Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление Дейността включва създаването на екип за управлението на проекта. В екипа ще бъдат включени ръководител, координатор и счетоводител.
В рамките на дейността ще бъдат изпълнени задачите за техническо и финансово отчитане на проекта, вътрешен мониторинг на изпълнението на дейностите спрямо заложените цели, резултати и индикатори, провеждането на тръжни процедури по реда на ЗОП и избор на изпълнители за дейности по проекта, спазването на изискванията на националното законодателство, както и на УО на ОПАК, регламентирани в договора за безвъзмездна помощ и общите условия към него.
В раздел 4 от формуляра е описана методиката за изпълнение на дейността.
Дейност 2 Разработване и въвеждане на правила за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на политиките по управление на отпадъците в община Стралджа и провеждане на съпътстващо обучение за въведените правила В рамките на дейността ще бъдат разработени и въведени правила за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на политиките по управление на отпадъците в община Стралджа.
Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Методиката за мониторинг, контрол и последваща оценка на законодателството и политиките, разработена по ОПАК.
Основните етапи, които ще обхване разработването на правилата ще включва:
• Създаване на прозрачност при изпълнението на конкретната политика
• Осигуряване на отчетност при изпълнението на конкретната политика
• Отговорност на управлението
• Подобряване на качеството на изпълнение на конкретната политика
• Създаване на механизми за участие на заинтересованите страни
• Ефективност и ефикасност на конкретната политика и изграждане на стратегическа визия в съответствие с политиките на европейско и национално ниво
Резултатите от мониторинга, контрола и оценките ще подпомогнат разработването на мерки и инструменти за развитие на политиката по управление на отпадъците в община Стралджа.
След разработването на правилата служители на ръководни позиции в община Стралджа ще бъдат обучени как да прилагат тези правила в ежедневната си работа. В община Стралжда има създадена работна група, която има задължението да извършва наблюдение на индикаторите по отношение на Общинския план. Служителите от тази работна група ще бъдат включени в обучението по дейност 2, тъй като правилата за мониторинг, контрол и оценка на политиките по управление на отпадъците ще намерят отражение и в Общинския план за развитие на община Стралджа.
В раздел 4 от формуляра е описана методиката за изпълнение на дейността.
Дейност 3 Разработване на Програма за управление на отпадъците за периода 2014-2020 г. на община Стралджа Дейността е взаимосвързана с изпълнението на дейност 2 и цели подготовката на стратегически документ - Програма за управление на отпадъците на община Стралджа. Програмата ще бъде разработена в синхрон с разработените правила по дейност 2, както е и изискването на УО на ОПАК, заложено в Насоките за кандидатстване.
Програмата за управление на отпадъците в община Стралджа ще бъде изпълнена и в съответствие със законовите изисквания, заложени в Закона за управление на отпадъците и в съответствие с Националната програма за управление на дейностите по отпадъците и ще включва мерки, предвидени в плана за действие към Националната програма.
По време на изпълнението на дейността ще бъде организирана дискусия, в която ще бъдат включени представители на местната общност, за да се гарантира съгласуваност и партньорство при разработването на Програмата.
В раздел 4 от формуляра е описана методиката за изпълнение на дейността.
Дейност 4 Разработване на Общински план за развитие за периода 2014-2020 г. на община Стралджа Дейността включва разработването на Общинския план за развитие на община Стралджа съгласно изискванията на Закона за регонално развитие, Правилника за прилагането му и Методическите указания на Министрество на регионалното развитие и благоустройството за изготвяне на ОПР за периода 2014-2020 г.
Отделните етапи, които ще бъдат изпълнени за разработването на ОПР са в пълно съответствие с нормативната уредба и са както следва:
1. Анализ на икономическото и социалното развитие на общината.
2. Целите и приоритетите за развитие на общината за определен период.
3. Индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана.
4. Индикаторите за наблюдението и оценката на плана.
5. Необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана.
6. Описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност.
7. Програма за реализация на общинския план за развитие, с която се конкретизират проектите за неговото изпълнение, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите.
При изготвянето на Общинският план за развитие община Стралджа ще работи в тясно сътрудничество и партньорство с представители на общинската и областната администрации и заинтересованите социално–икономически партньори съгласно изискванията на ЗРР и Методическите указания за разработване на общински планове за развитие. Това ще позволи формулираните приоритети и мерки да отговарят на спецификата на общината, гарантирайки съобразяване на Плана с интересите на местните общности.
При изпълнението на дейността ще бъдат взети предвид всички препоръки, изведени в извършения Анализ на изпълнението на Общинския план за текущия програмен период.
В раздел 4 от формуляра е описана методиката за изпълнение на дейността.
Дейност 5 Информация и публичност Дейността ще осигури задължителното изискване на УО на ОПАК за осигуряване на информация и публичност на полученото финансиране от оперативната програма и Европейския социален фонд.
Дейностите за информация и публичност, както и всички останали дейности от проектното предложение ще бъдат съобразени с Приложение 13 към Насоките за кандидатстване по настоящата схема.
Дейността предвижда следните под-дейности:
организиране на две пресконференции – в началото и в края на проекта
публикуване на информация за проекта в регионални и местни печатни и онлайн медии
публикуване на информация за проекта на интернет страницата на община Стралджа
изработка и отпечатване на информационни материали /листовки/ за популяризиране на целите, дейностите и резултатите на проекта
изработване на банер
В рамките на тази дейност ще бъде разработена и бланка, съдържаща всички задължителни реквизити – флага на ЕС, логата и слоганите на ОПАК и ЕСФ, задължителният текст за финансовата подкрепа на ОПАК, съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ. Тази бланка ще бъде използвана от всички участници в процеса по изпълнение на проекта във връзка с документите, свързани с проекта.
В раздел 4 от формуляра е описана методиката за изпълнение на дейността.
|