Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-4.1.05-0172-C0001
Номер на проект: Д01-3902/08.04.2013
Наименование: "Занимателни училища"
Бенефициент: Сдружение "Знание" - гр. Ловеч
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 07.11.2012
Начална дата: 08.04.2013
Дата на приключване: 08.04.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северозападен
               Ловеч
                    Ловеч
Описание
Описание на проекта: Създаване на условия за по-успешна социална и трудова реализация на деца и ученици от ромски и търски произход чрез подобряване на условията за равен достъп до образование и обучение, повишаване на мотивацията за включване в образователния процес
Дейности: Д 1*. Срещи с родители на деца и първокласници, застрашени от отпадане В началото на проекта ще бъдат проведени срещи с родителите на децата от детските градини в селата Дойренци, Слатина, Лисец и Славяни, кв. Дръстене – потенциални ученици в СОУ „Панайот Пипков” и родители на първокласниците от тези села, които учат в СОУ „Панайот Пипков”. По време на срещите ще се дискутира важността на образованието в съвременното общество. Ще се представи училището и възможностите, които предлага за учениците и организацията на учебния процес. Ще се представи проекта и планираните занимания, в които да се включат. С родителите, които не участват във срещите ще се осъществят индивидуални контакти. В рамките на тази дейност ще бъде изготвено помагало за първокласници и техните родители с илюстрации, предоставящо достъпна информация на родители и деца за това какво ги очаква в училище. Отпадането от училище до голяма степен се дължи на липсата на адекватна подкрепа на учениците от родителите. Привличането на родителите за каузата е определящо за успеха на децата и оставането им в училище. Дейността е особено важна за мотивирането и ангажираността на родителите да участват в последяващите дейности.
Д 2. street education – занимателно училище на открито Летни занимания, по едно във всяко от селата Дойренци, Слатина, Баховица и Лисец с деца и ученици от 5 до 10 години. Заниманията ще са под формата на неформално обучение и занимателни игри. Ще се използват интерактивни методи като работа по групи, визуализиране и симулации за формиране на основни познания за училището и предметите, които ще се изучават. Заниманията ще се провеждат на открито, с много физическа активност и движение. Ще се заложи на занимателното и интересното представяне на материал, който ще се изучава в училище. Заниманията street education ще се организират в центъра на селото (на площада, пред читалището, кметството) с подкрепата на кметствата, читалищата, кметския или кварталния съвет. Занимателните обучителни дейности ще съдействат за мотивирането на децата от посочените села да посещават училище, те ще ги подготвят, за това какво да очакват от първия учебен ден и от заниманията в час. Експертите, които ще реализират дейността имат опит в реализацията на общностни инициативи и инициативи с младежи, с експертиза в интерактивното представяне на информация. Методът е добре познат в Италия, експерти на „Знание” са проучвали тази добра практика с цел прилагането й на територията на нашата страна
Д 3. Занимания по интереси Организиране на занимания по интереси в 4 групи, между 12 и 15 ученика в група, на възраст от първи до осми клас. Групите ще бъдат интегрирани и в тях ще участват ученици от малцинства и българчета. Заниманията ще са в следните области: - Музика; - Танцово изкуство; - Театрално изкуство; - Традиции и фолклор В началото на учебната година преподавателите ще разработят концепция за работата. Целта е да се разработи продукт, който да бъде приложим и в следващи години и с възможности за мултиплициране в други училища. В хода на работа концепциите ще бъдат апробирани и съобразявани със специфичните потребности на учениците. Заниманията ще са изнесени и ще се проведат по време на пролетната ваканция. Голяма част от учениците не са напускали община Ловеч и не са пътували с цел туризъм или екскурзия. Това е допълнителен стимул за представителите на целевата група да участват. В хода на обучение ще бъде създавана база от дидактически материали, които след приключване на проекта ще останат собственост на партньора – училище „Панайот Пипков” и ще подпомогнат по-нататъшното включващо извънкласно обучение. Дидактическите материали, които ще бъдат създадени са: - за музикалните занимания –компакт диск с набор песни на български и на малцинствата; сценични костюми. - за танцовите занимания – два вида костюми за различни етнически групи, сценичен декор. диск с музика; - за театралните занимания – театрални реквизити, сценични костюми, книжка с подходящи сценки; - за фолклор и традиции – книжка със събрани обичаи, песни, наричания и други, носии
Д 4. Обучение на учители В периода 2011-2012 година Сдружение „Знание” обучи над 100 учители. От анализа на формулярите за обратна връзка стана ясно, че около 60 % от учителите имат необходимост от повишаването на знанията и уменията си да работят в мултикултурна среда. Това е особено необходимо за училищата, в които има ученици от различни етноси. Ще бъдат проведени общо 4 двудневни обучения за специализирана подготовка на учители и специалисти с педагогически функции за работа в мултикултурна среда. Обучения по 2 теми всяко с по 2 групи. Обученията ще бъдат по темите „Преподаване в мултикултурна среда (Учителят като модератор)” и уъркшоп „Работа с родители”. Ще бъдат включени учители и специалисти от СОУ „Панайот Пипков” както и класни ръководители, преподаватели и специалисти с педагогически функции от други училища и детските градини в община Ловеч. Във всяко от обученията ще участват по 20 преподаватели. Изборът на обучаемите ще се направи от Съвета на проекта след като се получат заявленията за включване в обученията. Критериите ще бъдат приети на заседание на Съвета на проекта, но ще са в посока – опит, осъзната образователна нужда, наличие на деца и ученици от малцинствен произход в класа или училището, мотивация за участие. Възможно е някои от учителите да бъдат включени и в двете обучения.
Д 5. Подобряване на вътрешната и външната среда Осигуряване на учебно-технически средства, апаратура. Подобряване на училищната среда чрез обособяване и оборудване на стая за извънкласни дейности – театър, вокална група, танцова трупа. Закупуване на хардуер –лаптоп, мутимедийна озвучителна система за компютър, цветен принтер, мултимедиен таблет (1 бр.) Осигурени необходими материално-технически средства за провеждане на извънкласното обучение. Създадени предпоставки за устойчивост на резултатите от дейността и за повторяемост в рамките на следващата учебна година.
Д7. Информационна кампания Ще бъде изготвен комуникационен план на дейностите по проекта в съответствие с графика на дейностите. Планът ще гарантира информационното покриване на дейностите по проекта и достигне до потенциални участници и заинтересовани от проектните дейности страни. Планът ще включва отговорности на партньорите и начин за разпространение на материалите. В съответствие с Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси” ще бъдат проведени 2 информационни събития за местните и национални медии – за старта и завършването на дейностите по проекта. Ще бъдат изработени информационни табели за проекта, които ще бъде поставени пред офиса за управление на проекта и в СОУ „П. Пипков”. Ще се отпечатат картички, формат А6 в 500 екземпляра, пълноцветен печат, които ще представят проекта, ОП „РЧР” и финансовата подкрепа на Европейския социален фонд и Република България пред обществеността. Разделители за книги – 500 броя. Стикери 500 броя. Чанти от плат с логата на програмата (400 броя). Всички информационни материали ще бъдат разпространени в партньорското училище, в селата където са предвидени дейности, в селата откъдето пътуват учениците на „Пипков” и сред обществеността от доброволци на Сдружение „Знание” – Ловеч. Информираност на 10000 души за проекта и за резултатите от него. Средно по 10 представители на национални и местни медии ще присъстват на всяка от двете пресконференции, като се очаква информация за проекта да бъде публикувана в поне 6 медии в първата и в 6 медии от второто информационно събитие. Информация, чрез информационните материали ще достигне до поне 2000 души – ученици в партньорското училище и техните семейства и граждани на общината.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 75 363 BGN
Общ бюджет: 68 821 BGN
БФП: 68 821 BGN
Общо изплатени средства: 68 818 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 68 821 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 25 928 BGN
2014 42 891 BGN
2015 0 BGN
68 818 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 58 498 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 22 039 BGN
2014 36 457 BGN
2015 0 BGN
58 496 BGN
В т.ч. Национално финансиране 10 323 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 889 BGN
2014 6 434 BGN
2015 0 BGN
10 323 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой родители от етническите малцинства включени в програми, свързани с повишаване на мотивацията за интегриране на децата им в образователната система
Индикатор 2 Брой учители и преподаватели включени в програми за повишаване на квалификацията за работа в мултикултурна среда
Индикатор 3 Деца и ученици от етнически малцинствени групи, интегрирани в образователната система (детските градини и училищата)


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз