Дейности:
|
Дейност 1: Сформиране на екип и ефективно изпълнение на проектните дейности Основна цел на тази дейност е сформиране на екип по проекта. Екипът, който ще реализира проектните дейности, ще се състои от следните членове: Ръководител на проекта; Проектен координатор; Счетоводител;
Основни етапи при изпълнението на тази дейност:
1. Разработване на длъжностни характеристики.
На този етап ще бъдат разработени длъжностните характеристики на членовете на екипа по проекта. Те ще бъдат ясно дефинирани и разграничени;
2. Сключване или промяна на договори между екипа по проекта и община Златица;
3. Планиране и провеждане на работни срещи на екипа.
Срещи на екипа на проекта за обсъждане планирането и наблюдение изпълнението на дейностите по проекта и разпределение на конкретните задачи в съответствие с длъжностните характеристики и етапите в изпълнението на проекта;
4. Изготвяне на програма и план-график за реализиране на всяка дейност.
От особена важност е да бъде изготвен подробен план-график, който ще бъде спазван от всички членове на екипа по проекта.
Дейност 2: Подготовка на документация и провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители и сключване на договори за изпълнение на Обществени поръчки с предмети и по обособени позиции Изпълнението на дейността ще се изпълни на следните стъпки:
1. Определяне на екип за изготвяне на тръжна документация.
2. Разработване на документация за провеждане на 2 (две) процедури по ЗОП с обособени позиции.
а) Обществена поръчка с обособени позиции за:
- Позиция 1 - Изготвяне на ОПР на Община Златица 2014-2020 г.
- Позиция 2 - Оценка на изпълнението на ОПР 2007-2013 г. за Община Златица.
- Позиция 3 - Разработване и въвеждане на правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики от общинските администрации
б) Обществена поръчка за изпълнение на дейности по информация и публичност на проекта.
3. Съгласуване на разработените документации със съответните инстанции.
4. Провеждане на обществените поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта.
5. Набиране на оферти на фирми кандидати за изпълнители и оценяване на подадени оферти от специално назначена комисия.
6. Сключване на договори за изпълнение на обособените позиции от дейности между община Златица и спечелилите фирми изпълнители.
Дейност 4: Съгласуване на разработваните документи по местното развитие с тези по вертикала - областно, регионално и национално нива. Съгласуването на разработваните документи за местно развитие трябва да постигнат синергичен баланс с планираните политики и мерки за развитие по вертикала – областен, регионален и национален мащаб. Дейността ще се изпълни, чрез съгласуване на разработените документи с областна и регионална администрации за съответствието с областните и регионални планови документи. Дейност 3: Изпълнение на ОП с предмет:
- Позиция 1 - Изготвяне на ОПР на Община Златица 2014-2020 г.
- Позиция 2 - Оценка на изпълнението на ОПР 2007-2013 г. за Община Златица.
- Позиция 3 - Разработване и въвеждане на правила и мето Изпълнението на дейността ще се изпълни според графика в Договора/ите за изпълнение в следните стъпки:
Позиция 1 - Изготвяне на ОПР на Община Златица 2014-2020 г.
● Провеждане на проучвания, необходими за разработване на общинските планове за развитие и изготвяне на социално-икономически анализ и SWOT анализ на Община Златица;
● В рамките на тази позиция ще се извърши проучване на потребностите, насочено към събиране на необходимите, актуални към момента статистически данни за общото социално-икономическо, културно и обществено развитие на община Златица.
● Разработване на актуална Стратегия за устойчиво развитие на Община Златица.
● Провеждане на оценка на изпълнявания общински план за развитие с оглед разработване на ОПР в периода 2014-2020 г.;
● На базата на получения и анализиран материал ще се реализира една от най-съществените дейности по проекта, насочена към разработването на нов ОПР за Община Златица за периода 2014- 2020 г.
● Разработване на Общински план за развитие на Община Златица за периода 2014 – 2020 г.
На практика това е най-съществената дейност по проекта, насочена към разработването на нов ОПР за Община Златица за периода 2014- 2020 г. В нея ще са ангажирани всички заинтересовани страни и целият експертен състав, който има и който за планирания период ще има отношение по изпълнението на това, което ще включи новият ОПР на Община Златица, като приоритети, мерки и дейности за устойчиво развитие.
Позиция 2 - Оценка на изпълнението на ОПР 2007-2013 г. за Община Златица.
В рамките на тази поддейност ще се извърши оценка за ефективност и ефикасност на изпълнението на действащия ОПР. Ще се потърсят плюсовете и минусите на постигнатото, както и насоките за тяхното въздействие. Ще се потърсят и принципите на партньорство и координация между отделните административни структури и структурите на гражданско общество и възможностите за тяхното развитие.
Позиция 3 - Разработване и въвеждане на правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики от общинска администрация в Община Златица
Дейност 5: Приемане на Плановите и Стратегически документи, подготвени в процеса на изпълнение на настоящия проект от Общински съвет Златица за утвърждаването им и гарантиране на обезпечението за изпълнението им. Постигнатите крайни етапни резултати – нов ОПР 2014-2020 г., Оценен стар ОПР на Община Златица и Разработените правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики в Община Златица ще се предложат за гласуване и Решение на Общински съвет Златица. Това ще гарантира приемствеността в тяхното изпълнение и ресурсно осигуряване, дори и при бъдеща смяна на членовете на сега действащото управление. Дейност 6: Дейности по информация и публичност на проекта. Тази дейност ще включва:
1. Пресконференция за откриване на проекта и за запознаване на медиите и обществеността с проектните цели, дейности и резултати;
2. Изработване на 1 000 листовки и 4 плаката, нужни за популяризиране на проекта;
3. Изработване и публикуване на статии ( 2 бр. в местни вестници), информиращи за изпълнението на проекта и популяризиращи приноса на ЕС за осъществяването му;
4. Разработване на отделна информационна страница на интернет страницата на общината. Целта е в тази секция да се публикува текуща информация и съобщения за етапите на изпълнение на проекта, постигнатите резултати на отделните етапи;
5. Пресконференция за приключването на проекта и за запознаване на медиите с резултатите от реализацията му.
|