Дейности:
|
1. Анализ на състоянието и проектиране на общата организация на трудовата дейност; Съгласно изискванията на СБП структурата на анализа на състоянието ще съдържа най-малко:
I. Въведение – в тази част ще бъде описано сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес;
II. Изложение и анализ – в тази част, ще бъдат описани силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес и какви оценки на риска са разработени и внедрени в НИПИ-М АД;
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – в тази част, ще бъде обосновано и описано надлежно как ще прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в дружеството. Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата
дейност на работниците и служителите в дружеството;
IV. Заключение
2.Mодернизация на технологичните съоръжения и процеси в сектор «Заваряване» в съществуващ цех, свързани с подобряване условията на труд; Чрез кръстосаното финансиране със средства от ЕФРР ще бъде инсталирана модерна аспирираща система в производствения цех „Метални изделия”, която да осигури пречистване на въздуха в сектор „Заваряване” от вредни частици, дим и газове. Системата ще бъде съобразена като капацитет с мащабите на сектора и замърсеността на въздуха. В същото време функционирането й ще повлия положително върху атмосферата в целия производствен цех.
Без средствата от кръстосаното финансиране и монтиране на системата не могат да бъдат осигурени необходимите „физически” условия за по-добри условия на труд в дружеството и минимизиран риск от професионалните заболявания и на трудовите злополуки, както да бъдат осигурени предпоставките за разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на ЗБУТ съгласно международно утвърдени стандарти за безопасни условия на труд.
3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облело Ще бъдат закупени по-съвременни предпазни средства и специално работно облекло за заетите в сектор „Заварки” от сега използваните, съобразно утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места в „НИПИ – М” АД.
Новозакупените по-съвременни предпазни средства и специално работно облекло ще завършат осигуряването на необходимите „физически” условия за по-добри условия на труд в дружеството и минимизиран риск от професионалните заболявания и на трудовите злополуки, както и ще допринесат за осигуряване на предпоставките за разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на ЗБУТ съгласно международно утвърдени стандарти за безопасни условия на труд.
4. Разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на ЗБУТ съгласно международно утвърдениq стандарт OHSAS във връзка с модернизираните и обезопасени технологични съоръжения и процеси; Системата за управление на ЗБУТ ще бъде разработен и сертифицирана съгласно международния стандарт OHSAS 18 001 (Ocupational Health and Safety System) - британски стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработена да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд.
OHSAS е предпочитан от стопанските субекти и в частност от „НИПИ – М” АД защото също така съвместим с ISO 9001 и ISO 14001 и позволява лесна интеграция, а правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два от важните му аспекти.
Чрез сертификацията си OHSAS 18001 мениджмънтът на „НИПИ – М” АД ще заяви категорично ангажираността на дружеството за безопасна работна среда и защита на заетите и други заинтересовани страни от злополуки и инциденти.
Стандартът е избран и защото елементите му включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството.
Изпълнението на дейности 1, 2 и 3 ще създадат необходимата база за успешното разработване, внедряване, и сертифициране на системата. След изпълнението на проекта „НИПИ – М” АД ще е удовлетворило в още по-голяма степен изискванията на законовите разпоредби на българските си и международни партньори по отношение на грижата за персонала и осигуряване на ЗБУТ.
5. Управление на проекта, вкл. провеждане на тръжни процедури Дейностите по изпълнението на проекта са критични за неговото правилно изпълнение и отчитане, както и за да бъдат постигнати поставените цели и набелязаните резултати.
В тази връзка ще бъдат обособени следните под-дейности:
5.1 Сформиране на екип за управление – ще се състои от вече посочените членове на екипа, които имат необходимия опит в управлението, реализацията и изпълнението на проекти, съфинансирани от СФ на ЕС – инж. Димитър Петков като ръководител и Донка Бойчева като финансист на проекта. Екипът ще обсъжда на регулярни срещи на месечна база предстоящите за изпълнение дейности, възникнали проблеми и ще набелязва мерки за избягване на грешки и отклонения, ако има такива. Мерките за вътрешен мониторинг са описани в т. 5.4. от Формуляра.
5.2. Тръжни процедури – с оглед да се изберат най-подходящите изпълнители на поръчките по дейности 1, 2, 3 и 4.
Първата стъпка ще бъде изготвянето на график, който да бъде съгласуван с местния офис на ДО. Следва разработването на тръжната документация от екипа на проекта за различните видове процедури, описани в т. 5.1.2 и в съответствие с ПМС 55/ 12.03. 2007г.
Изпълнението на тази под-дейност ще включва следните стъпки:
а) разработване на тръжни документи (покана, пояснителен документ, предварителен договор, формуляри за представяне на оферти и др.);
б) Съгласуване на тръжното документация с местния офис на ДО (в случай, че се изисква според специфичните изисквания за изпълнение на схемата за безвъзмездна помощ);
в) Изпращане на покани до потенциални участници в търга и получаване на поне три предложения;
г) Заседание на тръжна комисия и избор на доставчици;
д) Одобрение на процедурата
е) Изпращане на писма до спечелилите и неспечелилите кандидати и подписване на договор с одобрените доставчици.
Тръжните процедури ще се проведат още в началото на проекта, защото достатъчно големият предвиден период от време за изпълнението им ще позволи да се направи широко проучване сред потенциалните доставчици и да се подбере офертата с най-ниска цена. Ранното им провеждане ще гарантира и своевременно и в срок изпълнение на дейностите по проекта;
5.3 Отчетност - ще бъде извършвана съгласно изискванията, посочени в общите и специалните условия на договора с ДО, като отговорността за това е на екипа по проекта;
5.4. Одит – ще бъде възложен на оторизирано за това лице с необходимата правоспособност и опит. Одитът трябва да докаже законността и целесъобразността на извършените разходи съгласни хипотезите на хармонизираното българско законодателство и по специално разпоредбите на Регламент 1081/2006 и националната законодателна рамка.
6. Информиране и публичност Информираността и публичността са една от важните проектни дейности и ще бъдат изпълнение чрез:
- 3 публикации в местните печатни медии;
- Монтирана информационна табела на обекта, в който ще се реализират проектни дейности;
- отпечатване и разпространение на 500 информационни брошури за целите, дейностите и резултатите по проекта през 10-ия месец от изпълнението му;
- регулярни публикации на сайта на НИПИ – М АД при всеки завършен етап (обявяване на тръжни процедури, избор на изпълнители и т.н.);
- Поставени стикери на монтираното съоръжение.
Описаните действия са необходими за да популяризират проекта и възможностите за подпомагане на МСП да отговорят на изискванията на нормите за ЗБУТ, които ЕС създава. Те изпълнени според изискванията за визуализация по СБП BG 051РО001-2.3.02 „Безопасен труд”, посочени в Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”/22.07.11, съгласно които бенефициентите имат ясни задължения по отношение на дейностите за информация и публичност.
|