Дейности:
|
1.УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА Ще се сформира екип, отговарящи за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Екипът се състои от: общ ръководител, технически координатор и счетоводител.
Основните им отговорности ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Възложителя, упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности.
Задачите на екипа ще бъдат разделени на:
1. Изработване на детайлен график за изпълнение на планираните дейности и събития с конкретни отговорници и срокове за изпълнение;
2. Изработване и приемане на методология и процедури за осъществяване на контрол и мониторинг;
3. Назначаване на персонал, обучители и консултанти
4. Организиране на екипни срещи и супервизия на екипа.
- ще бъдат провеждани ежеседмични срещи на екипа и работещите по проекта за обсъждане на текущите въпроси и проблеми в процеса на работа.
5.Периодично отчитане на резултатите и вътрешен мониторинг на работата на екипа и постигнатите резултати.
- след съвместно изработване на единни критерии за оценка и контрол на работата от екипа по проекта, при стартирането му, общия ръководител на проекта, ще извършва периодично отчитане на резултатите и вътрешен мониторинг на работата на екипа и постигнатите резултати.
2.ИНДИВИДУАЛНО ПСИХО - СОЦИАЛНО КОНСУЛТИРАНЕ НА ДЕЦА от ДДЛРГ “Ал.Г. Коджакафалията” За 20 деца се организират ежеседмични сесии в офиса на сдружението със квалифициран социален работник, за предоставяне на индивидуализирана грижа, която отчита потребностите на всяко дете. По време на срещите се споделят лични проблеми, обсъждат и намират съвместно с водещия сесията решения на проблеми от психологическо, емоционално и поведенческо естество и се придобиват навици за вътрешната дисциплина и самоконтрол. Работи се върху интегрирането на отделните аспекти на Аз-а (идентичност), преосмислят се настоящите и се обсъждат нови по-успешни стратегии за справяне с натиска на обкръжаващата и застрашаваща среда, развиват се адаптивните потенциали. Провеждат се практически сесии по придобиване на сигурност в себе си и в собствените способности. 3.ДИАГНОСТИКА, КОРЕКЦИЯ И КОМПЕНСАЦИЯ НА ЕЗИКОВИТЕ И ГОВОРНИ НАРУШЕНИЯ Децата настанени в ДДЛРГ А.Коджакафалията имат нужда от цялостна изградена мрежа от алтернативни грижи, особено децата със специални потребности, с които специалист логопед ще извършва ежеседмични срещи в офиса на сдружението. Ще бъдат прилагани индивидуални практически упражнения с максимално онагледяване, словесни-разговори, терапевтични методи и наблюдение 4. ГРУПОВИ ДИСКУСИИ с деца от ДДЛРГ “Ал.Г. Коджакафалията” Организиране и провеждане на пет обучителни – дискусии с специалисти на територията на дома, по следните теми :
o Превенция на токсикомании
Подтемите, които се разглеждат са: вредата от алкохол, наркотици и тютюнопушенето. видове наркотици, азбука на дрогата, плакат “Антидрога”, вредата от алкохола и тютюнопушенето.
o Граждански права и образование
Подтемите, които се разглеждат са: Конвенция за правата на детето; Приемане на различието; Семейни роли и взаимоотношения; Класът като социална група; Социални отношения.
o Превенция на ранна бременност и отговорно сексуално поведение
Подтемите, които се разглеждат са: Здраве, Бременост, ППИ, ХИВ и СПИН, Контрацепция:
Репродуктивно здраве: социална зрялост, социално функциониране, пубертет, физическа зрялост; Социални последствия от ранна бременност: аборт и ранно раждане (изоставяне на дете в институция, отглеждане в семейство, социален статус на майката);
Методи на контрацепция..
o Превенция на насилието, Трафик
Основни въпроси са: домашното насилие, насилие в училище и на улицата, сексуално, емоционално, физическо и психологическо насилие, Законодателство, предоставяне на помощ; начини за набиране и обичайни канали за трафик на хора, как да потърсим помощ, информация за служби, предоставящи подкрепа при трафик на хора – местни и международни.
o Личностна компетентност
Подтемите, които се разглеждат са: Изследване на Аз-а за подрастващи и младежи; Повишаване на социалната компетентност; Решаване на конфликти; Самоувереност и автономност.
5.ТРЕНИНГИ ЗА СОЦИАЛНИ И КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ Най-подходящият метод, подпомагащ постигането на гореописаните цели е работа в група. Процесите при личностното развитие като: себеразкриване, себеутверждаване, проява на силни и слаби страни в поведението е възможно да се проявят и да се разбират само при взаимодействието с другите хора. Поради това ще бъде предоставена възможноста на 24 деца да експериментират с нови поведенчески модели в две групи за самопомощ с по 12 участника – за участници от 13 до 15г и за участници от 16 до 18г., водени от специалисти социални работници на територията на дома в специално оборудвана за целта зала. 6.Клуб традиции и история Организиране и провеждане на група, без терапевтичен характер за 10 деца, от специалист на територията на дома. 7.АРТ - МОДУЛИ Ще бъдат организирани четири групи с по седем деца-участника, които ще се провеждат в дома в специално оборудвана за целта зала, където децата ще могат творчески да изразят себе си чрез изработване на продукти с ръце, ще развият умения, които да могат да приложат в ежедневните дейности, да формират лидерски и организационни качества, които предстои да приложат след обучение в нови професионални умения и много други ценности и способности 8.ОБУЧИТЕЛНИ СЕМИНАРИ Ще бъдат проведени седем семинара в специално наети за целта зали, за децата от Дом за деца лишени от родителски грижи “Ал.Г. Коджакафалията”, за персонала на дома, за екипа, лекторите, обучителите и персонала по проекта, за доброволците към асоциациятаи и за студентите- стажанти към асоциацията от специалисти обучители за осигуряване на устойчивост и подобряване на работата съобразена със спецификата на поведенческите и физически навици при конкретна група деца 9.СУПЕРВИЗИЯ По време на изпълнението на проекта ще бъде оказвана професионална подкрепа на професионалистите от супервизор за обсъждане на възникнали в процеса на работа професионални затруднения по повод: индивидуална работа с клиенти, групова работа с деца, възникнали проблеми в екипа - причини и начини за справяне, ролята на специалистите за доброто вграждане на стажантите, студентите и доброволците в процеса на работа. 10.ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ Организиране на две пресконференции и две включвания в радиопредавания - при стартиране и приключване на проекта с цел запознаванена обществеността чрез медиите, за целите, задачите и постигнатите резултати на проекта.
Създаване и отпечатване на информационни бюлетини (5 пъти по време на проекта с тираж 100бр.), отразяваща протичането на дейностите по проекта – х 1 на всяко тримесечие;
Създаване и отпечатване на плакати и афиши (5 пъти по време на проекта с тираж 100бр.) - във връзка с организирането на празнични концерти и отчети по проекта.
Концертна дейност – ще бъдат организирани и проведени 5 концерта в специално наети за целта зали
Дейността има за цел да популяризира творческите постижения на децата, участващи в обучителни групи по проекта. Концертната изява на децата дава възможност на обществеността от града да се запознае с институционализираните деца. Това опознаване допринася за промяна на обществените нагласи към тази целева група.
Документален филм - при приключване на проекта - Период на изпълнение: 11 месеца за заснемане на суровия материал и 1 месец за монтаж и озвучаване;
11.НАУЧНО- ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА И ИЗДАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ Участия в НАУЧНИ КОНФЕРЕНЦИИ И ИЗГОТВЯНЕ НА ДОКЛАДИ КАТО ИНТЕЛЕКТУАЛЕН ПРОДУКТ от практическия опит по проекта.
• Предвидени са разходи за пътуването до Университети в страната, където се провеждат Конференциите.
• Такса право участие, в която включена публикуването на доклада в сборник от Конференция
Издаване на УЧЕБНИ ПОСОБИЯ – описване на практическия опит от проекта и
разпространение на резултатите от работата с институционализирани деца.
Публикация от изследователската дейност – описание на изследователския резултат и разпространение на резултатите от работата с институционализирани деца.Ще бъдат направени следните две проучвания с цел “Изследване на обществените нагласи към институционализираните деца” и “Изследване на вътрешните нагласи и междуличностни отношения на институционализираните деца”. Изследването ще бъде направено чрез анкета и интервю. В проучването ще бъде включена Бургаска област.
|