Дейности:
|
1.Организация работата на екипа и разпределение на отговорностите по проекта. Провежда се работна среща на екипа за организация и управление на проекта, разпределят се задълженията на всеки един от членовете свързани с ръководенето, координирането и изпълнението на цялостната дейност по проекта.Дефиниран е график за месечни срещи по проекта. Сключване на договори с екипа . 2.Подготовка на офис за изпълнение на проекта Освежаване на офиса за сметка на кандидата Оборудване на офиса Закупуване и доставка на канцеларски материали. 3. Информиране на обществеността чрез пресконференции и средствата за масова информация. Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта на която присъстват членовете на екипа по проекта и представители на заинтресовани институции.
Екипа на управление разработва съобщения свързани с информация за реализирането на проекта, разпространени чрез местните и регионални медии – платени публикации- старт.
Изработка на две идентификационни табели съобразно насоките на ЕСФ чрез ОП”РЧР” за визуализация и популяризиране дейността по проекта. Монтаж на същите на сградата на община Неделино и на сградата където ще се помещава Центъра за обществена подкрепа.
Изработване и разпространение на 500 броя листовки и 100 броя химикали с лого, 50 броя тениски с лого, които ще бъдат разпространени чрез доброволци.
4.Подготовка и изпълнение на процедури за избор на изпълнител на СМР и доставчици на оборудване и обзавеждане. Запитване до фирми / изпълнители / за исвършване на СМР . Избиране на изпълнител за извършване на строително монтажни дейности в две от помещенията и коридор.
Запитване до фирми / доставчици / на офис-оборудване и офис-обзавеждане на Центъра за обществена подкрепа. Избор на доставчици.
5.Ремонт и преустройство на част от съществуваща сграда. Извършване на строително-монтажни работи в две от помещенията предвидени за ползване от Центъра за обществена подкрепа. Освежаване с латекс на стени – две стаи и коридор. Оформяне на подова настилка в стаи и коридор. Създаване на санитерен възел. Боядисване на врати. Поставяне на осветителни тела.Дейностите са подробно описани в количествено стойностна сметка на ремонтни и монтажни работи. 6.Оборудване на Центъра за обществена подкрепа. Доставка на офис-обзавеждане за Центъра.
Монтаж на офис-обзавеждане.
Доставка на офис-оборудване за Центъра.
Инсталиране на офис техниката.
Създаване на локална мрежа. Осигуряване на интернет достъп до всички компютри.
7.Разработване на критерии за подбор на персонал и изготвяне на длъжностни характеристики за всяко работно място. Подбор и наемане на персонал. За функционирането на Центъра се обявява процедура за длъжностите: директор, психолог, педагог, двама социални работника, информатор администратор. От екипа на проекта се изготвят критерии за подбор на персонала. Процедурата ще се проведе в два етапа – допустимост по документи и интервю с съгласно разработените критерии. Кандидатите за директор на Центъра трябва да представят и Концепция за организацията на работа и развитието на социалните услуги в Център за обществена подкрепа.Списъците с допуснатите кандидати и всички съобщения, свързани с подбора ще бъдат обявени в сградата на Общината и на интернет страницата на общинска администрация Неделино. Подписване на договори 8. Обучения на екипа, работещ за предоставяне на социални услуги в общността През периода на реализиране на проекта се предвиждат две обучения – въвеждащо и подържащо.Въвеждащото обучение с тематична насоченост, основни методи и техники на социална работа в Център за обществена подкрепа е предвидено да бъде тридневен курс.В него ще вземе участие целия екип от специалисти назначен на работа в Центъра.
Поддържащо обучение от обучител е предвидено да се осъществи в Центъра.
9. Разработване на основни документи за определяне правилата на работа и цялостното функциониране на Центъра за обществена подкрепа. Подготовка на писмени правила за ползване на социалната услуга, уточнено е кой може да ползва услугата и какви документи са необходими. За правилната работа и цялостното функциониране на Центъра за обществена подкрепа се разработва процедура за подаване и разглеждане на жалби от децата и техните родитери, настойници/попечители или от лица полагат грижи за детето , и от персонала. Осигурена възможност за свободно подаване на оплаквания от потребителите, разработена процедура за защита от насилие и злоупотреби. Децата ползващи услугите на Центъра се информират по достъпен за тях начин за Вътрешеня правилник регламентиращ уредеността и нормите за безопаснос и култура на поведението им. Етичен кодекс. Разработен план за действие при бедствия, аварии и други критични ситуации.
Всички документи, необходими за ефективно управление на процеса по предоставянето на услугата и за защита на потребителите се създават се и се съхраняват в посочения от българското и общностното законодателства срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС.Поддържането и начините на ползване на тази документация се определя при спазване на изискванията за поверителност, достъпност и съхранение, регламентирани в длъжностните характеристики на членовете на персонала.
– регистър за ползвателите на социалната услуга Център за обществена подкрепа;
– лично досие на детето ;
– протоколни книги за съвещанията на Екипния съвет и за общите работни срещи с целия персонал и/или с отделни групи служители;
– присъствена книга на ползвателите;
– входящ и изходящ дневник;
– книга за регистриране на заповедите на Директора и приложените заповеди към нея ;
– книга за регистриране на жалбите;
– лично досие на всеки член на персонала;
– утвърдените документи по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана.
В Центъра се разработват, утвърждават се от Директора и се ползват различни документи при предоставянето на всяка услуга в ЦРДУ, като: приемателен протокол за ползвателя с пореден номер – номера в регистъра на съответния ползвател; типов договор за предоставяне на социалната услуга; регистрационна присъствена форма на ползвателите, в т.ч. на предоставените услуги; регистрационна форма по развитието на случая/детето; регистрационна форма за мобилната работа; протокол от посещение на адрес на ползвател; протокол за проведена междуинституционална работна среща по случая; други работни документи, с цел регистриране, наблюдение и отчетност на предоставяните услуги.
10. Предоставяне на социална услуга в Центъра за обществена подкрепа. Конкретните изисквания по отношение предоставянето на услугата са изложени по-подробно в Методика за предоставяне на услугата раздел 5.2 В проекта, без оглед на финансово положение и при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност , ще се включват:
Деца лишени от родителска грижа, които нямат родители или са останали трайно без тяхна грижа;
Деца, които са жертва на злоупотреба, насилие, експлатация или всяко друго нехуманно или унизително отношение или наказание в или извън семейството им;
Деца за които съществува опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото, интелектуалното и социално развитие;
Деца с отклоняващо се поведение;
Деца с физически увреждания;
Деца, които имат проблеми в училище, и за които има риск да отпаднат или са отпаднали от образователната система;
Родители на деца в риск, самотни родители, социално слаби родители. Предоставените услуги са в следните направления:
І.Направление - „Превенция на отклоняващо се поведение при деца и работа с деца с отклоняващо се поведение и техните семейства”. - социални, правни, психосоциални и психологически консултации, психопедагогическа подкрепа;подготовка на децата да преодоляват проблемите си, подготовка на родителите да се грижат за децата си, социална работа за въстановяване на връзката родител-дете, справяне с конфликти и кризи в отношенията им;
- програми за социални умения, умения за самопознание - актуализиране на убежденията, ценностите и вътрешните репрезентации; организиране на Аз-концепцията от гледна точка на вътрешния потенциал; насърчаване на себеувереността и обективиране на самооценката; получаване на базисни знания за непосредствено обкръжаващата среда и изграждане на чувство за принадлежност към общносттта; осъзнаване на характеристиките на самостоятелния живот и поемане на отговорност за ефективно преминаване към него; развиване на уменията за поддържане на формалната и неформална социална мрежа за подкрепа; определяне на индивидуалния личностен стил на поведение в конфликтна ситуация и развиване на умения за ефективно управление на междуличностните конфликти.
- битови умения-поддържане на лична и полова хигиена; умения за поддържане на самостоятелно домакинство: разпределение на личния бюджет – пари, цени, стоки; икономично пазаруване; поддържане на и приготвяне на храна; пране и гладене на дрехи; запознаване с различните домакински уреди и използване на електрически уреди, безопасно боравене с тях, запознаване с хранителни продукти, обработка на храните, видове ястия;здравна и сексуална просвета; семейство - развиване на качества за пълноценен семеен живот.
- програми по превенция на отклоняващо се поведение;
ІІ. Направление - „ Превенция на отпадането от училище. Работа с деца отпаднали от училище”. Услугата включва следните дейности:
-групова и индивидуална работа с деца-образователна подкрепа, педагога насочва самоподготовката за училище, подпомага и подкрепя децата.
-консултиране и съветване;
- програми за придружаване на детето – неформални извънучилищни и извънкласни занимания, целящи подпомагане на детето в целия процес на справяне с трудностите.
-програми за стимулиране и развитие на интересите и заложбите на децата-доброволни занимания по интереси: рисуване, компютри, музика, спорт, ателиета за различни творчески дейности според интересите и способностите на децата – изработване на сувенири, рисуване, музика, танци и др.Осъществява съвместна дейност с организации и общински структури, предоставящи организирани дейности по изкуства и спорт, към които може да се насочат деца.Екипът на Центъра създава възможности за честване на празници и отразяване на традиции. Предоставя възможности за подвижни игри на открито, разходки сред природата, посещения на обекти с природна и културна стойност.Центъра разполага с компютри за децата и достъп до интернет. Персоналът организира посещения на театри, изложби, концерти и спортни състезания.
ІІІ.Направление - „Превенция на насилието. Работа с деца жертви на насилие.”
-първична превенция – програми за информираност но обществото с активното участие на медиите, с цел сенсибилизация към проблема-кръгли маси, конференции, публикации в средствата за масово осведомяване, диплянки.
-вторична превенция-насочена към самите деца, които да бъдат информирани за риска и включва идентифициране на рисковите групи, разработване и прилагане на образователни програми за правата и задълженията на гражданите и санкциите при нарушаването им, опасности и последици от употребата на наркотици и алкохол, тютюнопушене, трафик на хора, сексуална експлоатация, информиране по въпросите на насилие и пренебрежение и др.
-ретична превенция-налагаща се при вече преживяно насилие и превенция на рецидив-обучение на родители за овладяванена гнева, стимулиране на сензитивността към проблемите на децата и изграждане нан взаимоотношения на уважение и респект;
ІV. Подкрепа и консултиране на семейства от ощността –информиране, изслушване и насочване към адекватни услуги в общността;индивидуални и групови психологични и социални консултации на семейства в риск соглед превенция на изоставянето на детето и настаняването му в специализирана институция, както и на семейства от общността за справяне с проблеми, възникващи при развитието на детето, при семейни конфликти и трудности при справяне с ежедневните задължения, свързани с детето. Индивидуалната и групова работа е насочена към основните аспекти на доброто родителстване. Удовлетворяване на специфичните потребности на потребителя на социалната услуга, съобразени максимално с неговите лични предпочитания. Водещия случая социален работник ръководи изготвянето на индивидуален план за услуги от мултидисциплинарния екип на база на специализираната оценка и в съответствие с целите, заложени в плана за действие.Той инициира провеждането на среща за обсъждане на индивидуалния план за услуги с екипа, детето, родителите и социален работник от Отдел”ЗД” .
Водещия социален работник координира и наблюдава всекидневното изпълнение на индивидуалния план за услуги, организира провеждането на среща за преглед на индивидуалния план за услуги с участието на екипа по случая, детето, родители или законни представители и водещия социален работник от О”ЗД”. Срещата се протоколира и протоколът се съхранява в досието на детето.
Ръководителят на Центъра осигурява контрола по изпълнението на индивидуалния план за услуги.
11. Наблюдение, контрол, оценка и анализ на дейностите. Екипа на управление чрез провеждане на месечни работни срещи, на които се отчита какво е свършенаи какво предстои по Проекта. Проведените срещи се документират чрез протокол.
Директора на Центъра осъществява периодично наблюдение и контрол на персонала и качеството на предоставените услуги;
Доклади и информация от Центъра за социални услуги до Отдел”Закрила на детето”;
Общи работни срещи или с отделни групи служители – протоколират се;
Разработена от процедура за осъществяване на вътрешен контрол върху функционирането на услугата, гарантираща, съответствие с Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца;
Агенция за социално подпомагане- осъществява контрол върху качеството на социалните услуги в съответствие с утвърдените критерии и стандарти;
Обществен съвет, създаден с решение на Общински съвет Неделино-осъществява контрол върху качеството на социалните услуги в съответствие с утвърдените критерии и стандарти.
12.Популяризиране на Центъра за обществена подкрепа Екипа на управление разработва съобщения свързани с информация за изпълнените дейности по проекта, разпространени чрез местните и регионални медии – платени публикации- напредък и финал.
Създаване на сайт които съдържа база данни за предоставяните социални услуги в Центъра за обществена подкрепа, вътрешни правила, процедура по жалби, електронен форум, имена и контакти на хора, работещи в центъра, полезни връзки.
Отпечатване и разпространение на 500 броя диплянки - двустранни, пълноцветни с три сгъвки се популяризира предоставянето на социална услуга в общността, условия и реда за предоставяне, имена и телефони за контакти, финансираща организация.
Анкетно проучване сред общността.
Анкетно проучване сред потребителите на изхода.
Директора разработва годишен план за кампонии-самостоятелно и с държавни и общински институции,НПО,с участие на доброволци, целящи да повишат чувствителността на обществото към проблемите на децата в риск.
|