Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление В рамките на посочената дейност ще бъде осъществявано цялостно управление на проекта. Отговорен за реализирането й е Бенефициентът. С цел успешното изпълнение на проекта, ще бъде сформиран Екип за управление, състоящ се от следните позиции:
• Ръководител
• координатор
и
• счетоводител
- с ясно разписани роли и отговорности.
Екипът за управление ще следи за текущото изпълнение, законосъобразното провеждане на проектните дейности, включително работата на външните изпълнители, ще координира и разпределя задачите, като ще дава насоки и препоръки, с оглед правилно протичане на проекта.
Ще бъдат планирани предстоящите срещи на Екипа за управление (редовни и извънредни), на които ще се обсъждат конкретните дейности по реализацията на проекта и ще се разпределят отговорностите и задачите на членовете.
Екипът за управление ще разпределя задачите в пълно съответствие с ясно идентифицираните конкретни потребности на целевите групи, като ще следи за изпълнението им съобразно нуждите и проблемите, описани и обосновани в настоящия проект.
Ще бъде изготвен подробен График за изпълнение на дейностите с цел оптималното постигане на заложените цели и резултати, изготвянето на отчетите и протоколите от проведените срещи на Екипа за управление.
За качественото управление и успешното реализиране на проекта, се предвижда Екипът да разработи План за мониторинг, контрол и отчетност на дейностите.
Конкретните функции на членовете на Екипа за управление ще бъдат разпредени и ще се следи за тяхното спазване чрез вътрешен и външен контрол.
Дейност 2: Разработване на документации за избор на изпълнители В рамките на тази Дейност ще бъдат разработени необходимите документации и Публични покани за възлагането на две обществени поръчки.
Дейностите по проекта (Д3, Д4, Д5, Д6, Д7 и Д8) ще се изпълнят чрез възлагане при условията и по реда на Глава осма „а” от Закона за обществените поръчки (ЗОП), в съответствие с изискванията по настоящата процедура, описани в Насоките за кандидатстване.
Дейност 2 ще стартира с процедура за избор на Изпълнител за изготвяне на две документации и две Публични покани, съобразно разпоредбите на чл. 14, ал. 5, т. 2 от ЗОП и приложимото българско законодателство.
Ще бъдат проведени две процедури по реда на ЗОП за избор на Изпълнител и с Възложител – Бенефициента. Няма да се разделят обществени поръчки с цел заобикаляне прилагането на закона:
• Първата процедура (за Дейности 3, 7 и 8) ще бъде с две обособени позиции и с предмет:
„Разработване и въвеждане на правила и методики за ефективен мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретните политики от общинска администрация Силистра, провеждане на две двудневни съпътстващи обучения, свързани с въведените правила и методики и дейности за информация и публичност на проекта”:
Обособена позиция 1.: „Разработване и въвеждане на правила и методики за ефективен мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретните политики от общинска администрация Силистра и провеждане на две двудневни съпътстващи обучения”
Обособена позиция 2.: „Дейности за информация и публичност на проекта”
• Втората процедура (за Дейности 4, 5 и 6) ще бъде с с предмет:
„Провеждане на три дискусионни форуми, един от които онлайн, със заинтересованите страни за обществено консултиране на местни политики. Разработване и въвеждане на:
- Стратегия за опазване и съхранение на културно-историческото наследство
- Стратегия за развитие на образователната система в община Силистра
- Стратегия за превенция и противодействие на асоциалното поведение и правонарушенията на деца и младежи в община Силистра.
Разработване на Наръчник с инструкции и указания за работа, свързан с подпомагане процеса на формулиране и изпълнение на конкретни политики от общинска администрация Силистра”.
Дейност 3: Разработване и въвеждане на правила и методики за ефективен мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретните политики от общинска администрация Силистра Дейността е задължителна по настоящата процедура и представлява основен индикатор за постигане на целта на подприоритет 1.3 и приоритетна ос І.
Нейното реализиране ще спомогне за създаването на административна култура и методи, ориентирани към резултатите, както и за стройна система за мониторинг и последваща оценка на изпълнението на конкретните политики от общинска администрация Силистра.
Дейността ще осигури е въвеждането на механизми за мониторинг и контрол на изпълнението на общински политики.
Ще бъдат изготвени и въведени правила и методики, които ще се прилагат и използват задължително при мониторинга и контрола на разработените по Дейност 5 стратегически документи в рамките на тази процедура.
Правилата ще описват принципите и обхвата, стъпките и механизмите на мониторинг и контрол, усъвършенстване практиките за оптимизиране на консултативният механизъм за участие на заинтересованите страни в разработването и изпълнението на местни политики. Ще бъдат съобразени и с добрите практики, резултат от проучването на опита на администрациите в България.
Методиките за осъществяването на мониторинг, контрол и последваща оценка ще формулират логиката на механизмите, начина на прилагане на отделните методи, използването на индикатори за качество при обективизиране и оптимизиране на процеса.
Общинска администрация Силистра ще използва методика за мониторинг, контрол и последваща оценка на законодателството и политиките, разработена по ОПАК.
Въвеждането на правилата и методиките ще се реализира чрез решение на Общински съвет Силистра, като този акт ще осигури ресурсна обезпеченост с цел устойчивост на постигнатите резултати.
Дейност 3 ще стартира с процедура за избор на Изпълнител по реда на Глава осма „а” от ЗОП.
Дейност 4: Провеждане на три дискусионни форуми, един от които онлайн, със заинтересованите страни за обществено консултиране на местни политики Дискусионният форум е ефективна форма на включване на всички заинтересовани страни в процеса на консултиране и едновременно с това информиране на широката общественост за стъпките и принципите при определяне на политики в община Силистра.
Онлайн дискусионният форум предполага създаването на възможност, на интернет страницата на община Силистра, да бъдат обсъдени и консултирани приоритетните политики. Онлайн форумът представлява иновативна дейност по отношение на взаимодействието със заинтересованите страни с цел формиране на местни политики. Предимството се състои във възможността да се включат много по-голям брой участници, както от всички заинтересовани страни, така и от широката общественост – граждани, представители на бизнеса, на стопанския, публичния и неправителствения сектор. Друго преимущество се състои във възможността за лесен достъп при формулирането на определена позиция, икономична и ефикасна форма на комуникация и обществено консултиране на политики на ниво община.
Дискусионните форуми ще обхванат политики, които са приоритетни към момента за община Силистра и за които ще се разработят и въведат в рамките на настоящия проект секторни стратегии за следващия планов период, разписани в Дейност 5.
Дискусионните форуми ще се проведат на територията на община Силистра. Екипът на проекта ще подготви презентация на доклада за изпълнение на ОПР. За форума ще бъдат подготвени пакети с информация за проекта. Изпълнител, избран по реда на ЗОП ще осигури двама модератори, работни материали, зала, техника и кетъринг.Чрез поставяне на обяви на всички обществени места и публикуване на покана на интернет страницата на община Силистра ще бъде уведомена и широката общественост.
Участниците ще бъдат специално поканени - представители на областна администрация Силистра, Кмета на община Силистра, общински съветници и други представители на общинска администрация.
Дейност 4 ще стартира с процедура за избор на Изпълнител по реда на Глава осма „а” от ЗОП.
Дейност 5: Разработване и въвеждане на стратегически документи в община Силистра Дейността пряко кореспондира с настоящата процедура по ОПАК, която осигурява финансиране и създава условията за качественото разработване и приемане на стратегически документи на общинско ниво.
Изпълнението на дейността ще подпомогне общинска администрация Силистра за качествено разработване и изпълнение на стратегически документи по приоритетни политики, които са съобразени с интересите на местните общности и са в синхрон с разработваните на регионално/местно ниво документи, потребностите на местното население и националните/регионални приоритети и стратегии.
Дейността включва разработването и въвеждането на Стратегии, с акцент върху приоритетите и водещите политики, залегнали в ОПР, които ще бъдат продължени и доразвити през следващия планов период, както следва:
1. Стратегия за опазване и съхранение на културно-историческото наследство
2. Стратегия за развитие на образователната система в община Силистра
3. Стратегия за превенция и противодействие на асоциалното поведение и правонарушенията на деца и младежи в община Силистра
Чрез Стратегията за превенция ще бъдат разпространени и приложени добри практики, успешно работещи в други администрации в България и утвърдени при изпълненинето на сходни стратегически документи в някои общински администрации, което се насърчава по настоящата процедура.
Стратегията е инструмент, който предвижда насоки за развитие и прилагане на политики с максимална ефективност и въздействие, в дългосрочен план.
Стратегията ще формулира конкретни цели и приоритети, ще опише стъпки за действие и ресурси, необходими за изпълнението им. Стратегията ще включва план, който ще бъде с реалистичен срок (от 1 до 3 години) и постижими цели.
Чрез въвеждането на стратегическите документи, ще бъде поет дългосрочен ангажимент от общинското ръководство.
Стратегията ще има следната структура:
o Мисия
o Визия
o Стратегическа цел
o Приоритети и специфични цели
o Подцели, дейности и задачи
o Анализ на проблемите, положителни и отрицателни тенденции, SWOT Анализ
o Индикатори за изпълнение
o Бюджетни програми и финансови ресурси
o Мониторинг и оценка, текущ и последващ контрол.
След като бъде изведена мисията и направен SWOT Анализа, ще се извърши процеса на целеполагане: ще се формулира стратегическата цел, приоритетите и специфичните цели, дейностите и задачите.
Ще бъдат заложени индикатори за изпълнение, които ще измерват дългосрочната ефективност на резултатите. За оценка на изпълнението на дейностите ще се формулират измерители: „входни индикатори”. Чрез тях ще се измерват ресурсите, както човешки, така и финансови, с които се осъществява определена дейност.
Важен елемент от прилагането на Стратегиите ще бъде наблюдението и отчитането на тяхното изпълнение. Изготвените и въведени правила и методики по Дейност 3 ще се прилагат и използват задължително при мониторинга, контрола и последващата оценка на изпълнението на разработените стратегически документи, съгласно изискванията и условията, заложени в Насоките по настоящата процедура.
Дейност 5 ще стартира с процедура за избор на Изпълнител по реда на Глава осма „а” от ЗОП.
Дейност 6: Разработване на Наръчник с инструкции и указания за работа, свързан с подпомагане процеса на формулиране и изпълнение на конкретни политики от общинска администрация Силистра Дейността за разработване на Наръчник с инструкции и указания за работа е във връзка с подпомагането на процеса по формулирането и изпълнението на конкретните политики от общинска администрация Силистра и кореспондира с Дейност 5.
Наръчникът ще бъде подготвен конкретно за община Силистра и ще бъде използван като учебно помагало при провеждането на Дейност 4 и 5.
Предвижда се в различни учебни модули да бъде подробно описан целият процес на стратегическо планиране, включително участието и ролята на всички заитересовани лица.
Наръчникът ще бъде подготвен от Изпълнител и ще бъде отпечатан в 100 екземпляра, формат А5.
Дейност 6 ще стартира с процедура за избор на Изпълнител по реда на Глава осма „а” от ЗОП.
Дейности 7: Провеждане на две двудневни съпътстващи обучения, свързани с въведените правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнението на конкретни политики от от общинска администрация Силистра Дейността е пряко свързана с Дейност 3 от настоящето проектно предложение и ще обхване общо 30 човека: представители на звената от специализираната администрация на община Силистра и представители на заинтересованите страни.
Съпътстващите две двудневни обучения ще обхващат съответно следните панели и теми:
1. Първо двудневно обучение на тема:
„Правила за мониторинг и контрол при изпълнението на конкретни политики от общинска администрация Силистра”
2. Второ двудневно обучение на тема:
„Методики за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението при провеждането на конкретни политики от общинска администрация Силистра”
Цели на обученията:
- Повишаване на капацитета за качествено планиране, мониторинг и контрол при изпълнение на стратегически документи, съобразени с интересите на местната общност
- Повишаване на капацитета за ефективно и ефикасно прилагане на добри практики в процеса на мониторинг и контрол – предварителен, текущ и последващ
- Повишаване прозрачността, отчетността и контрола на община Силистра чрез прилагане принципите на добро управление
Логистика на обученията:
- Всяко едно от двете двудневни обучения ще се организира и проведе на територията на община Силистра под формата на лекции
- Ще бъдат обучени общо 30 представители на всички заинтересовани страни
- Изпълнителят ще осигури цялостната логистика по отношение на осигуряване на лектори, отправяне на покани, настаняване на участниците, наем на зала и техника, кетъринг, храна, работни и презентационни материали на хартиен и електронен носител
Дейност 7 ще стартира с процедура за избор на Изпълнител по реда на Глава осма „а” от ЗОП.
Дейности 8: Дейности по информация и публичност Тази Дейност е задължителна по настоящата процедура, като чрез нейното изпълнение ще се осигури популяризирането и представянето на целите и дейностите по проекта сред широк кръг лица и медии.
Дейността ще стартира с процедура за избор на Изпълнител по реда на Глава осма „а” от ЗОП.
Дейността ще бъде осъществена посредством:
Пресконференция за оповестяване началото на проекта и запознаване на всички заинтересовани страни с целите и планираните дейности;
Рекламни брошури;
Рекламни дипляни;
Рекламни листовки;
Рекламни флайери;
Изготвени информационни бюлетини и изпратени по електронна поща до представителите на заинтересованите страни;
Изработени и публикувани в регионалната преса - рекламни прес карета и публикувани платени съобщения;
Пресконференция за приключване на проекта и запознаване на всички заинтересовани страни с резултатите и ефекта по проекта.
По време на изпълнението на проекта ще има своевременна информация за хода на проекта, достъпна на интернат страницата на община Силистра.
При провеждането на дейностите за информация и публичност ще бъдат спазени всички изисквания на Приложение 13 „Технически характеристики на мерките за информация и публичност” от Насоките за кандидатстване.
|