Дейности:
|
Дейност 6: Управление на проекта: Осъществяване на текущ контрол върху всички изпълнители на дейности по проекта, верификация на направените разходи, подготовка на финансови и технически отчети, съгласно изискванията на ОПАК, мониторинг и оценка на п За управление и изпълнение на проекта ще бъде сформиран екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В екипа ще бъдат включени служители на БИМ. Екипът на проекта ще осъществява текущ контрол върху дейността на изпълнителите, включително качеството на изготвените анализи, документи и технически описания, верификация на направените разходи, мониторинг на дейностите по проекта. БИМ ще участва активно в дейностите на изпълнителя и ще се стреми да включи всички заинтересовани лица и страни в процеса на надграждане на функционалностите на информационна система с цел отчитане на техните интереси и коментари.
Екипът на бенефициента ще изготвя регулярни финансови и технически отчети, съгласно изискванията на ОПАК.
Аналитични дейности: Анализ на правното и текущо състояние на административните процеси, които ще се реализират в рамките на проекта и дефиниране на бизнес-изискванията и технологичните изисквания за по-нататъшна интеграция, разработка на нови и подо Дейността ще бъде изпълнявана заедно с Дейност 3 от избрания чрез процедурата за възлагане на обществена поръчка изпълнител.
В рамките на тази дейност ще бъдат извършени:
• Анализ на съществуващата ситуация по отношение на административните процеси и предоставяни електронни административни услуги и регистри. Идентифициране на приоритетни административни услуги и регистри за реализация, които до момента не са реализирани или които са нововъзникнали в резултат на променена нормативна уредба. При идентифицирането на услуги и регистри ще се спазват насоките на Стратегията за ефикасност на дейността на БИМ и повишаване на качеството на услугите;
• Анализ на правното и текущо състояние на административните процеси, които ще се реализират в рамките на проекта: преглед на релевантната нормативна уредба, стратегически и вътрешно-ведомствени документи, които регулират дейностите в обхвата на идентифицираните приоритетни административни услуги и регистри;
• Дефиниране на обхвата на реализация на електронни административни услуги и регистри и доработки и интеграции на вътрешни модули въз основа на резултатите от анализите.
• Разработка на технически спецификации за реализация на две електронни административни услуги и два електронни регистъра.
Дейноат 4: Одит • Осъществяване на консултации по време на реализацията на проекта
• Извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта
• Изготвяне на одитен доклад
Дейност 3: Технологични разработки: Разработки и доработки съгласно изготвената в рамките на аналитичните дейности техническа спецификация, тестване и документиране, инсталации и интегриране на нови модули в информационната среда. Надграждането на съществуващата информационно-комуникационната среда на БИМ ще бъде осъществено чрез интеграция, разработка на нови и подобряване на съществуващи софтуерни модули. Главната цел при осъществяването на технологичните разработки ще бъде внедряване на два нови регистри от изключително значение за ефикасността на БИМ и реализирането на две услуги като електронни, съгласно резултатите от аналитичните дейности.
В рамките на тази дейност ще бъде извършено:
• Непосредствено програмиране на новите модули, функционалностите и дизайн на потребителския интерфейс във връзка с новоразработваните електронни административни услуги и регистри, чрез писане на програмен код въз основа на техническата спецификация, изготвена в рамките на аналитичните дейности;
• Надграждане на съществуващата система и обединяване в един цялостен интегриран продукт. В процеса на софтуерната реализация ще се изисква разработване на прототипи на програмните приложения, който ще подлежат на одобрение от управляващия екип.
• Подготовка и подаване на заявления за вписване на информационни обекти и услуги в регистрите съгласно изискванията на ЗЕУ тестване, документиране, инсталации и внедряване.
В рамките на дейността се очаква изпълнителя да разработи техническа и експлоатационна документация съдържаща:
• Ръководство за администриране;
• Ръководство за потребителя;
• Детайлно описание на базата данни;
• Описание и документация на Source-кода на новоразработените модули.
1. Подготвителни дейности: Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчка за проектните дейности Първата дейност, предвидена по проекта е подготвителна дейност, която включва подготовка на документация за възлагане на общественa поръчкa за изпълнение на проектните дейности 2 и 3.
Ще бъде избран външен за БИМ изпълнител при спазване изискванията на Закона за обществените поръчки.
Дейност 5: Дейности по информация и публичност: планиране и провеждане на мероприятия за популяризиране на резултатите от проекта и дейностите, които са предмет на анализ и подобряване и получаване на обратна връзка от потребителите на административн Тази дейност ще се провежда с цел да се популяризира сред обществеността дейността по проекта.
Тази цел ще бъде осъществена посредством:
• организиране на 1 пресконференция за оповестяване на стартирането на проектните дейности, неговите цели и очакваните резултати;
• организиране на 1 информационен ден за целевите групи;
• изработка и разпространение на рекламни и информационни материали.
|