Дейности:
|
1. Сформиране на работна група с представители на организации, осъществяващи дейности в сферата на интериорния и архитектурния дизайн от България и Гърция за дискутиране на основните предизвикателства в сектора и определяне на обхвата на проучването Чрез сформирането на работна група ще се предостави възможност на участниците в нея да обменят опит и добри практики като ще се създадат условия за провеждане на конструктивен диалог между участниците в проекта.
Предвиждат се, както съгласуването на принципните позиции на участниците и обсъждането на комплект предложения за открояване и трансфер на иновативните модели, така и очертаването на практически модули, план и програма за провеждане на обучения по прилагането на иновативните практики. 2. Извършване на детайлно проучване на формите и моделите за развитие на интериорния и архитектурния дизайн и идентифициране на основните методи за подкрепа на компаниите в бранша в България и Гърция по отношение на подобряване на квалификацията и пр Чрез извършването на детайлното проучване ще се идентифицират и анализират основните проблеми и потенциалните възможностите за развитие на компаниите, заети в интериорния и архитектурен дизайн.
Тази дейност на проекта обхваща провеждане на 2 паралелни проучвания, чието предназначение е да установят формите и моделите за развитие на сектора и да идентифицират системите за подкрепа на заетите лица в България и Гърция, включително чрез маркиране на добрите практики в рамките на двете държави.
3. Изготвяне на анализ на база резултатите от проучването и предлагане на модели за трансфер на прилаганите практики в двете държави; Дейността предвижда извършване на два паралелни анализа на данните от проучванията на развитието и идентифицираните системи за подкрепа на компаниите осъществяващи проектантски дейности в Българи и Гърция. 4. Провеждане на обучения, включително посещения за обмяна на опит и обмяна на служители на представители на целевата група в България и Гърция; Изпълнението на дейността ще осигури възможност за обмен и въвеждане на добри практики, обмяна на знания и придобиване на умения за решаване на идентифицираните проблеми, за всички страни участници в проекта.
Дейността включва осъществяване на обучения на служители, посещения за обмяна на опит и обмяна на служители, обучаващи, обучаеми, представители на заинтересовани страни за обмяна на опит идеи, знания, ноу-хау, персонал в следните категории:
- две обучения за обмяна на опит на служители, заети в сферата на интериорния и архитектурен дизайн в България и Гърция / 25 бр. от България и 10 бр. от Гърция.
5. Разпространение и обмяна на идентифицираните добри практики и опит в двете държави Ще бъдат разработени две практически ръководства за представителите на двете държави, които ще съдържат инструкции и указания за работа при прилагането и трансфера на иновативните практики, и ще бъдат разработени от функционалния експерт по проекта.
На база извършените обучения ще бъде организиран и проведен широк форум - семинар, на който служители от обучените организации в двете държави ще представят иновативните практики пред други заинтересованите организации и ще ги запознаят с опита си от практическото им прилагане. В края на форума се предвижда и провеждането на дискусия, която да се разгърне около следните теми: разширяване и задълбочаване на координираните действия между двете държави; подобряване на възможностите за намиране на работа в двете държави, чрез създаване на предпоставки за развитие на заетостта и увеличаването на географската и професионална мобилност на заетите в сферата на сухопътния товарен превоз; развиване на ефективно сътрудничество между работодателите; обсъждане на мерки за трудова мобилност и др. 6. Информиране и публичност Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите страни за предстоящите събития и инициативи. 7. Организация и управление на проекта Изпълнението на дейността ще осигури възможност за обмен и въвеждане на добри практики, обмяна на знания и придобиване на умения за решаване на идентифицираните проблеми, за всички страни участници в проекта. За всеки един ангажиран с изпълнението на проекта служител и експерт ще се специфицират набор от правила за възлагане, отчитане, контрол и оценка на специфични проекти задачи. Това е необходимо за осигуряване на ред и предсказуемост в професионалните ангажименти и гладкото изпълнение на заложените в проекта дейности. 8. Одит на изпълнението на проекта Изпълнението й има за цел да се предостави независимо мнение относно следните въпроси: разходите по проекта са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство, дейностите по проекта са извършени в съответствие с принципите на добро финансово управление.
|