Дейности:
|
Дейност 1. „Управление на проекта”, включваща сформиране на екип от ръководител, координатор и счетоводител, както и администриране, отчитане и одит на проекта. Управлението на проекта е дейност, която ще се извършва през целия период на изпълнение. Дейността включва:
- сформирането на екип за управление, включващ ръководител, координатор и счетоводител;
- разработване и прилагане на механизми за вътрешна работа на членовете на екипа, механизми за осъществяване на текущ мониторинг и оценка на изпълняваните дейности;
- подготовката и провеждането на процедури за избор на външен изпълнител/и в рамките на проекта съгласно приложимото законодателство (ЗОП);
- отчетността по проекта според изискванията на УО;
- доброто финансово управление на проекта и координация на дейностите;
- изготвянето и съхранението на архив на проектната
документация;
- всички други дейности, произтичащи от ангажиментите на кандидата по ОПАК и свързани с административно-техническото обезпечаване на проектните дейности.
Предвиждат се разходи за режийни и консумативи -хартия, тонер, пощенски разходи и куриерски услуги за експресни пратки към УО и др.
Дейност 2. „Провеждане на процедури за избор на изпълнители”, включваща подготовка и провеждане на 4 тръжни процедури за избор на изпълнители.
Предвижда се избор на и договаряне на външен изпълнител – експерт (консултантска компания) за подготовка на технически задания, методики за оценки и всички необходими формуляри и изисквания, съгласно ЗОП. Разработване на тръжна документация за необходимите процедури за възлагане – общо 4 , включително с директно договаряне и публична покана. Избраният консултант ще осъществи и адекватна помощ при провеждане на самите процедури (договаряния) включително и разяснения по публикуваната документация за участие. Дейност 3. Разработване и въвеждане на правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики в община Долна баня.
Услугата по разработване и внедряване ще бъде възложена на изпълнител по реда на гл.8а от ЗОП.
Въвеждането на правилата и методиките ще бъде извършено с акт (решение) на общинския съвет.
Разработване и усъвършенстване на документи, свързани с изпълнението на конкретни политики общинските администрации - методологии, вътрешни правила и процедури, инструкции и наръчници, указания за работа, механизми за подпомагане процеса на формулиране и изпълнение на политики
Поддейност 3.1 Разработване правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка на социална , икономическа, културна и други провеждани от Община Долна баня политики.
Поддейност 3.2 Консултиране на модела, включващ правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка на общински политики в община Долна баня.
При реализирането и на двете поддейности се предвижда активно участие на отговорни служители от общинска администрация, както и представители на гражданското общество в Долна баня.
Консултиране на модела, включаващо:
1 кръгла маса за минимум 20 лица , представители на всички заинтересовани страни, за представяне и обсъждане на модела за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на общински политики
Дейност 4. „Изготвяне на междинна оценка на изпълнението на Плана за развитие на Община Долна баня за периода 2007-2013г.”
Избрания външен изпълнител по ЗОП ще извърши междинна оценка на изпълнението на плана за развитие на община Долна Баня 2007-2013г.
Провеждане на обществено обсъждане на междинната оценка на Плана за развитие на Община Долна баня за периода 2007 – 2013г.;
Дейност 5. „Организиране и провеждане на съпътстващо обучение „Формиране, мониторинг, контрол и последваща оценка на общински политики”
Избраният изпълнител ще подготви и проведе съпътстващо обучение на тема „Формиране, мониторинг, контрол и последваща оценка на общински политики”” за 30 участници. В него ще бъдат включени три модула – „Стратегическо планиране”, „Мониторинг и контрол” и „Оценка на въздействието”. Участниците ще бъдат сформирани от общински съветници , представители на структури на гражданското общество и общински служители.
Дейност 6. Дейности по разработване и утвърждаване на общински план за развитие за периода 2014-2020 г
Поддейност 6.1. Изследване и предварителен анализ на икономическо, демографско, социално и културно развитие в община Долна баня за периода 2007-2013г. Разработване на SWOT анализ на състоянието на община Долна баня.
Изготвяне на доклад - анализ на свързаността и зависимостта от съществуващи стратегически документи на местно, областно, регионално или национално ниво при изготвяне на план за развитие на община Долна баня.
Поддейност 6.2. Разработване, консултиране и утвърждаване на план за развитие на община Долна баня за периода 2014-2020 г.;
Разработването на общинския плн за развитие ще бъде предоставено на Изпълнител по гл.8а от ЗОП , в тясно сътрудничество с всички ръководни звена на общинската администрация и общински съвет.
Ще бъдат проведени фокус групи за консултации с представители на всички заинтересовани страни: представители на местната власт, граждански организации, бизнес и областна управа, по теми както следва– икономика, туризъм, социални дейности, култура, образование, спорт и младежки дейности, като някои фокус групи ще се занимават с повече от една тема. След проведените срещи ще бъдат анализирани и евентуално отразени направените предложения за корекции и допълнения.
След приключване работа на фокус групите ще бъде проведена кръгла маса на която ще се предостави в завършен вид План за развитие на община Долна баня 2014-2020г.
Така изготвения план за развитие на община Долна баня ще бъде предложен за приемане (утвърждаване) на общински съвет.
При изпълнение на дейностите ще бъде спазвано принципно правилото за недублиране на дейностите от потенциалния проект за изготвяне на Интегриран градски план за обновяване на гр.Долна баня, обект на който ще бъдат формулиране и планиране на бъдещи инвестиционни проекти на територията на урбанизираната градска територия. За целите на настоящия проект те няма да бъдат обект на разработка и планиране , като може само да се уточнят (изброят) в бъдещия план за развитие.
Дейност 7. „Информираност и публичност на проекта”
Ще бъдат проведени две пресконференции. Ще бъдат публикувани три статии за проекта и регулярна информация на интернет страницата на общината. Ще бъдат изработени 3 банера и 3 табели на проекта, както и 300 рекламни папки и 300 рекламни химикали. Ще бъдат отпечатани 200 брошури с резултатите от проекта. При изготвяне на техния дизайн ще се съобразят изискванията за визуализация и публичност на проекти финансирани със средства от ЕС, съгласно Приложение №12 към насоките за кандидатстване.
|