Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проектните дейности За доброто управление и изпълнение на проекта се сформира екип за изпълнение и управление, включващ:
1. Ръководител,
2. Счетоводител;
3. Технически сътрудник
4. Юрист
Като външни експерти ще бъде привлечен Външен независим оценител за участие в процедури по възлагане на обществени поръчки.
С членовете на екипа и външния експерт ще се сключат граждански договори, а в длъжностните характеристики ще бъде конкретно разписани отговорностите им.
Още преди същинското стартиране на адейностите ше се приеме «План за управление и мониторинг на проекта», ще се актуализира графика на дейностите, разпределението на задачите и отговорностите, формите на отчитане и контрол според основните индикатори за мониторинг на проекта.
В процеса на изпълнение на проекта ще се провеждат регулярни работни срещи за докладване и обсъждане на напредъка на проекта, предстоящи дейности, срещнати проблеми и трудности и пр.
Ще бъде изготвена конкурсна документация и проведени процедури за избор на изпълнител, съгласно ЗОП и ще бъдат сключени договори за изпълнение на услугите.
Дейност 2: Разработване и въвеждане на правила и методика за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики от общинската администрация Правилата и методите за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на политики ще бъдат изготвени под формата на единен „рамков” документ, който ще съдържа приложения, отчитащи спецификата за осъществяване на мониторинг и контрол на следните конкретни политики на общинската администрация:
1) Политика за управление и разпореждане с имотите - общинска собственост
2) Политика за осъществяване на общински ПЧП
3) Политика за енергийна ефективност
4) Политика за развитие на младежта и спорта
За всяка от конкретните политики ше бъдат разработени указания, инструкции и процедури за въвеждане на правилата за мониторинг и контрол.
Интегрална част от механизма за мониторинг и контрол ще бъде също и изработването на инструкция за обществено консултиране в процеса на разработване и реализиране на общинските политики. Инструкцията за обществено консултиране има за цел да се разработи система, чрез която ще може да се гарантира ефективната комуникация, взаимодействие и непрекъснат процес на обратна връзка между СГО и администрация в процеса на мониторинга и контрола на изпълнение на политиките.
Целта е правилата и методиката да бъдат официално регламентирани с акт на Общинския съвет и да бъдат ползвани при разработката на стратегическите документи на местно ниво и осъществяването на мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на заложените цели и приоритети.
Поддейности:
2.1. Събиране на информация/база данни преди началото на действие на стратегическите документи, действащи в периода 2014 – 2020 г.;
2.2. Определяне на индикатори, които да измерват ефективността на изпълнение на заложените мерки в стратегическите документи;
2.3. Събиране на информация през определен период от време за времето на действие на стратегическите документи за постигнатите резултати в периода на действие на плана или програмата;
2.4. Изготвяне на оценка на постигнатите резултати;
2.5. Разработване на правила и методика за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики от общинската администрация, в т.ч.
- Единен Рамков документ (механизъм за мониторинг и контрол);
- Приложения за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на конкретни политики: 1) Политика за управление и разпореждане с имотите - общинска собственост; 2) Политика за осъществяване на общински ПЧП; 3) Политика за енергийна ефективност; 4) Политика за развитие на младежта и спорта;
- Инструкция за обществено консултиране в процеса на разработване и реализиране на общинските политики.
2.6. Разработка на инструкция за въвеждане на модел на добра практика за институционализиране на гражданския мониторинг и контрол чрез създаване на граждански съвет;
2.7.Предоставяне на информацията пред обществеността – чрез провеждане на редовни срещи, чрез съобщения до медиите, Интернет страницата на общината или чрез изготвянето на официални писмени доклади;
2.8. Въвеждане на правилата и методиката с решение на Общински съвет Златоград;
2.9. Набелязване на коригиращи действия в стратегическите документи;
2.10. Въвеждане на модел на добра практика чрез създаване на гражданския съвет, в т.ч.;
- Организиране на срещи за уточняване на мисията и целта на гражданския съвет, дейностите, които ще реализира, формата на създаване, начините на взаимодействие с официалните институции, начините за огласяване на дейностите и формите за привличане на членове;
- Разрабока на Устав, като в него се регламентират целта, дейностите и формите на управление на новата структура;
- Провеждане на учредително събрание, прием на устав;
- Официално приемане на правила за взаимодействието между гражданския съвет и органиите на местната власт.
2.11. Изработка на Наръчник с правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики на общинската администрация.
Дейност 3: Детайлно проучване и анализ на състоянието на демографските, социално-икономическите характеристики и тенденции в община Златоград, на разполагаемите ресурси и потенциали на територията на общината От изключителна важност при прилагането на политики на местно ниво е прецизното предварително проучване и планиране за определяне и постигане на целите и приоритетите на администрацията.
Поддейностите за изпълнение на тази дейност са:
3.1 Изготвяне на проучване на основните характеристики в отделните сфери на социално-икономическото развитие на община Златоград – природни, човешки и териториални ресурси, икономическо, социално и инфраструктурно развитие и опазване на околната среда;
3.2 Изготвяне на SWOT анализ – от изпълнителя се очаква да анализира оценката на силните страни, да предложи мероприятия за преодоляване на негативните процеси и туширане на разкритите слаби страни на развитието;
3.3 Представяне на основните тенденции в социално – икономическото развитие в Община Златоград;
3.4 Набелязване на препоръки за реализация на желаните промени и предприемане на действия, при ефективно използване на наличните ресурси, които да бъдат включени в „Общински план за развитие 2014-2020” на Община Златоград;
На база получената информация ще бъдат проведени консултации и обществени обсъждания със заинтересованите страни, относно изготвянето на ОПР за следващия програмен период.
Дейност 4: Извършване на независима външна оценка на изпълнявания Общински план за развитие 2007-2013г. на Община Златоград за периода 2007-2013г. Дейностите, които ще бъдат обхванати при извършването на независима външна оценка на изпълнявания Общински план за развитие 2007-2013 на Община Златоград са:
4.1.Изготвяне на подробен доклад от изпълнителя, който ще да отразява реалния напредък на изпълнение на плана с предварително планираните цели и приоритети, включително и приложение на изчерпателен доказателствен материал на конкретно изпълнените дейности;
4.2. Извършване преглед (анализ) на правната рамка (европейски регламенти, национални и местни нормативни актове);
4.3. SWOT анализ на прилаганите в Общинския план за развитие политики по сфери на дейности (образование, култура, туризъм, социални дейности и т. н.), с който да се анализира и мотивира оценка на силните страни, да предложи мероприятия за преодоляване на негативните процеси и туширане на разкритите слаби страни на развитието;
4.4. Предложения за разработване на система за управление и контрол, мерки за консултиране на партньорите и мерки за информация и публичност на ОПР;
4.5. Предложения за индикатори за мониторинг и контрол, наблюдение и оценка на Общинския план за развитие на база на резултатите от оценката и разработената методика за мониторинг и контрол;
4.6. Анализиране, оценяване и актуализиране (при необходимост) на вътрешна нормативна уредба на общинска администрация – Златоград.
Дейност 5: Разработване на Общински план за развитие за периода 2014-2020 г. Поддейностите за изпълнение на тази дейност са:
5.1. Изготвяне на проект на Общинския план за развитие на община Златоград за периода 2014-2020 г.
При подготовката на проект на Общинския план ще бъдат приложени разработените правила за мониторинг, контрол и последваща оценка на конкретните политики.
В тази връзка ще бъдат изготвени индикаторите за мониторинг и контрол, наблюдение и оценка на Общинския план за развитие, както и отговорните органи и организации и техните правомощия и задължения в съответствие с нормативните изисквания и разработената методика за мониторинг и контрол.
5.2. Вземане на решение на Общински съвет Златоград за приемане на Общинския план за развитие на община Златоград за периода 2014-2020 г.
Дейност 6: Разработване и актуализиране на стратегически документи на община Златоград В рамките на проекта ще бъдат разработени 3 нови стратегически документи, които ще бъдат съобразени с местните приоритети и ще действат през следващия програмен период. В процеса на разработката на новите документи ще бъдат взети предвид правилата и методиката за мониторинг и контрол.
Поддейности:
6.1. Разработка на Стратегия за развитието на младежта и спорта в община Златоград;
6.2. Разработка на Програма за насърчаване използването на Възобновяеми енергийни източници (ВЕИ);
6.3. Разработка на Програма за управление и разпореждане с имотите - общинска собственост в община Златоград и разработване на политики за осъществяване на общински ПЧП.
Дейност 7: Обществено консултиране на политики Поддейности:
7.1. Провеждане на обществено консултиране на правилата и методиката за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики от общинската администрация;
7.2. Организиране и провеждане на заседания/дискусии на форум групи за консултиране на политики, приоритети и дейности в сектора, които да залегнат в Общинския план за развитие и стратегическите и планови документи за развитие на общината през следващ планов период до 2020 г., по сектори, както и конкретните индикатори за мониторинг и контрол на изпълнението на целите в Общинския план на развитие.
Ще бъдат организирани общо 3 еднодневни заседания на шестте фокус групи, включващи представители на общинска администрация, общински съвет и заинтересовани страни, по следните сектори:
сектор "Устройство на територията"
сектор „Строителна и инвестиционна дейност и екология”
сектор „Икономическо развитие и общинска собственост”
сектор „Хуманитарни и социални дейности”
сектор„Проекти, програми и международно сътрудничество”
сектор „Финанси, бюджет и счетоводна дейност”
7.3. Организиране и провеждане на обобщаваща кръгла маса на представители на 6-те форум групи и управленския екип на община Златоград (63 участници) за обобщаване на консултативния процес във всички сектори и постигане на консенсус за политиките, приоритетите и дейности, които да залегнат в Общинския план за развитие и стратегическите, и планови документи за развитие на общината до 2020 г. и конкретните форми, дейности и индикатори за мониторинг, контрол и оценка на Общинския план за развитие.
7.4.Организиране и провеждане на обществено обсъждане за политиките, приоритетите и дейности, които да залегнат в Общинския план за развитие и стратегическите, и планови документи за развитие на общината до 2020 г. и методите за осъществяване на мониторинг, контрол и оценка на тяхното изпълнение.
Изпълнителя на дейността ще има за ангажимент:
• Подготвянето на програма и материали за провеждането на заседанията на форум групи, кръглата маса и двете обществени обсъждания;
• Осигуряването на зали и презентационна техника;
• Осигуряването на кафе-паузи и кетъринг;
• Осигуряването на модератор;
• Осигуряване на външен експерт, компетентен в сектора;
• Изготвя доклади от всички заседания на форум групите, обобщен доклад от кръглата маса и доклад от проведените две обществени обсъждания.
Дейност 8: Провеждане на съпътстващи обучения Поддейности:
8.1.Подготовка на програми за обученията, подготовка на материали, подготовка на график за провеждане на обученията, осигуряване на компетентни лектори, кафе-паузи и кетъринг за обученията, осигуряване на зали и мултимедия.
8.2. Провеждане на 2 бр. еднодневни обучения с представители на общинска администрация, общинския съвет и заинтересовани страни, свързани с въведените правила и методики за мониторинг и контрол на конкретните политики и тяхното приложение в стратегическото планиране, включително разработването и прилагането на механизми за координация на политиките с други ключови заинтересовани страни;
- Еднодневно обучение на управленски екип на община Златоград – кмет, заместник-кмет, секретар, трима директори на дирекции, 8 кмета и кметски наместници на населени места в общината и 17 общински съветника.
- Еднодневно обучение за представители на общинска администрация – по 3 представители на трите дирекции в администрацията, по един представител на 3 социални центъра и 20 представители на граждански организации – заинтересовани страни в процеса на правене на политики.
8.3. Провеждане на 2 бр. еднодневни обучения с представители на общинска администрация, общинския съвет и заинтересовани страни, свързани с въведените правила и методики за мониторинг и контрол и тяхното приложение в изпълнението на политиките, вкючително осъществяване на успешни комуникации със заинтересовани страни, относно общинските политики;
В обученията участниците ще са разпределени по сектори, както следва:
- Еднодневно обучение на управленски екип на община Златоград – кмет, заместник-кмет, секретар, трима директори на дирекции, 8 кмета и кметски наместници на населени места в общината и 17 общински съветника.
- Еднодневно обучение за представители на общинска администрация – по 3 представители на трите дирекции в администрацията, по един представител на 3 социални центъра и 20 представители на граждански организации – заинтересовани страни в процеса на правене на политики.
Дейност 9: Дейности за информация и публичност Тази дейност ще информира обществеността за финансовия принос на Европейския социален фонд, както и това, че проектът се изпълнява по Оперативна програма „Административен капацитет”. Всички рекламни и информационни материали ще бъдат изработени, съгласно изискванията на Приложение 13 на ОПАК - Задължения на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност.
В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 пресконференции – стартираща, оповестяваща началото на проектните дейности и заключителна – в края на проекта. В местни и регионални вестници и електронни издания ще бъдат публикувани 10 броя прессъобщения –при стартиране на проекта, за популяризиране на достигнати резултати по време на реализацията на проекта и в края на проекта. В процеса на изпълнение на проекта ще бъде излъчен 3 репортажа по регионална кабелна телевизия с информация за проекта.
Регулярно ще се правят публикации от екипа, управляващ проекта, проследяващи изпълнeнието му и на Интернет страницата на община Златоград – www.zlatograd.bg.
При организирането на събития и публични прояви, свързани с проекта (кръгли маси, фокус-групи), ще бъде оповестявано, че проектът се финансира от Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд”, чрез банер, транспарант или плакат.
Ще бъдат отпечатвани и разпространени 500 броя наръчници с методиката за мониторинг и контрол на изпълнението на местните политики.
Всички стратегически документи, разработени в рамките на проекта ще носят логото и слогана на финансиращата програма.
В рамките на проекта ще бъдат изработени и информационни и промоционални материали с емблемата на ОПАК:
папки - 80 бр.;
химикалки – 80 бр.;
бележници - 80 бр.
|