Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта. Организиране на екипа и „офиса“ по проекта. План за действие с функциите на всеки от екипа. Изготвяне на форми за работа по проекта - формуляри за кореспондеция, обратна връзка, презентация на проекта. Избор на система за мониторинг и контрол-мониторингов план. Заданията за тръжните процедури ще бъдат изготвени от юриста на общината. Екипът за управление ще отговаря за сформиране на комисии за оценка на оферти и избор на изпълнители по проекта – служители от общината, съвместно със външни изпълнители. Изготвяне на необходимите технически и финансови доклади по проекта и навременното им представяне на УО на ОПАК. Дейност 2: Извършване на независима предварителна оценка на Общинския план за развитие 2014-2020 г. За целта ще бъде избран външен изпълнител, съгласно реда и условията определени в Закона за обществените поръчки (ЗОП), който ще изготви подробен доклад за извършения анализ.
Задължително е включването на представители от населените места в общината чрез провеждане на граждански панели, на които ще се направи преглед на плана за развитие през следващият седем годишен период, ще бъдат представени резултатите от оценката му и ще бъдат обсъдени с гражданите новите цели за развитие. Идеята е гражданите да бъдат генератори на нови идеи за политики, които са от значение за общината или за конкретна общност. Целта е консултиране на заинтересованите страни за идентифицирането на техните нужди.
Ще се обърне внимание на политики като равенство на половете, политики подкрепящи уязвими слоеве на населението на общината, в т. ч. социална политика.
Изпълнението на дейността приключва с приемане на доклада от Общинския съвет. Докладът ще включва: анализ и оценка на плана, както и препоръки относно актуализирането му. Доклада от извършената предварителна оценка ще бъде представен на вниманието на всички заинтересовани страни.
Дейност 3: Актуализиране и разработване на програми и стратегии за развитие на Общината. Предвидено е актуализиране и разработване на следните документи:
• Актуализиране на Програмата за опазване на околната среда;
• Актуализиране на Стратегията за устойчиво развитие на туризма;
• Разработване на Стратегия за управление и разпореждане с общинска собственост;
• Разработване на Програма за насърчаване използването на енергията от възобновяеми източници и биогорива;
Дейността ще бъде извършена от избрания по реда на ЗОП изпълнител. Изпълнението на дейността приключва с приемане на документите от Общинския съвет.
Дейност 4: Разработване и въвеждане на правила и методика за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на политиката по качеството и сигурност на информацията и провеждане на съпътстващо обучение за запознаване с разработените документ Дейността ще се изпълнява изцяло от външен изпълнител избран по реда на ЗОП. В рамките на тази дейност ще бъдат разработени вътрешни правила за мониторинг и контрол при изпълнението на политиката по качеството и сигурност. на информацията. Разработените правила ще бъдат приети на сесия на Общинския съвет и изпълнението им ще бъде възложено, посредством заповед на Кмета.
След приемане на разработката, ще бъде проведено двудневно обучение за служителите изпълняващи функции във връзка с реализирането на политиката по качеството и сигурност на информацията.
Дейност 5: Разработване и въвеждане на правила и методика за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на Инвестиционната политика на общината и провеждане на съпътстващо обучение за запознаване с разработените документи. В рамките на тази дейности ще бъдат разработени Вътрешни правила за мониторинг и контрол при изпълнението на Инвестиционната политика на общината. Разработените правила ще бъдат приети на сесия на Общинския съвет и възлагане на изпълнението им, посредством заповед на Кмета.
След приемане на разработката, ще бъде проведено двудневно обучение за служителите изпълняващи функции във връзка с реализирането на Инвестиционната политика.
Дейност 6: Информация и публичност. Дейностите за информация и публичност предвиждат организирането на:
Начална пресконференция за оповестяване на стартирането, съдържанието, целите и предстоящите дейности по проекта и финална пресконференция за приключването на проекта. Участници:
■ Журналисти, представители на национални и регионални медии
■ Представители на местната власт
■ Общественици, експерти, специалисти, представители на неправителствения сектор
■ Граждани.
■
Прес-съобщения - 3 броя.
Предвидени са общо 3 информационни съобщения, чрез които обществеността в региона да бъде информирана за проекта, за предстоящи мероприятия в рамките на проекта, за възможностите за включване в тях и за подкрепата получена от ЕС, чрез ОПАК за тяхното изпълнение.
Разпространение на информационни брошури - 2 тиража по 500 броя всеки. Първите 500 брошури са за началото на проекта, а другите за края на проекта. Брошурите ще съдържат информация за целите, дейностите и резултатите от проекта; за механизмите, които той прилага за участие на гражданите в процеса на планиране; и за източника на неговото финансиране. Брошурите ще бъдат разпространени на публичните събития, в общината и на други обществени форуми и места.
|