Дейности:
|
Дейност 1 Организация, управление и отчетност на проекта Изпълнението на настоящата дейност гарантира успешната реализация, управление и отчетност на проекта. През първия проектен месец ще се формира екип за управление на проекта в състав Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител.
В рамките на първите три месеца ще бъдат разработени и проведени процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗОП, нормативните актове уреждащи допустимостта на разходите по ОПАК и др.
По време на изпълнение на всяка от дейностите по проекта ще бъде осъществяван текущ контрол и вътрешен мониторинг с цел избягване на отклонение от заложените дейности, срокове и цели.
Екипът за управление на проекта ще подготвя и подава своевременно необходимите за целите на отчитането технически и финансови отчети, окомплектовани със съответната приложима документация и ще осъществява комуникация с УО на ОПАК.
Дейност 2. Провеждане на проучване и изготвяне на SWOT анализ във връзка с разработването на Общински план за развитие на община Дупница за периода 2014 – 2020 г. Външен изпълнител избран по реда на ЗОП ще следва да осъществи необходимите подготвителни дейности във връзка с изготвянето на общински план за развитие на община Дупница за периода 2014-2020 г. В рамките на тази дейност по проекта избраният изпълнител ще следва да извърши като минимум:
Проучване на документи. Преглед на всички документи, свързани с процеса на планиране;
Структурирани (стандартизирани интервюта), проведени с ключови участници в разработването и изпълнението на ОПР. Обобщените отговори на зададените въпроси следва да дадат задълбочена информацията за цялостния процес на планиране, изпълнение и отчитане на ОПР, както и за организацията и взаимодействието между основните партньори;
Прилагане на метод на статистическата групировка. при групиране и подготовка за анализ на финансираните проекти, подпомагащи изпълнението на приоритетите на ОСР.
Експертна оценка.
Качествен анализ за изследване на качеството на изпълнение на приоритетите. По този начин са идентифицирани нуждите от подобрения и/или корекции, на база на което Изпълнителят предлага изводи и препоръки.
Факторен анализ: определяне на групи фактори, които до момента влияят върху изпълнението и друга група, които ще оказват въздействие в бъдеще.
Изготвяне на SWOT анализ. Дейност 3: Дейности за обществено консултиране със заинтересованите страни по населени места за обсъждане на приоритетите и мерките, които ще бъдат включени в новия стратегически документ. Организационното изпълнение на дейноста ще бъде възложено на изпълнител избран по реда на ЗОП. Предвижда се провеждане на работни срещи и дискусии със заинтересованите страни по населени места за обсъждане на приоритетите и мерките, които ще бъдат включени в новия стратегически документ. Информация за изготвените документи и предложения по дейност две ще бъде публикувана на интернет страницата на общината с оглед запознаване на заинтересованите страни. В рамките на дейността ще се организират и проведат 4 тематични фокус групи Дейност 4: Разработване на общински план за развитие на община Дупница за периода 2014-2020 г. Общинският план за развитие определя средносрочните цели и приоритети за развитието на общината в съответствие с областната стратегия за развитие.
Общинският план за развитие съдържа:
1. анализ на икономическото и социалното развитие на общината;
2. целите и приоритетите за развитие на общината за определен период;
3. индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана;
4. индикаторите за наблюдението и оценката на плана;
5. необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана;
6. описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност;
7. програма за реализация на общинския план за развитие, с която се конкретизират проектите за неговото изпълнение, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите;
8. предварителната оценка на плана.
Така посочения докумен ще бъде разработен от външен изпълнител за предоставяне на услуги след провеждане на тръжна порцедура по реда на ЗОП. При изготвянето на плана следва да се използват резултатите от дейности две и три.
Общинският план за развитие ще се приема от общинския съвет по предложение на кмета на общината, съгласно изискванията на закона за регионално развитие.
Дейност 5: Разработване на Вътрешни правила и методики за мониторинг и контрол върху реализирането на Общински план за развитие на община Дупница (2014 г. – 2020 г.) и върху изпълнението на политики от общинската администрация. Създаване на единен документ за вътрешни правила и методики за мониторинг и контрол върху реализирането и изпълнението на политики от общинската администрация.
Документа ще включва следните основни параметри:
Обща технологична характеристика на мониторинга и контрола
Идентифициране на ситуацията
Анализ на заинтересованите страни
Подготовка на мониторинга и конртола
Събиране на информация
Анализ и интерпретация на информацията
Правила за мониторинг на изпълнението на политики от общинската администрация, вкл. общински план за развитие на община Дупница (2014 г. – 2020 г.).
Дейност 6. Дейности за информация и публичност При провеждането на дейностите за информиране и публичност, както и при изготвянето на информационните материали ще бъдат представени целите на проекта и постигнатите резултати. Особено внимание ще се обърне на спазването на изискванията на мерките за информация и публичност на ОП „Административен капацитет” и Европейския социален фонд, съгласно Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006 при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСФ. Информационната кампания ще включва:
150 бр. джоб с копче РР материал, формат А 4, подходящ за обем около 30 листа, формат: А4; 150 бр. химикалка с надпис (цвят на мастилото син или черен) - На химикалката ще присъства логото на ЕС, логото на ОПАК, логото на ЕСФ.; 150 бр. бележник-тефтер (тип „блокнот”) формат А5, в кочан по 30 л. с редове.
Ще се организира и проведе заключителна конференция, ще се подготвят и предоставят необходимите информационни материали на участниците, ще бъде организирано медийното отразяване на конференцията (в най-малко две печатни медии).
На подходящо място на интренет страницата на общината ще бъдат публикувани съобщения относно реализацията на проекта.
|