Дейности:
|
Дейност 1.Управление на проекта След подписване на договор за изпълнение на проекта ще бъде издадена заповед, възлагаща управлението на проекта на посочения екип. Ще се сключат договори с всеки член на екипа. Ще се определи мястото за офис на проекта и отговорния за архива член от екипа. Ще се провеждат ежемесечни срещи на екипа за мониторинг и обсъждане напредъка по проекта. Ще се прецизира плана за изпълнение на конкретните дейности и ще се приемат корективни мерки при необходимост. Екипът ще има задачата да избере изпълнителите на проекта и да се договори с тях. Той ще носи отговорност за техническото и финансово текущо и окончателно отчитане. Дейност 2. Разработване и приемане на нови местни стратегически документи,които ще действат през следващия програмен период.. Стратегическия документ, който се разработва на този етап е Общинския план за развитие 2014-2020г. Ще се възложи на външен компетентен изпълнител, който съвместно с администрацията, синхронизирано с всички планови и нормативни документи и при широко участие на гражданите следва :
1/ Да изготви анализ на икономическото и социалното развитие на общината и SWOT анализ. Компонентите на анализа основно включват:общо състояние и профил на общината,състояние на местната икономика, развитие на социалната сфера и човешките ресурси, инфраструктурно развитие, свързаност и достъпност на територията, екологично състояние и проблематика.
2/ Да формулира целите и приоритетите за развитие на общината за периода 2014-2020г и да извърши необходимите оценки. Стратегията за реализация на целите и приоритетите за развитие ще обхваща и проследява взаимовръзката между формулираните най-общи стратегически цели, определените приоритети на действие и техните специфични цели. ОПР ще се разработва като част от общата система за стратегическо планиране и програмиране на регионалното развитие,установена със законодателните разпоредби и в рамките на националната политика за развитие в хармония с регионалната и кохезионна политика на ЕС.
3/ Да изготви индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана; Компонентите на индикативната финансова таблица обхващат: определените приоритети за устойчиво интегрирано местно развитие през периода до 2020г.,общия и годишен обем на планираните средства за тяхната реализация;източниците на финансиране за реализация на приоритетите в развитието на общината - местни,външни,частни;относителния дял на предвидените средства по източници на финансиране.
Опитен външен изпълнител ще осигури ръководители на работните групи в сферите: Икономическо развитие, Социална сфера и човешки ресурси, Инфраструктура, Екология и медиатори при публичните обсъждания, които ще документират и обобщават мненията и предложенията. Ще съдейства за отразяване на процеса в медиите и на сайта на общината. Ще систематизира набраните предложения от работните групи.
След приемане на общинския план за развитие 2014-2020г и програмата за неговото изпълнение консултанта ще извърши актуализиране на основните стратегически документи на община Харманли с цел уеднаквяване и синегрия.
Дейност 3. Разработване и въвеждане на механизъм за мониторинг , контрол и последваща оценка на изпълнението на общинските политики. Тази дейност ще се преплита с дейност 2.Разработване на индикатори за наблюдение и последващи оценки на плановите документи ще бъде процес съпътстващ етапа на планиране и ще се извършва от избраната консултантска фирма в сътрудничество с администрацията и гражданите. Ще се стремим да постигнем регламентиране на методите, периодичността, отговорностите и други специфични елементи от механизма за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на общински политики. Системата от индикатори за наблюдение на изпълнението на общинския план за развитие и другите секторни стратегически документи въз основа на събрана обективна информация и данни ще отчита напредъка и степента на постигане на целите и приоритетите за развитие на общината по физически и финансови характеристики. Системата за наблюдение и оценка на ОПР включва формите и начините за събиране на информация, индикаторите за наблюдение, органа за наблюдение и организацията на работа по наблюдението и оценката, както и системата на докладване и осигуряване на информация и публичност. Системата за наблюдение и оценка на изпълнението на плана обхваща и Програмата за неговата реализация. Предмет на наблюдение и оценка е изпълнение на целите и приоритетите на ОПР на основата на резултатите от подготовката и изпълнението на плана и на програмата, прилагани от съответните органи и звена. Дейност 4. Обучение за прилагане на механизма за мониторинг и контрол на изпълнението на общински политики. След изготвяне на плановите документи и механизма за контрол и оценка ще се запознаят служителите на администрацията,общинските съветници и гражданските структури със съдържанието им и с конкретните си отговорности. Стратегическите документи ще бъдат включени в сборник, с което ще се комуникират резултатите с бенефициентите и ще се популяризира придобития опит. Дейност 5. Информация и публичност След подписване на договор за финансиране на проекта и договор с фирма за визуализаци и публичност ще бъдат поставени две информационни табели, с които ще се даде необходимата публичност за финансирането на проекта от страна на Европейския социален фонд и бюджета на Европейския съюз. Избраните средства за информация включват освен провеждането на две пресконференции и издаването на брошури, извършването на публикации в местни/регионални печатни издания на видимо място. Въпросните канали за комуникация ще достигнат до широк кръг хора и ще покрият значителна аудитория.
В началото на проекта и след изготвяне на плановите документи и механизма за контрол на Община Харманли ще бъдат организирани пресконференции, на които ще бъдат поканени всички заинтересовани страни – граждани и структури на гражданското общество, представители на местния бизнес. След изготвяне на плановите документи и механизма за контрол ще бъде издадена цветна брошура , с която ще се популяризират резултатите от изпълнение на дейностите по проекта и основните насоки на развитие на общината до 2020г.
|