Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта; Планиране изпълнението на дейностите по проекта и разработване на подробен план-график;
Определяне на конкретни задачи и отговорности със срокове за изпълнение;
Комуникация, координация и администриране на задачите между членовете на екипа по проекта;
Подготовка, договаряне, управление и контрол на сключените по проекта договори за изпълнение;
Изготвяне на периодични доклади и отчети;
Планирани и свиквани работни срещи;
Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган и ОП “Административен капацитет”.
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; Подготовка на документация и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители;
Сключване на договори с изпълнителите;
Дейност 3: Анализи и проучвания във връзка с разработването на Общински план за развитие на община Пещера за периода 2014 – 2020 г.; Дейността включва:
Анкетно проучване за насоките за развитие на общината;
Проучване и анализ на състоянието на Общината и набиране на данни;
Изготвяне и проучване на основните характеристики в отделните сфери на социално-икономическото развитие на община Пещера – природни, човешки и териториални ресурси, икономическо, социално и инфраструктурно развитие и опазване на околната среда;
Изготвяне на SWOT анализ – анализ на оценката на силните страни, мерки за преодоляване на негативните процеси и преодоляване на разкритите слаби страни на развитието;
Представяне на основните тенденции в социално –икономическото развитие в Община Пещера;
Препоръки за реализация на желаните промени и предприемане на действия, при ефективно използване на наличните ресурси, които да бъдат включени в Общински план за развитие 2014-2020 на Община Пещера.
Дейност 4: Разработване и въвеждане на методология за мониторинг и контрол и на вътрешни правила и процедури, инструкции за изпълнението на местни политики и Общински план за развитие на община Пещера 2014 г. – 2020 г.; Дейността вкл.:
Разработена Методология за мониторинг и контрол върху реализирането на Общински план за развитие на община Пещера 2014 г. – 2020 г.;
Изготвен пакет от вътрешни правила и процедури, наръчник за мониторинг контрол и изпълнение на местни политики и стратегически документи;
Наръчник на общинския служител за възможните правила, инструкции по формулиране на политики;
Процедура за процеса на разработване и актуализация на политики и стратегически документи;
Дейност 5: Разработване на Общински план за развитие на община Пещера за периода 2014 – 2020 г.; С дейността ще се изготви общински план за развитие на община Пещера за периода 2014-2020 г. Ще се определят приоритетите и специфичните цели и мерки за развитие.
Един от принципите при разработване се основава на желанието, убежденията и стремежите на обществеността.
При организиране на разработването на общинския план се ще се оформят няколко работни групи в направления:
• Индустрия;
• Техническа инфраструктура и екология;
• Образование, култура, спорт и младежки дейности;
• Социална политика и здравеопазване;
• Туризъм, търговия и услуги;
• Интеграция и социална адаптация на малцинства
• Човешки ресурси;
• Общински бюджет, общинска политика и др.
Дейност 6: Провеждане на дейности за обществено консултиране на политики и мерки за информиране относно провежданите политики; Дейността включва:
Фокус група с представители на СГО – бизнеса и неправителствени организации и с експерти от общинската администрация.
Обществено обсъждане с експерти на администрацията и представители на СГО за формирането на насоките на местните политики и на стратегическите документи за следващия програмен период 2014- 2020 г.
Дейност 7: Организиране и провеждане на изнесено модулно обучение „Правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнение на конкретни политики от Община Пещера”; Избраният изпълнител ще подготви и проведе двудневно модулно обучение на тема „Правила и методики за мониторинг и контрол при изпълнение на конкретни политики от Община Пещера” за 30 участници. В него ще бъдат включени три модула – „Стратегическо планиране”, „Механизми за мониторинг и контрол” и „Оценка на въздействието”. Участниците ще бъдат разделени на две групи – първата група от 5 общински съветници и втора група от 15 общински служители и 10 представители на структури на гражданското общество. Ще бъдат разработени учебни материали за 3 – те модула, както и презентации и казуси. Дейност 8: Дейности за информираност и публичност за популяризиране на проекта, неговите цели и резултатите от него; За да се изпълнят задължителните изисквания на Оперативна програма „Административен капацитет” за информация и публичност по време на проекта ще се извърши:
Пресконференции, които ще се проведат в началото и в края на проекта. Ще бъдат поканени медии, общински съветници. В залата ще се постави банер с информация за проекта според изискванията на Оперативна програма “Административен капацитет”.
Отпечатване на брошури в началото и в края на проекта – 300 бр. общо .
Изработване на банер с информация за ЕС, Програмата и настоящия проект;
Изработване на интернет сайт на проекта;
1 бр. банер ще се поставя в залите за пресконференции, кръгли маси, фокус групи и при провеждане на всички събития, свързани с изпълнение на дейностите по проекта.
Публикации в местната преса и сайта на общината – 4 бр. Целта е да се информират гражданите за проведените дейности и постигнатите резултати, както и за предстоящи събития. Всички публикации ще бъдат изготвени и публикувани, съгласно Изискванията за информация и публичност към бенефициентите по ОПАК;
|