Дейности:
|
Дейност 1: Предварителни проучвания Дейността се състои от 2 поддейности и ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП :
- Разработка на прединвестиционни проучвания по Наредба 4 към ЗУТ
- Експертни анализи, хидроложки и геоложки проучвания и друга техническа документация
Дейност 2: Същински проучвания - Разработване на подробни технически и работни инвестиционни проекти Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Същият ще разработи подробни технически и работни инвестиционни проекти за изграждане и рехабилитация на канализационната и водопроводната система в гр. Велики Преслав, които да са напълно съобразени с изискванията на Наредба 4 към ЗУТ.
Проектирането ще включва следните основни части:
• Подробни устройствени планове (вкл. планове за вертикално планиране, планове-схеми за комуникационно-транспортната мрежа, за водоснабдяване, канализация, и др.);
• Планове за регулация;
• Архитектурни планове и проекти;
• Подробни технически и работни проекти, цялостни или частични (включващи всички необходими части);
• Технически спецификации за строителните дейности;
• Обяснителни записки и Количествено-стойностни сметки за строително-ремонтни дейности и др.
Техническите спецификации (ТС) ще съдържат както общи изисквания, така и конкретни спецификации. На база на конкретния проект те ще включват подробна информация за основните технически компоненти. Строителните работи ще са ясно описани, с надлежно определени качество и количества. Количествено-стойностната сметка за всеки обект ще трябва да отразява с подходящи единици и количества заложените в ТС дейности, като форматът на количествените сметки трябва да бъде унифициран за всички обекти. Трябва да бъдат посочени процедури за тестване и изисквания за експлоатация и/или поддръжка през гаранционния период /максимум 1 г./.
Дейност 3: Дейности относно издаването на необходимите разрешителни/документи с оглед законосъобразното изпълнение на проекта: Дейност 3.1: Дейности във връзка с процедурите по ОВОС, оценка на съвместимостта и издаване на необходимите разрешителни/ решения по ЗООС и ЗБР;
Дейност 3.2: Дейности по издаване на разрешителни за строеж;
Дейност 3.3: Провеждане на обществени обсъждания във връзка с издаване на разрешителни по законодателството в областта на околната среда/ ЗООС, ЗБР, ЗВ;
Дейност 4: Дейности по подготовка на документация за успешното кандидатстване на Община Велики Преслав на следващ етап за финансиране на инвестиционния проект пред ОП „Околна среда” и подпомагане неговото реализиране. Дейност 4.1: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за дейностите, включени в бъдещия инфраструктурен проект
Дейност 4.2: Изготвяне на финансови и икономически анализи, вкл. анализ за разходите и ползите
Дейност 4.3: Попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект
Дейност 5: Управление на проекта Описание на дейността:
Още на този етап – кандидатстване за средства по проекта – Бенефициентът, Община Велики Преслав, е сформирала екип, който ще ръководи изпълнението на проекта и ще отговаря пряко за постигане на заложените в проекта цели и резултати. Екипът като цяло се състои от служители на общината, експерти от администрацията, които са запознати с изискванията на ЗУТ, изискванията на националното законодателство относно нормите на проектиране, състоянието на мрежата и възможните проблеми, които могат да възникнат в процеса на изпълнение на проекта. От друга страна съгласно спецификата на проекта и факта, че общината няма специфичен опит в управлението на проекти, е предвидено управлението на проекта да се възложи на външен независим експерт – Ръководител на проекта, който да гарантира успешното управление на проекта.
Управлението на проекта включва формиране на екип за управление от 5 члена: ръководител, координатор, счетоводител,инженер и офис мениджър в Община Велики Преслав; подписване на договор с Ръководителя на проекта; подготвяне на заповед за реализация на проекта; план за действие с график за разчети във времето; схема за организационни връзки и движение на документооборота; изграждане на система за мониторинг по проекта.
През месеците 1 ви и 2 ри, екипът изработва тръжно досие за процедура за избор на подизпълнител, който да извърши услугите: Разработване на прединвестиционни проучвания по Наредба 4 към ЗУТ; извършване на експертни анализи, хидроложки и геоложки проучвания и друга техническа документация; за разработване на подробни технически и работни инвестиционни проекти; попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект; изготвяне на финансови и икономически анализи, вкл. анализ за разходите и ползите; подготовка на документи за възлагане на обществени поръчки за дейностите, включени в бъдещия инфраструктурен проект. През 1 ви месец ще се сключва договор с подизпълнител за визуалната идентификация и информация по проекта и с одитора по проекта. Управлението на проекта включва осъществяване на мониторинг на дейността на подизпълнителите, изготвяне на месечни, тримесечни, годишни и окончателен доклади по напредъка, финансовата отчетност и сертифицирането на разходите на изпълнители, извършване на 100% документална проверка и проверка на място за осъществяване на физически и финансов мониторинг и контрол върху дейностите на подизпълнителите.
Дейност 6: Дейности за информация и публичност Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Подизпълнителят публикува 6 публикации за проекта в местни и национални медии; провежда пресконференция за оповестяване на стартирането на проекта с минимум 30 участници; изготвя 30 информационни дипляни за дейностите по проекта; изготвя 50 плаката за информиране и публичност; изготвя 2 табели с логото на ЕС, съдържащи информация за проекта; провежда заключителна пресконференция за оповестяване на постигнатите резултати от изпълнението на проекта с минимум 30 участници, изготвени 50 плаката и 30 мултимедийни дискове,предоставящи информация за постигнатите резултати по проекта.
Дейност 7: Одит на проекта Извършване на цялостна проверка на разходите по проекта за действителност, надеждност и обоснованост с адекватни разходно – оправдателни документи, за законосъобразност и целесъобразност на разходите. В одитния сертификат одиторът ще сертифицира, че приложените сметки /приходна и разходна/ са коректни, надеждни и подкрепени с подходящите документи, и ще идентифицира допустимите разходи, извършени в съответствие с договора за безвъзмездна помощ.
|