Дейности:
|
1. Създаване и функциониране на Център за услуги в домашна среда Екипа за организация и управление на проекта изготвя Правилник за вътрешния ред на Центъра и Процедура за подбор на персонал. Подава Заявка към Дирекция „Бюро по труда” за свободни работни места, за насочване към бенефициента на безработни лица, кандидати за персонал за управление. Извършва подбор на кандидатите по критерии /квалификация, опит, мотивация, нагласи за работа с лицата от целевата група и др./. Показалите удовлетворителни резултати, се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация. На назначените се предоставя длъжностна характеристика и Правилник за вътрешния ред в Центъра.
Персоналът за управление на Центъра ще бъде ангажиран с всички преки дейности, свързани с организирането и предоставянето на почасови услуги на крайните потребители. Персоналът за управление на Центъра изготвя Процедура за вътрешен мониторинг на функционирането на цетъра, включваща: текущо наблюдение върху изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на персонала за предоставяне на услугите, посещения на потребителите на три месеца и при сигнали. Разработване на Процедура за подаване на жалби, Вътрешна процедура за недопускане на двойно финансиране на дейности и др. документи за функциониране на Центъра.
Разработване от Служба по трудова медицина на: план за поведение при инциденти, злополуки и други критични ситуации; инструкции за безопасна работа при обслужване на потребителя; оценка на риска и паспорти на работните места на персонала; план за намаляване на риска; правила за своевременно информиране и предприемане на действия при възникване на нови рискове. Бенефициентът запознава персонала с горепосочените документи и му предоставя копие от тях. При промяна в извършваните дейности СТМ актуализира документите.
2. Информиране и публичност Организиране и провеждане на пресконференции при стартиране и приключване на проекта; изготвяне и разпространение на брошури за отчитане резултатите по проекта; изготвяне и поставяне на информационна табела; изготвяне на баджове за персонала по проекта и изготвяне на стикери за оборудване и обзавеждане. 3. Закупуване на оборудване и обзавеждане За реализиране на дейностите по проекта се предвижда закупуване на следното оборудване и обзавеждане: компютърна конфигурация – 4 бр., лаптоп – 1 бр., мултифункционално устройство – 1 бр., фотоапарат – 1 бр., флаш памет – 4 бр, картотека – 1 бр., работни столове – 4 бр., посетителски столове – 10 бр., маси – 2 бр., бюра – 4 бр. и секция – 2бр. 4. Подбор на потребители Изготвяне на индивидуална оценка на потребностите на кандидатите и списък на кандидат-потребителите с препоръчаните социални услуги от Дирекция „Социално подпомагане”. За определяне на пакета услуги бенефициента изготвя измерител за извършване на отделните видове услуги. Крайният подбор на потребителите, които ще бъдат включени в проекта се извършва от комисия сформирана от Кандидата. На основата на изготвената индивидуална оценка, специфичните потребности на лицето, степента на неотложност на включването му в обгрижване, възможността за най-пълно удовлетворяване на желанието му, както и ефективното разпределение на персонала, комисията изготвя окончателен списък на ползателите на услуги. В хода на изпълнение на проекта Кандидатът прилага собствен механизъм за актуализиране на първоначалната информация. 5. Подбор и назначаване на персонал за предоставяне на услуги Подаване на Заявка за свободни работни места в Дирекция „Бюро по труда” за насочване към бенефициента на безработни лица, кандидати за персонал за предоставяне на социални услуги. Подборът ще се извърши по еднакви за кандидатите критерии /квалификация, опит, мотивация, нагласи за работа с лицата от целевата група и др./. Показалите удовлетворителни резултати, се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация. На назначените се предоставя длъжностна характеристика и Правилник за вътрешния ред в Центъра. 6. Обучение на персонала Всички назначени лица за предоставяне на услуги в семейна среда, които не са преминали идентично обучение се включват във въвеждащо обучение, преди стартиране на самата дейност. Обучението включва следните теми: общи познания за домашните грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижите за стари хора, лица и деца с увреждания, методика за предоставяне на услугата, работа с клиентите и техните семейства, етични стандарти, справяне в кризисна ситуация, процедури за осигуряване на качество на услугата. Обучението включва теоретични и практически модули. За проведеното обучение, ще бъдат издадени сертификати от обучаващата организация.
Надграждащо обучение за придобиване на специализирани знания и умения за работа с различни групи потребители. Обучението включва теми като: Работа с възрастни хора и терминално болни – старостта като феномен; специфика на общуване със стари хора; умения за справяне със състоянията при стари хора. Работа с деца и възрастни с увреждания: характеристика на уврежданията; специфика на работа при физически и интелектуални увреждания.
7. Предоставяне на услуги от домашен санитар Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като: пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти от потребителя и др. 8. Предоставяне на услуги от социален асистент Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване, като:
Помощ в общуването и осъществяването на социални контакти, помощ при писане на писма, заявления и подаването им в институции, и други социални дейности. Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, занимания в дома и извън него.
Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа за семействата на деца с трайни увреждания с цел социално включване и развитие потенциала на детето.
Предоставяне на почасови услуги за лична помощ при хранене, помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, и други услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение, месторабота и др.
9. Организация и управление на проекта Ефективното и своевременно организиране, координиране, контрол и отчитане на цялостната дейност на проекта ще доведе до постигане на заложените цели.
Дейността включва техническата подготовка за стартиране на дейностите по проекта, съгласно план-графика, сформиране на екипа за управление на проекта, подготовка на график на тръжните процедури, изготвяне на информационен материал с описание на обхвата на социалните услуги, условията и реда за тяхното предоставяне. Подготовка на график за провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на публичност, обучителна организация и др. Екипа за организация и управление на проекта провежда работни срещи, които се протоколират. Изготвя оценка потребностите от обучение на социални асистенти и домашни санитари. Извършване на външен одит при приключване на проекта.
|