Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление Обезпечаване на техническото, административно и финансово управление на проекта, изисква сформиране на екип, който да поеме организацията и изпълнението на проектните дейности.
Екипът, определен от ръководството на община Червен бряг, се състои от трима членове: ръководител на проекта, координатор по проекта и счетоводител.
След стартиране на проекта ще бъде направено разпределение на функциите и ще започне текущото управление на проекта, което включва:
- разработване на подробен план-график за изпълнението на проектните дейности;
- провеждане на ежемесечни, както и вътрешни текущи срещи на екипа;
- създаване и поддържане на система за комуникация в екипа, както и с избраните изпълнители и УО;
- създаване на организация по подготовката на технически и финансови отчети, както и други необходими справки и доклад;
- вътрешен контрол, мониторинг и докладване пред ръководството на община Червен бряг;
Стриктно ще се спазва времевия график за подготовка и изпълнение на планираните проектни дейности.
Като поддейност на Дейност 1 се обособява изготвянето на тръжна документация и провеждане на процедури по реда на ЗОП, необходими за възлагане на дейностите по проекта на външен изпълнител.
Непосредствено след стартирате на проекта, екипът по проекта ще разработи тръжна документация за избор на изпълнител, който да изготви тръжна документация за провеждане на процедура за възлагане на една обща поръчка за изпълнение на дейности 2, 3 и 4, и втора за възлагане на дейност 5.
При провеждането на тръжни процедури за избор на външни изпълнители стриктно ще бъдат спазвани разпоредбите на Закона за обществените поръчки.
Екипът за управление на проекта ще контролира качеството на разработените документи и ще подпомага работата на изпълнителя, ще организира процедурно избора на изпълнител по обществени поръчки и ще участва в оценителната комисия.
Дейност 2 Разработване и въвеждане на правила за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики в община Червен бряг Изграждането на система за мониторинг, контрол и оценка при изпълнението на общински политики осигурява необходимите инструменти, които позволяват да се определи степента на изпълнение на планираните цели и приоритети.
В рамките на Дейност 2 ще бъдат разработени и въведени правила за мониторинг, контрол и последваща оценка на политиката на община Червен бряг, насочена към подобряване на бизнес средата в Община Червен бряг и създаване и развитие на малки и средни предприятия.
Правилата ще спомогнат за доброто изпълнение на планираните дейности и идентифицирането и предотвратяването на възникващи проблеми.
Дейност 3 Разработване на Общински план за развитие на община Червен бряг за периода 2014-2020 г. Общинският план за развитие като стратегически документ обвързва сравнителните предимства и потенциал за развитие на местно ниво с ясно дефинирана визия, цели и приоритети за постигане на стратегически цели, свързани общо от стремежа към по-висок жизнен стандарт на хората в общината и устойчиво развитие.
Дейността Разработване на Общински план за развитие на община Червен бряг за периода 2014-2020 г. ще бъде разделена при изпълнението й на следните логически обвързани поддейности:
Поддейност 1 Провеждане на проучвания и изследвания, необходими за разработване на общинския план за развитие, включително и събирането на необходимите статистически данни за изготвянето на анализ на територията.
Поддейност 2 Изготвяне на анализ на икономическото и социалното състояние на община Червен бряг и SWOT анализ.
Поддейност 3 Извеждане на приоритетни области за развитие и разработване на Общински план за развитие на община Червен бряг за периода 2014-2020 г.
Общинският план за развитие на община Червен бряг ще бъде разработен в съответствие с изискванията на Закона за регионално развитие, Правилника за прилагането му и Методическите указания на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за изготвяне на ОПР за периода 2014-2020 г.
Специфично изискване към осъществяването на тази дейност, е същата да се съобрази с резултатите от разработвания проект за ИПГВР на гр. Червен бряг, като се елиминира риска за дублиране на дейности, и евентуално двойно финансиране. Работата следва да се фокусира в територията извън строителните граници на урбанистичния център, където ще се изпълнява ИПГВР. Резултатите от двата проекта следва адекватно да се интегрират и интерпретират, с цел да се получи цялостна и балансирана оценка на ситуацията и територията на община Червен бряг.
Дейност 4 Разработване на стратегически документи на местно ниво В рамките на настоящата дейност ще бъде разработена Концепция за пространствено развитие на община Червен бряг.
Съгласно Закона за регионално развитие Концепцията следва да включва следните части:
1. Функционално-йерархична структура на мрежата от населени места в общината и връзки с центровете на съседните общини, областния и други градски центрове, свързани с развитието на общината;
2. Оси на развитие - с регионално, надобщинско и общинско значение, и връзки с осите на развитие на съседни общини и с националните оси;
3. Транспортни и други инфраструктурни мрежи - с областно и местно значение, включително връзки със съседни общини и трансгранични връзки;
4. Функционално зониране на пространството - индустриални и бизнес зони с регионално и местно значение на територията на общината, зони за туризъм и отдих с регионално и местно значение, зони за транспортни дейности, защитени територии, пространствена организация на инфраструктурата в областта на здравеопазването и образованието;
5. Дейности за интегрирано градско развитие, включително за градско възстановяване.
Концепцията за пространствено развитие на общината определя средносрочни перспективи и цели за пространствено развитие на територията й по отношение на мрежата от населените места, връзките със съседните общини и областния център, както и интегрирането на територията на общината в регионалната транспортна, енергийна и телекомуникационна мрежа.
Дейност 5 Дейности за информация и публичност През целия период на реализиране на проекта ще бъде поставен акцент върху осъществяване мерките за публичност. Ще бъдат изпълнени всички изисквания на финансиращия орган за визуализиране на финансовата подкрепа от ЕСФ и ОПАК на всички издания, покани, бланки на документи, програми и материали за обучения, както и на всички останали печатни материали, и на интернет сайта да бъдат поставяни логото и текст, информиращ за финансовата подкрепа.
Дейностите за информация и публичност ще подобрят процеса на разработване и прилагане на общински политики в партньорство и координация с всички заинтересовани страни. Ще бъдат предприети мерки за информиране на местната общност относно политиките, провеждани и планирани от общинската администрация.
|