Дейности:
|
Създаване на екип за управление на проекта С цел административно управление на проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект и Счетоводител, които ще отговарят за постигане целите на проекта, за документалното му оформяне, изготвянето на междинни и окончателни технически и финансови отчети и др. Ще бъде актуализиран плана за действие и ще бъдат разпределени задълженията, като за целта ще бъдат изготвени длъжностни характеристики. Организиране и провеждане на информационна кампания за запознаване на общността и потенциалните потребители със същността на предоставяната по проекта услуга, както и реда за участие. С цел информиране на обществеността за съществуването на проекта, неговите дейности и цели ще бъде организирана информационна кампания, състояща се в:
Изготвяне и отпечатване дипляни, съдържащи информация за услугите, които ще бъдат предлагани от домашните помощници по проекта, както и условията за включване. Също така ще бъде указан и краен срок за подаване на заявки
Издаване на 3 публикации в местната преса – в началото на проекта, за предоставяне на обща информация за същността на проекта и предлаганите услуги и в края на проекта – за информиране на обществеността за постигнатите резултати. Една за набиране на хора за „Домашен помощник”.
На информационните материали ще бъде посочен източника на финансиране – ЕСФ.
Подбор на лица - домашни помощници и провеждане на обучение. Подборът на лицата ще бъде организиран по начин, осигуряващ равнопоставеност и свободен достъп за участие.
ДУ ще разработи длъжностна характеристика (която става неотменна част от договора) за „Домашен помощник”, съдържаща задълженията и отговорностите, както и етичните норми, присъщи на длъжността. Информация за създаваните по проекта работни места ще бъде публикувана в местната преса, както и ще бъде предоставена в ДБТ. Ще бъдат обявени места, както за безработни хора, които ще работят на пълен работен ден, така и за такива, които желаят да работят допълнително – почасово. Подборът ще бъде реализиран на 2 етапа. На първия етап желаещите кандидати ще предоставят документите си, а на втория – ще бъдат проведени интервюта с всички, преминали етап 1. В процеса на тези интервюта ще бъдат детайлно изяснени опита и мотивацията на кандидатите. Подборът и наемането им ще бъде извършено съгласно българското законодателство, и спазвайки принципите за равнопоставеност и антидискриминация.
След приключване на конкурса, избраните лица ще преминат 5 дневно обучение, съобразно установените нужди .
Обучението ще допринесе за повишаване уменията на домашните помощници и за повишаване качеството на предлаганите услуги.
Подбор на потребителите на услугата „Домашен помощник” и изготвяне на индивидуални оценки на потребностите. Подборът на потребителите ще бъде извършен на база на подадените заявки. Служител на ДСП ще изготви оценка на потребностите на всички потребители на услугата – физическо състояние, способност за справяне с ежедневни дейности, социална активност и др. На базата на тази оценка ще бъдат разписани конкретни дейности, които да съответстват на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Плановете ще бъдат дискутирани със съответните потребители и при необходимост ще бъдат коригирани.
След изтичане на 6-месечен период тези оценки ще бъдат актуализирани, за да отразят настъпили промени в състоянието на потребителя..
Също така, на базата на предоставена от ДСП информация, ще бъде изготвена справка за доходите на потребителите на услугите и ще бъдат определени размерът на потребителската такса и начина за нейното заплащане.
Провеждане на опознавателни срещи между потребителите и домашните помощници.
Изготвяне на индивидуални графици за предоставяне на услугите и сключване на договори с домашните помощници.
Необходим етап от реализирането на проекта е домашните помощници да посетят в домовете им, потенциалните ползватели, с цел запознаване и уточняване на времето за предоставяне на услугата. На срещата ще присъства и Ръководител проект. В последствие ще бъдат разработени графици за предоставяне на услугите, като ще бъдат взети предвид разстоянията между обслужваните потребители, както и местожителството на домашния помощник. Целта ще бъде времето за придвижване на помощника от потребител до потребител да не надвишава ½ час на ден.
След изготвянето им ще бъдат сключени договори с домашните помощници
Предоставяне на услугата и сключване на договори между доставчика на услугата и потребителя. Предоставянето на услугите в общността осигурява на потребителите подкрепа в домашна среда, което е важно за психическото им състояние. По този начин се подхожда индивидуално към потребностите на потребителите и се подобрява качеството им на живот.
За да бъдат гарантирани правата, задълженията и отговорностите на потребителя и доставчика на услугата, то те трябва да бъдат юридически регламентирани, поради което в 7-дневен срок след началото на предоставяне на услугите ще бъде сключен договор. Той ще дефинира техните права и задължения, видовете дейности, които ще бъдат извършвани, сроковете за извършването им и др.
Всеки отделен потребител ще бъде обслужван ежедневно в рамките на 2.5 часа. Работещите на пълен работен ден ще обслужват по 3 лица дневно.
Услугата ще бъде предоставяна спазвайки принципите на:
- зачитане на личното достойнство и пространство на потребителя
- спазване поверителност на личните и информация,
С цел водене на отчетност и получаване на обратна връзка от страна на ползвателя, домашния помощник ще води дневник за своите посещения, в който ще описва ежедневните дейности, които е извършил, както и времето, в които ги е извършил. Дневникът ще се подписва от домашния помощник и потребителя, което ще удостоверява достоверността на посочената информация.
Осъществяване на текущ контрол на предоставяните услуги. С цел осъществяване на текущ контрол, Ръководителят на проекта ще извършва проверки на място, в рамките на които ще се отчита мнението на потребителя по отношение на предоставяната услуга и ще бъде извършвана проверка на водения от домашния помощник дневник по отношение на пълнота и съответствие със заложените в индивидуалния план на потребителя дейности. За целта ще бъде разработен въпросник, който ще бъде попълван от Ръководителя по време на срещата и ще бъде използван като основа за разрешаването на конкретен проблем, възникнал по време на предоставянето на услугата. Отчетност Изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети
|