Дейности:
|
Дейност 1: 1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност По тази дейност ще бъде извършен анализ на работните процеси.
Анализът ще послужи за оптимизиране на трудовата дейност и елиминиране на неефективните бизнес процеси. Чрез него ще се определят ключовите бизнес процеси и техните резултати, които създават добавена стойност за компанията. Анализът на процесите ще доведе до усъвършенстване на системата за управление на компанията, подобряване на конкурентоспособността, намаляване на разходите и повишаване на удовлетвореността на клиентите и служителите.
Анализът ще включва няколко части:
• Въведение, в което ще бъде описано сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. Като част от описанието на съществуващото състояние ще бъдат направени замервания, където е необходимо.;
• Изложение и анализ, в което ще бъдат описани силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, направени оценки на риска, внедрени стандарти;
• Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, в която ще са описани как ще се усъвършенства организацията на дейността;
• Заключение, в което ще бъдат обобщени мерките за подобряване условията на труд и очакваните резултати след внедряването им.
На база анализ на силните и слабите страни и идентифицираните проблеми, ще се направят конкретни препоръки за поддържане и развитие на добри практики, внедряване на нови такива, както и на мерки за усъвършенстване на организацията на трудовата дейност.
Дейност 2: Закупуване на лични предпазни средства и работно облекло Защитата на работещите в ГППМП Сливен, чрез ЛПС и специално работно облекло ще ги предпазва от описаните по-долу рискове:
Работни места, професии, видове работа Вид и наименование на личните предпазни средства (специалното работно облекло) Опасности, за които се прилагат личните предпазни средства (специалното работно облекло)
Медицински персонал
Администрация Медицински халат Микроклимат
Медицински персонал
Администрация Туника с къс и дълък ръкав и панталон и, панталон с колан Риск от биологични агенти
Медицински персонал
Администрация Медицински работни обувки Риск от опръскване с кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Зимен сезон – шуба Микроклимат
Медицински персонал Зимен сезон – зимни обувки Микроклимат
Медицински персонал в хирургия, манипулационна, родилни зали Шапки за операции Риск от контаминиране с кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Предпазни ръкавици Риск от контаминиране с кръв, телесни течности, секрети и екскрети и за респираторна защита при пациенти с инфекции, предавани по въздушно-капков път
Медицински персонал Защитни маски Риск от контаминиране с кръв, телесни течности, секрети и екскрети и за респираторна защита при пациенти с инфекции, предавани по въздушно капков път
Медицински персонал Защитни очила Риск от пръски или аерозол от кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Администрация – Координатори, Регистратори, Оператори Дамски престилки, бели, дълъг ръкав При риск от контаминация на работното облекло с кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Администрация – Координатори, Регистратори, Оператори Дамски престилки, бели, къс ръкав При риск от контаминация на работното облекло с кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Администрация – Координатори, Регистратори, Оператори Мъжки престилки, бели, дълъг ръкав При риск от контаминация на работното облекло с кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Администрация – Координатори, Регистратори, Оператори Мъжки престилки, бели, къс ръкав При риск от контаминация на работното облекло с кръв, телесни течности, секрети и екскрети
Медицински персонал Администрация – Координатори, Регистратори, Оператори Елек - дамски Микроклимат
Медицински персонал Администрация – Координатори, Регистратори, Оператори Елек - мъжки Микроклимат
Медицински персонал и администрация, работещи с видеодисплеи над 4 часа на смяна Защитни очила Риск от зрително натоварване
Хигиенист Туника и панталон Риск от биологични агенти
Хигиенист Обувки Микроклимат
Хигиенист Еднократни предпазни ръкавици Риск от биологични агенти
Дейност 3: Доставка и монтаж на климатици На 05.11.2012 г. в изпълнение на задълженията си по Договор за обслужване от СТМ, специалисти от Службата по трудова медицина към „Труд и здраве” ООД са посетили здравните служби в селата Злати войвода, Малко Чочовен, Чинтулово, Блатец, Панаретовци, Селеминово, Глуфишево, Самуилово, Гергевец и Драгоданово с цел проверка условията на труд на работещите, свързани с Оценката на риска при работа.
След направения оглед на сградите и помещенията се констатира следното:
Отоплението в помещенията на всички здравни служби е с твърдо гориво. Това води до замърсяване на въздуха в помещенията. Съществува опасност от възникване на пожар, тъй като се работи с леснозапалими дезинфекционни разтвори при обработка на рани и др. Нарушават се изискванията на Наредба № 39/2010 г. на МЗ за утвърждавене на медицински стандарт по профилактика и контрол на вътреболничните инфекции, за осигуряване на профилактика на ВБИ Раздел ХХІV „Специфичните изисквания към въздуха в помещенията”, което води до застрашаване здравето на работещите.
С цел осигуряване на по-добри технически условията на труд, опазване на здравето на работещите и осигуряване на защита на персонала от вътреболнични инфекции се препоръчва в Плана на действия за отстраняване и/или ограничаване на риска да се включат за изпълнение следните мероприятия:
-Климатизиране на помещенията в здравните пунктове в селата Злати войвода, Малко Чочовен, Чинтулово, Блатец, Панаретовци, Селеминово, Глуфишево, Самуилово, Гергевец и Драгоданово, с което ще се осигурят нормативните изисквания за микроклимата при работа.
Дейност 4: Информиране и публичност В рамките на тази дейност ще бъде изпълнено следното:
a. Организиране на 2 информационни събития – за старта и приключването на дейностите по проекта;
b. Изработена 1 информационна табела;
c. Изработени 500 брошури, банер, 50 папки; Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати.
d. Изготвени информационни стикери за обозначаване на закупеното работно облекло и оборудване.
При реализирането на дейностите за информиране и публичност ще бъдат спазени всички изисквания за визуализация относно финансовата подкрепа от ЕСФ и ЕФРР на УО на ОПРЧР.
Дейност 5: Управление на проекта Дейността ще се осъществи чрез:
• Сформиране на екипа при стартиране на проекта и разпределение на отговорностите между неговите членове;
• Разработване на детайлизиран план-график за реализиране на дейностите;
• Установяване на система за вътрешен контрол на изпълнението;
• Документално осигуряване и управление на проекта; изготвяне на месечни справки, междинни, заключителен, годишен и полугодишен доклад и др. необходими документи.
• Оформяне на досие на проекта;
• Провеждане на оперативни срещи на екипа, вкл. с избраните подизпълнители
• Координационни, административни и счетоводни дейности.
Целта на дейността е да се постигне ефективно управление на проекта и ефикасно и целесъобразно разходване на средствата.
Дейност 6: Провеждане на процедури по ПМС 69 Дейността съдържа 5 поддейности:
• Избор на изпълнител за извършване на анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност;
• Избор на доставчик на работно облекло и ЛПС;
• Избор на изпълнител за доставка и монтаж на климатици
• Избор на изпълнител за провеждане на дейностите по информиране и публичност
• Избор на изпълнител по провеждане на одит
Съгласно изискванията за кандидатстване при изпълнението на проекта ще се проведат процедури за избор на изпълнител в съответствие с българското законодателство съгласно Постановление № 69 на Министерския съвет от 11.03.2013 г.
Приемане на работата на всеки от избраните изпълнители ще става чрез подписване на приемо-предавателен протокол.
Извършените разходи ще се доказват с първичен платежен документ.
|