема: „Администраторски функции в ARIS Business Architect 7.1”
Теми в обхвата на обучението:
• управление на базата с данни (организиране, систематизиране и обединяване на бази данни);
• консолидиране на обекти, семантични проверки;
• управление на правата за достъп, създаване на групи потребители;
• създаване на потребителски отчети, разработване на скриптове;
• създаване на интерфейси и обмен на данни с други ИС;
• създаване на хиперлинкове към външни документи.
Целева група и брой участници – в обучението ще участват 6 служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел (отдел БАМП, дирекция ИСМБП);
Продължителност на курса – 2 дни.
2.1.3. Курс за обучение на тема: „Оптимизиране на бизнес процесите с помощта на ARIS Business Architect 7.1”
Теми в обхвата на обучението:
• бизнес анализ за оптимизиране на процеси - анализи на моделите на бизнес процеси, разработени в АРИС – видове анализи, цели, начини на извършване. Идентифициране на слаби места в процесите и на възможности за тяхното преодоляване;
• симулации на процеси – подготовка, изпълнение, анализиране на резултатите, идентифициране на възможности за оптимизация на процеса;
• изчисляване на разходите за бизнес процеси – основни концепции, ключови индикатори за изпълнение, методи за изчисление;
• приложимост на метода Activity Based Costing (ABC);
• процесът за оптимизиране на процеси – основни етапи, оценка на процесите с ключови индикатори за изпълнение, интерпретиране на резултатите от оценката, подобряване на процесите;
• извършване на „what-if” анализ и „as-is/to-be” сравнение.
Целева група и брой участници – в това обучение ще се включат общо 30 души, разделени в 2 групи от следните целеви групи:
• служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел – 8 бр.;
• служители на НАП – собственици на процеси - 22 бр. – служители от функционални дирекции в ЦУ – собственици на основните БП на НАП.
Продължителност на курса – два курса по 4 дни всеки.
2.1.4. Курс за обучение на тема: „ARIS Business Publisher 7.1. Администриране”
Теми в обхвата на обучението:
• основни функции на софтуера;
• управление на публикуването и актуалността на информацията;
• администриране и управление на потребителите.
Целева група и брой участници – в обучението ще участват 6 служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел (отдел БАМП, дирекция ИСМБП)
Продължителност на курса – 1 дeн.
2.1.5. Курс за обучение на обучаващи на крайни потребители на тема: „ARIS Business Publisher 7.1 –. Работа с приложението”
Теми в обхвата на обучението:
• достъп до приложението и настройки;
• преглед на публикуваното съдържание;
• функции за търсене;
• извършване на анализи;
• създаване на матрици;
• изпращане на обратна връзка.
Целева група и брой участници – в обучението ще участват 80 бр. служители от всички целеви групи, описани в проекта, разделени в 4 групи по 20 души
Продължителност на курса – 4 курса по 1 ден всеки.
2.1.6. Курс за обучение на тема: „ Описание на функционални изисквания към ИС с помощта на ARIS Business Architect 7.1”
Теми в обхвата на обучението:
• подход за описание на функционални изисквания за разработване на информационни системи;
• видове модели и обекти;
• нови моменти в метода на версия 7.1;
• възможности за интеграция с ARIS IT Architect 7.1.
Целева група и брой участници - в обучението ще се включат 13 бр. служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел и ИТ-архитектурата на НАП (отдели БАМП и РД, дирекция ИСМБП);
Продължителност на курса – 3 дни.
2.1.7. Курс за обучение на тема: „Моделиране, анализиране и поддържане в актуално състояние на ИТ-архитектурата на НАП с помощта на ARIS IT Architect 7.1”
Теми в обхвата на обучението:
• подход за описание на ИТ-архитектура със средствата на ARIS IT Architect 7.1., включващо като минимум подходи за описание на:
- Архитектура на приложенията (в т.ч. информационни системи, приложения, програмни продукти, и други елементи и връзките между тях);
- Архитектура на данните (в т.ч. клъстери от данни, бази данни, обекти и връзките между тях);
- Архитектура на технологиите, вкл.устройствата (в т.ч. СУБД, операционни системи, устройства и други елементи и връзките между тях);
- Влияние и взаимовръзки между различните разрези на ИТ-архитектурата – приложна, информационна и технологична;
- Интеграция на ИТ-архитектурата с бизнес моделите.
• описание (Дизайн) на ИТ-архитектура - модели, обекти и атрибути, начини на ползването им при описание на ИТ-архитектура със средствата на ARIS IT Architect 7.1., включващо всички модели, обекти и атрибути, необходими за изобразяване на:
- системи, подсистеми, модули и функциите в тях;
- средства за разработка, операционни системи, използвани СУБД, други технологични средства и техните версии;
- среда за работа – сървъри, работни станции, устройства и други компоненти;
- потоците на движение на информацията;
- интерфейсите с други системи;
- клъстерите от данни, бази данни, обектите и връзките между тях;
- СУБД, операционни системи, друг операционен софтуер, устройства и други елементи и връзките между тях;
- връзките с Архитектурата на приложенията с Бизнес архитектурата (структура, бизнес процеси и др.), Архитектурата на данните и Архитектурата на технологиите в НАП;
• основни разлики при описание на ИТ-архитектура между ARIS IT Architect 7.02. и ARIS IT Architect 7.1. Нови моменти (функционалности) за моделиране във версия ARIS IT Architect 7.1.;
• анализиране на ИТ-архитектура - изготвяне на справки и отчети чрез ARIS IT Architect 7.02. и използването им;
• планиране и управление на ИТ-архитектура със средствата на ARIS IT Architect 7.02.;
• администриране (управление на базата с данни, управление на правата за достъп).
Целева група и брой участници - в обучението ще се включат 5 бр. служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на ИТ-архитектурата на НАП (отдел РД, дирекция ИСМБП);
Продължителност на курса - 3 дни
Поддейност 2.2: Провеждане на курсове за обучение за служителите на НАП за обработване на документи и анализиране на бази данни чрез MS Word, MS Excel и MS Access.
В тази поддейност са включени следните курсове за обучение от каталога на ИПА:
2.2.1. Курс за обучение на тема: „Работа с дълги документи с MS Word”.
Обучението е от каталога на ИПА под номер ИТО–7.
Теми в обхвата на обучението:
• усвояване възможностите на продукта, свързани с подготовката, оформянето и управлението на големи текстови документи;
• създаване и модифициране на съдържание;
• създаване и промяна на азбучен указател;
• добавяне на хипервръзки.
Целева група и брой участници - в това обучение ще се включат общо 11 служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел и ИТ-архитектурата;
Продължителност на курса – 1,5 дни.
2.2.2. Курс за обучение на тема: „Бази данни с MS Access (начинаещи)”.
Обучението е от каталога на ИПА под номер ИТО–20.
Теми в обхвата на обучението:
• придобиване на знания и умения за създаване и използване на бази данни със средствата на MS Access;
• основни принципи за изграждане на релационни бази дани;
• създаване на нова база от данни, включваща основните обекти – таблици, заявки, формуляри, отчети.
Целева група и брой участници - в това обучение ще се включат общо 10 служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел;
Продължителност на курса – 3 дни.
2.2.3. Курс за обучение на тема: „Анализиране на данни, съхранявани в MS Excel със средствата на MS Access”
Обучението е от каталога на ИПА под номер ИТО–18.
Теми в обхвата на обучението:
• внасяне и свързване на данни от MS Excel в MS Access;
• анализ на данни, съхранявани в повече от един работен лист на MS Excel, с помощта на MS Access;
• изнасяне на резултата от анализа в работен лист на MS Excel.
Целева група и брой участници - в това обучение ще се включат 10 служители на НАП, отговорни за описание и поддържане в актуално състояние на процесния модел;
Продължителност на курса – 1,5 дни.
Дейност 3: Дейности за информация и публичност Поддейност 1: Подготовка на документация за възлагане на обществена поръчка и провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка, при спазване на изискванията на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Сключване на договор с избрания изпълнител.
Поддейност 2: Осигуряване на информация и публичност.
Планират се следните дейности, свързани с осигуряването на информация и публичност на проекта:
• Изработване и разпространяване на 200 броя рекламни комплекта (200 бр. папки, 200 бр. химикалки, 200 бр. бележници);
• Изработване на информационна брошура по проекта - 200 броя.
Освен горепосочените поддейности, екипът на НАП ще предприеме и следните допълнителни действия при осигуряване на информация и публичност на проекта:
• Създаване на специална Категория в Интернет и Интранет страниците на НАП, където да бъдат публикувани изготвените електронни материали и информация за спечелването и напредъка по проекта;
• На всички обучения ще се обяви, че проектът се съфинансира от ЕСФ чрез ОПАК, като използват флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК.
Дейност 4: Управление на проекта Дейността включва:
• Организиране на цялостното изпълнение на проекта;
• Сформиране на разширен екип и изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на проекта;
• Организиране и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;
• Управление на сключените договори – контрол на изпълнението на дейностите, постигането на резултатите и спазването на сроковете;
• Следене на индикаторите за изпълнение на проекта;
• Управление на рисковете и разрешаване на възникнали проблеми;
• Управление на промените;
• Контрол за изпълнението на дейностите за информация и публичност;
• Изготвяне на технически доклади и финансови отчети за направените разходи;
• Следене за нередности и уведомяване на УО на ОПАК при констатиране.
|