Дейности:
|
Дейност 1. Сформиране на екип за управлението на проекта
В рамките на тази дейност ще се обърне внимание на организационните въпроси, свързани с навременното и качествено изпълнение на заложените дейности. Ще бъде изготвен вътрешен работен график с описани отговорници и срокове. Екипът ще се състои от ръководител и финансов мениджър и ще бъде подпомаган от ключови експерти от страна на кандидата и партньора. Дейност 2. Анализ на съществуващите добри практики в България при предоставяне на услуги в сферата на ранното детско развитие и ранно детско образование и преглед на законодателната рамка.
На този етап ще бъде извършено проучване и анализ на съществуващи добри практики по предоставяне на услуги в сферата на ранно детско развитие и образование, както и преглед на законодателната среда, в която се развиват тези услуги. Целта е да се идентифицират съществуващите пречки и проблеми, както и да се очертаят съответни последващи действия с цел превенция и намаляване отпадането на деца и млади хора от образователната система. Настоящия анализ ще послужи и като основа за последващото идентифициране и оценка на иновативни практики от други европейски страни. Дейност 3. Проучване и идентифициране на иновативни и алтернативни социални услуги за подобряване на ранното детско развитие и образование сред членовете на Юрочайлд.
В рамките на тази дейност ще се направи проучване и идентифициране на добри практики от организациите, членки на Юрочайлд (от 35 европейски страни).
С помощта на партньора ще се изготвят форми за описание на добри практики в сферата на предоставяне на социални услуги за подобряване на ранното детско развитие и образование с цел превенция и намаляване отпадането от образователната система. Организациите ще бъдат поканени да опишат своите практики в областта на ранното детско развитие и образование, чрез предварително зададената форма. Външни ключови експерти ще направят преглед на описаните социални услуги, като ще откроят най-добрите практики по предварително зададени критерии. Тези определени практики (максимум 3 от три различни страни) ще бъдат включени за дискутиране и обсъждане по време на организиран тематичен семинар/peer review с представители на определените страни.
Дейност 4. Провеждане на тематичен семинар/peer review.
Основна роля в тематичния семинар ще имат организациите, чиито практики са идентифицирани за последващо дълбочинно изследване. Ключовите експерти ще подготвят специални въпросници към участниците, за да фокусират дискусията към нуждите от определяне на иновативни елементи, както и прилагане на подобни услуги в България и други европейски страни, като: резюме на уроците и изводи, произтекли от практиката на съответните организации, идентифициране на онези аспекти от техните практики, които демонстрират възможност за репликирането им, коментари и предложенив във връзка с предизвикателствата. Тематичния семинар ще се проведе в България и ще бъде двудневен (25 участници). Дейност 5. Изготвяне на Независим Доклад
Експертите по проекта ще изготвят Независим Доклад за представените и дискутирани практики. Докладът ще съдържа ключови послания и препоръки, преглед на проучените практики, какви са общите споделени принципи, идентифицирани и описани иновативни елементи във всеки разгледан случай, както и открояване на елементи, които позволяват адаптиране и прилагането им в България и други страни, научени уроци и последващи стъпки. Дейност 6. Организиране на обучителни посещения
Ще се проведат три двудневни обучителни посещения в страните, чийто практики са обект на изследването (11 участника – представители на български НПО, развиващи услуги в посочената сфера, Министерство на образованието, младежта и науката, ключови експерти и предтавител на проектния екип).
Практиката показва, че запознаването на място с процеса на реализация на дадена услуга е най-ефективния метод за генериране на знания и капацитет.
Дейност 7. Провеждане на обучително-дискусионни работни срещи
В рамките на настоящата дейност ще се организират три еднодневни работни срещи в България (по 35 участника за всяка среща). Изборът на регионите ще бъде на база данни за най-негативни тенденции в областта на отпадането на деца и ученици от задължителната образователна система, подадени от МОМН. Ще бъдат поканени представители на местни НПО, общини, училища и други регионални институции и организации, пряко отговорни за релизирането на политики и развиващи услуги в областта на ранното детско развитие и образование. Обект на работните срещи ще бъдат проучените практики (представени от участниците в обучителните пътувания), развитието и прилагане на услуги, които спомагат превенцията на отпадане на ученици от образователната система, подобряване на комуникационния процес между структури на гражданското общество, представители на местните и централни власти за преодоляване на проблемите в посочената сфера. Дейност 8. Публичност и разпространение
През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност по дейностите от проекта. Ще бъдат реализирани всички изисквания на финансиращия орган за визуализиране на финансовата подкрепа – на всички издания, покани, програми и материали за обучения, както и на всички останали печатни материали, и на интернет сайта да бъдат поставяни логото и текст, информиращ за подкрепата.
|