Дейности:
|
Дейност 1.
Подготовка на организационната структура за изпълнение и управление на проекта, Координиране на екипа и осъществяване на дейности по избор на изпълнители.
Правилното осъществяване на проекта се предхожда от структурирането на екипа и утвърждаването на механизми за управление, контрол и оценка. Съществена част от работата е свързана с избирането на изпълнители, чиито качествени и икономични услуги ще гарантират оптимално разходване на средствата и постигане на най-висока добавена стойност. Дейност 2.
Осигуряване на публичност и прозрачност.
Дейността следва да осигури публичност на проекта чрез подходящо графично оформление на визуалната идентичност и проектни бланки на документи, а така също – на изходящите от проекта печатни материали. В рамките на тази дейност следва да бъдат организирани и публичните събития, които ще дават гласност на резултатите от проекта и ще позволяват на по-голям кръг от бенефициенти да се запознават с възможностите. Не на последно място тази дейност е свързана и осигуряването на медийно присъствие и позиционирането на проекта в публичното пространство. Дейност 3.
Проучване опита на други страни-членки, партньорски проверки и обмен на добри практики.
Дейността включва изготвянето на обучителни материали, съобразени с българските и с немските условия, и осъществяването на обмен чрез изпращането на български експерти в Хамбург, за да се запознаят на място с практиката на немските си колеги и да придобият впечатления за използваните от тях методи за работа с групи в неравностойно положение. Използването на обучителните материали в практиката на експертите ще създаде подходящ капацитет за пряко консултиране, подпомагане и съдействие при защита, трансфер и упражняване на социалноосигурителни права и ще спомогне за осъществяване целите на проекта. Дейност 4. Осигуряване на комуникационни канали и координиране дейността на паралелните информационни мрежи. Координацията на системите за социална сигурност в ЕС е последица от все по-масовите движения на хора, услуги и капитали в териториите на Европейския съюз и през границите на отделните страни-членки. Езиковите бариери и особеностите на местните законодателства създават сериозни затруднения – особено за групи в неравностойно положение – да защитят, трансферират и упражнят своите социалноосигурителни права. Такива условия правят използването на съществуващите възможности за електронна комуникация необходимо и способстват за свързването на съществуващия експертен потенциал, който ще бъде способен да предоставя своята експертиза в реално време и независимо от съществуващите граници. Дейност 5.
Предоставяне на консултации и пряко съдействие на бенефициенти за защита, пренос и упражняване на техните социалноосигурителни права.
Предоставянето на консултации и пряко съдействие на бенефициенти за защита, пренос и упражняване на техните социалноосигурителни права е същност на проекта. За разлика от други формати, при които се предоставят консултации или дори пряко съдействие на бенефициентите, в случая се предлага трансгранична услуга, при която паралелно действащите информационни мрежи предоставят локална информация едновременно от Германия и България, съобразявайки я с всички особености на осигурителните системи. Проектната дейност включва не просто информационно обслужване, но също така изготвяне на процедури и реални действия за подпомагане на бенефициентите при решаване на техни конкретни казуси чрез изготвяне на документи, подаване на същите, проследяване на процесите и осигуряване на по-нататъшно съдействие. Дейност 6.
Изготвяне на инструментариум с мерки и процедури за въздействие и пряко съдействие на работници-мигранти.
Изготвянето на инструментариум с мерки и процедури за въздействие и пряко съдействие на работници-мигранти е може би най-същественият иновативен принос на проекта към съществуващите схеми за работа с групи в неравностойно положение и към борбата с различни неравенства и „сивата“ икономика. Мерките и процедурите в инструментариума следва да посочат конкретни и ясни схеми за работа, които са представени като добри практики от партньорите в хода на проекта, адаптирани са за местните условия и са внедрени като know-how, надграждайки по този начин съществуващите възможности на социалните партньори да способстват за повишаване социалното равнище на идентифицираните целеви групи.
|