ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И НАБЛЮДЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ ИНСТРУМЕНТИ
НА ЕС В БЪЛГАРИЯ
Информацията е актуализирана на: 01.04.2020 Всички стойности са в лева.
Ръководство
Е-услуги
СФ на ЕС
За системата
Публична информация/
Организации/
Бенефициенти/
Оперативни програми
Транспорт
Околна среда
Регионално развитие
Конкурентоспособност
Техническа помощ
Развитие на чов. ресурси
Административен капацитет
Райони за планиране
Международен
Северозападен
Северен централен
Североизточен
Югозападен
Южен централен
Югоизточен
Организации
Бенефициенти
Партньори
Изпълнители
Проекти
Списък на проектите
Търсене
Разширено търсене
Речник
Речник на съкращенията
Справки
Справки публичен модул
Оперативна програма:
Всички
Район за планиране:
Всички
Обобщена информация
Идентификация
Описание
Партньори
Индикатори
Обобщена информация
Идентификация
Номер на проект от ИСУН:
BG051PO002-3.1.08-0017-C0001
Номер на проект:
13-31-20
Наименование:
„Подобряване на качеството на обслужване на гражданите и бизнеса, създаване и въвеждане на ясни, надеждни и унифицирани процедури за разработените електронни услуги чрез внедряване на Система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008.”
Бенефициент:
Национален статистически институт
Източник на финансиране:
ЕСФ ==>
Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган:
14.03.2014
Начална дата:
07.04.2014
Дата на приключване:
07.10.2015
Статус:
Приключен
Място на изпълнение:
България
Описание
Описание на проекта:
Повишаване на общественото доверие и затвърждаване престижа на Националния статистически институт като модерна, гъвкава и надеждна администрация, посредством внедряване на Система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008.
Дейности:
Дейност 1: Провеждане на процедури по реда на Закона за обществените поръчки, при спазване на принципите, условията и реда за възлагането им, съгласно изискванията на нормативната уредба в областта /ЗОП и ППЗОП/. 1. Ще бъдат проведени процедури при спазване изискванията на Закона за обществените поръчки и най-добрите практики. 2. Ще бъдат избрани изпълнители. 3. Ще бъдат подписани договори с изпълнителите.
Дейност 2: Разработване на инструмент за Система за управление на качеството в Националния статистически институт и внедряване на Система за управление на качеството Подобряване качеството на обслужване на гражданите и бизнеса, създаване и въвеждане на ясни, надеждни и унифицирани процедури за разработените електронни услуги поставя изискванията за разработване и внедряване на ефективна Система за управление на качеството по международния стандарт ISO 9001:2008. Според изискванията на стандарта системата обхваща вътрешно-организационната документация, отнасяща се до управлението на качеството в организацията. Следването на изискванията на ISO 9001:2008 и внедряването на Система за управление на качеството осигурява способността на Института да предоставя статистическа информация и електронни услуги с едно и също постоянно качество, в съответствие с изискванията на потребителите и приложимите разпоредби на националното законодателство. Извършването на анализ и оценка на съществуващите административни и статистически процеси на предлаганите услуги в Националния статистически институт от гледна точка на съответствие с изискванията по стандарт ISO 9001:2008 е една от основните дейности по проекта. Общото описание на Дейност 2 включва: 1. Диагностика, анализ и оценка на съществуващите административни и статистически процеси за изпълнение на предлаганите услуги от Националния статистически институт; 2. Разработката на процесите и документите от Система за управление на качеството, които ги описват; 3. Разработка на алгоритми за всеки от включените в Система за управление на качеството процеси; 4. Съгласуване на разработените алгоритми; 5. Общ преглед и проверка за изпълнимост на разработените документи от Система за управление на качеството, които описват процесите от Система за управление на качеството, съобразени с ISO 9001:2008; 6. Изпълнение на „Одит за адекватност“ на разработената документация от обучените вътрешни одитори от Националния статистически институт в съответствие с ISO 9001:2008; 7. Разпространение и инструктиране (обучение) на подчинения състав от съответните структурни звена в съответствие с ISO 9001:2008; 8. Изпълнение на допълнителни анализи за определяне на констатирани реални и потенциални проблеми при изпълнението – основа за предприемане на адекватни коригиращи и превантивни дейности по силата на ISO 9001:2008; 9. Планиране на вътрешен одит; 10. Подготовка за провеждане на вътрешен одит „за съответствие“ в определените звена в изпълнение на изискванията на ISO 9001:2008 и утвърдената процедура от Система за управление на качеството; 11. Подготовка на личния отчет за резултатите от одита и съдействие на Водещия одитор за подготовка на доклада (отчета) от вътрешния одит; 12. Планиране и изпълнение на адекватни коригиращи дейности във връзка с констатирани несъответствия от вътрешния одит в изпълняваните процеси от Система за управление на качеството, съгласно ISO 9001:2008; 13. Планиране и изпълнение на анализи и общ Преглед на Системата за управление на качеството от ръководството в съответствие с ISO 9001:2008 14. Сертифициране на Система за управление на качеството по ISO 9001:2008
Дейност 3: Дейности за информация и публичност Дейностите по информация и публичност включват: - Публикуване на прессъобщения в национални медии в началото и края на проекта; - Публикуване на електронни материали за презентиране на проекта на Интернет и Интранет страниците на Националния статистически институт; - Изготвяне и разпространение на брошури във връзка с проекта; - Организиране на пресконференции по проекта.
Дейност 4: Независим финансов одит Дейностите по одита включват: - Консултации по време на реализирането на проекта; - Извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта; - Изготвяне на одитен доклад.
Дейност 5: Управление на проекта Тази дейност включва: - Провеждане на процедури, съобразно предвидените по проекта дейности; - Подготовка и анализ на дейностите по проекта; - Осъществяване на текущ контрол върху изпълнението на дейностите по проекта в рамките на предвидения график; - Адекватно и навременно управление на рискове, проблеми и промени; - Изготвяне на вътрешни правила за управление на проекта; - Провеждане минимум 2 броя срещи на екипа месечно; - Осъществяване на текущ контрол върху всички изпълнители на дейности по проекта – проверка на качеството и съответствията с техническите описания и документи, верифициране на направените разходи, мониторинг и оценка на ефективността и ефикасността на изпълнените дейности по проекта; - Подготовка на финансови и технически отчети, съгласно изискванията на ОПАК; - Изготвяне на междинни доклади и окончателен доклад по изпълнение на проекта.
Партньори
Партньори:
Изпълнители:
РИНА БЪЛГАРИЯ
В и М Одит ЕООД
СНЦ "Институт за европейски инициативи"
ДЗЗД „Консорциум Делойт Одит ООД и Бул Ес Ай ООД – системи за управление“
Акта Верба ЕООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП:
350 000 BGN
Общ бюджет:
289 343 BGN
БФП:
289 343 BGN
Общо изплатени средства:
270 448 BGN
Източник на финансиране
Верифицирани средства
Валута
Безвъзмездна финансова помощ
289 343
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
0 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
165 620 BGN
2015
104 828 BGN
270 448 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС
245 941
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
0 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
140 777 BGN
2015
89 104 BGN
229 881 BGN
В т.ч. Национално финансиране
43 401
BGN
Реално изплатени суми
Период
Размер
2007
0 BGN
2008
0 BGN
2009
0 BGN
2010
0 BGN
2011
0 BGN
2012
0 BGN
2013
0 BGN
2014
24 843 BGN
2015
15 724 BGN
40 567 BGN
Финансиране от бенефициента
0
BGN
Индикатори
Индикатор 1
Администрации, въвели системи за управление на качеството
Индикатор 2
(Д) По Дейност 1 - Изготвени технически задания.
Индикатор 3
(Д) По Дейност 1 - Изготвени списъци с определени критерии за оценка на офертите
Индикатор 4
(Д) По Дейност 1 - Проведени процедури за възлагане на обществените поръчки
Индикатор 5
(Д) По Дейност 1 - Сключени договор за изпълнение с избранитите изпълнители
Индикатор 6
(Д) По Дейност 2 - Изготвен и приет Доклад (анализ)
Индикатор 7
(Д) По Дейност 2 - Нови и актуализирани политики
Индикатор 8
(Д) По Дейност 2 - Внедрена Система за управление на качеството съгласно стандарта ISO 9001:2008
Индикатор 9
(Д) По Дейност 2 - 3 броя проведени обучения
Индикатор 10
(Д) По Дейност 2 - Брой обучени служители на НСИ за стандарта ISO 9001:2008
Индикатор 11
(Д) По Дейност 2 - Брой проведено обучение
Индикатор 12
(Д) По Дейност 2 - Бр. обучени служители на НСИ за вътрешни одитори по стандарта ISO 9001:2008
Индикатор 13
(Д) По Дейност 2 - Сертифицирана СУК по ISO 9001:2008
Индикатор 14
(Д) По Дейност 3 - Публикувани прессъобщения в национални медии
Индикатор 15
(Д) По Дейност 3 - Публикувани електронни материали
Индикатор 16
(Д) По Дейност 3 - Брой изработени и разпространени брошури
Индикатор 17
(Д) По Дейност 3 - Организирана 1 пресконференция в началото на проекта; Организирана 1 пресконференция в края на проекта
Индикатор 18
(Д) По Дейност 4 - Одитен доклад
Индикатор 19
(Д) По Дейност 5 - Сключени договори
Индикатор 20
(Д) По Дейност 5 - Междинни и окончателен доклади
Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
Европейски съюз