Дейности:
|
1.Управление на проекта За успешното изпълнение на проекта ще бъде сформиран екип в следния състав: Ръководител на проекта, координатор, технически сътрудник и счетоводител на проекта. С членовете на екипа ще бъдат сключени граждански договори за конкретизиране на задачите и разпределяне на отговорностите при спазване на нормативните изисквания. Сформираният екип ще разработи подробен план-график на дейностите и ще формулира показатели за напредък на проекта. Екипът се стреми към достигане на висока степен на прозрачност на вземаните решения и ще провежда ежемесечно открити работни срещи, ще се запознава с мненията и очакванията на участниците в проекта. По време на изпълнение на проектните дейности екипът следи за реалното изпълнение на количествените и качествени индикатори на проекта, пряко организира и активно участва във всички дейности в изпълнение на проекта. Осъществява комуникацията с договарящия орган. 2.Информиране и публичност по проекта Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на община Бяла Слатина. Ще бъдат използвани регионалните средства за масово осведомяване за информиране на общността относно приоритетите, целите и задачите на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси 2007 г. – 2013 г.”. В ДРСЗ - Монтана и ДБТ – Бяла Слатина и на местата за обяви в община Бяла Слатина ще бъдат поставени плакати и раздадени цветни диплянки с рекламна цел за стартирането и изпълнението на проекта. В сградата на кандидата ще бъде поставена информационна табела за визуализация на изпълнението на проекта. Ще бъдат изработени рекламни материали за широката общественост - бележници, папки, календари, химикалки, тениски, носещи логото на програмата. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на Европейския Социален Фонд на ЕС и ОП РЧР.
В края на проекта ще се проведе заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на медиите, служители от ДРСЗ – Монтана и ДБТ – Бяла Слатина, клиенти и партньори на фирма „Селебра” ЕООД, представители на браншовите организации, местната общност и др. Участващите ще бъдат запознати с дейностите и резултатите от проекта, реализиран с безвъзмездната финансова помощ на ЕС, както и с приоритети на ОП РЧР.
3.Организиране и провеждане на квалификационно обучение по професия «Шивач» Тази дейност е основна в реализацията на проекта. Професионално обучение по учебния план и програма за придобиване на първа квалификационна степен по професия «Шивач», специалност «Шивачество» ще преминат 240 заети лица от кандидата «Селебра» ЕООД – Бяла Слатина, разпределени в 16 групи по 15 обучавани лица. Обучението ще бъде извършено от обучаваща организация, избрана по реда на ПМС № 55/2007 г., ще бъдат избрани и доставчици на материали за обучението. Обучителният процес протича в рамките на 300 учебни часа и 11 уч. ч. изпити за всяка група. Обучението е насочено към предоставяне на базисни теоретични познания и придобиване на практически умения, отговарящи на специфичните потребности на фирмата работодател. За осигуряване на качествено протичане на професионалното обучение в обучаващия екип ще бъдат включени както преподаватели с богат педагогически опит, така и специалисти с необходимия образователен ценз, работещи във фирмата. Професионалното обучение приключва с провеждане на държавни изпити по теория на професията (5 уч. часа) и по практика на професията под формата на индивидуално практическо задание с продължителност 6 уч. часа. За организиране и провеждане на държавните изпити кандидатът предвижда участието на изпитна комисия от външни експерти с опит в професионалното обучение на възрастни и водещи специалисти във фирмата. На всеки обучаем, успешно завършил курса на обучение, ще бъде издадено Свидетелство за придобита първа степен на професионална квалификация по образец 3-54 на МОМН. 4.Текущ контрол и мониторинг на обучението При изпълнение на тази дейност ще се следи за редовното участие на заетите лица в учебния процес, за което ще се водят присъствени дневници. Преди започване на обучението ще бъдат сключени договори с обучаемите, в които ще бъде отразен срокът и условията на обучение. В края на основни модули от учебната програма на курса ще се провеждат тестове за проверка нивото на усвояване на теоретичния материал и ушиване на определени детайли за проверка на придобитите практически умения и анкети за обратна връзка и анализиране работата на преподавателския екип. В края на обучението ще се проведе заключителен изпитен тест за проверка на знанията при провеждането на държавния изпит по теория на професията. Ще се следи за спазване на седмичното разписание и учебната програма от преподавателите. Отчетна дейност по проекта Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя и представя пред Договарящия орган междинни доклади за напредъка на проекта и финансови отчети. След приключване на дейностите по проекта ще изготви заключителен технически доклад за постигнатите резултати и обобщаващ финансов отчет за изразходваните средства. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и съхранява документацията по проекта в съответствие с чл. 3, ал. 3 от Регламент 1998/2006 и съгласно чл. 13 на ПМС № 180/27.07.2007 г.
|