Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта За доброто управление на проекта ще се изготви подробен план-график за изпълнение на дейностите с ясно разпределени отговорности между членовете на екипа. Ще бъдат провеждани ежемесечни срещи на екипа за мониториране на дейностите и резултатите, предприемане на необходими коригиращи действия при нужда. Ще се изготвят ежемесечни технически и финансови отчети за извършените дейности и направените разходи. В рамките на тази дейност ще се изготвя и цялата документация за провеждане на процедури за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП, както и самото провеждане на процедурите и сключването на договор с изпълнителите. Дейност 2: Извършване на Последваща оценка на общинския план за развитие (ОПР) 2007-2013г. на Община Левски, с оглед разработване на ОПР за периода 2014-2020 г. Оценката ще бъде изготвена от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. Тя ще се основава и извърши при спазване на нормативната уредба, която регламентира условията и параметрите за нейното провеждане на (чл. 34, ал.1 и ал. 2. от ЗРР и ППЗРР). Докладът от оценката ще включва:
оценка на степента на постигане целите и устойчивостта на резултатите;
оценка на общото въздействие;
оценка на ефективността и ефикасността на използваните ресурси;
изводи и препоръки относно провеждането на политиката за регионално и местно развитие.
От изпълнителя ще се иска план за въвличане на СГО в процеса по изготвяне на оценката, както и провеждане на обществено консултиране и съгласуване с направените изводи и препоръки като резултати от оценката.
Дейност 3: Разработване на анализ относно социално-икономическото развитие на община Левски, в т.ч. SWOT анализ, с оглед разработване на ОПР за периода 2014-2020 г. Дейността ще бъде извършена от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. Поддейностите за изпълнение на тази дейност са:
Поддейност 3.1: Събиране на актуални данни за текущото социално-икономическо състояние на община Левски и потенциала за неговото развитие
За целите на анализа ще се използват два вида данни: вторични (статистически, анализ на документи и др.) и първични (интервюта, фокус групи). Източници на вторичните данни са НСИ, Агенция по заетост, МЗХ, ДФЗ и други публични институции, генериращи информация от такъв характер, както и наличните към момента секторни и териториални стратегии и планове за цялостното развитие на общината/областта/района за планиране.
Едновременно с това ще се използват и първични източници на информация. Планира се провеждане на полустандартизирани интервюта („лице в лице”) с 20 ключови представители на местната общност, както и провеждане на 4 фокус групи с цел идентифициране на местни потребности, оценки и препоръки за социално-икономическото развитие на територията. 2 от групите ще бъдат с фокус набиране на данни за текущото състояние и потенциала на територията, вкл. ще бъде направен SWOT анализ на територията.Останалите 2 фокус групи ще бъдат с акцент върху приоритетите, целите и мерките за тяхното изпълнение с оглед бъдещото развитие на територията и подготовката на ОПР 2014-2020 г. В групите ще бъдат поканени представители на съставните населени места от общината и ще се провеждат в населени места извън общинския център, за да се улесни достъпността и да се отчетат интересите на селата.
Поддейност 3.2: Обработка и анализ на събраната информация – изготвяне на социално икономически анализ и SWOT анализ за територията на община Левски.
Събраната информация се обработва чрез съвременни количествени и качествени методи на обективни (вторични, статистически) и субективни данни (интервюта, фокус групи). Извършените анализи и резултатите от интервютата и първите 2 фокус групи ще бъдат обобщени под формата на доклад за актуално социално-икономическо състояние и потенциал за развитие на община Левски, включващ SWOT анализ.
Дейност 4: Разработване на стратегически документи на общинско ниво Поддейностите за изпълнение на тази дейност са:
Поддейност 4.1: Подготовка на дейността
За изпълнението на дейността ще бъдат използвани резултатите от проведени фокус групи (втората серия 2 фокус групи, описани в поддейност 3.1), в които ще бъдат включени експерти на общинска администрация в областта на стратегическото планиране и външни лица от целевата територия, работещи в направления социални дейности, образование, култура, околна среда и туризъм.
Поддейност 4.2: Разработване на общински план за развитие (ОПР) на община Левски за периода 2014-2020 г.
ОПР ще бъде разработен в съответствие с нормативната уредба, която регламентира съдържанието и обхватът му (чл. 13, ал. 1 и 2 от ЗРР и чл. 34 от ППЗРР) и съгласно ,,Методическите указания за разработване на Национална стратегия за регионално развитие на Република България (2012-2022); Регионални планове за развитие на районите от ниво 2 (2014-2020); Областни стратегии за развитие (2014-2020); Общински планове за развитие (2014-2020)” одобрени със Заповед № РД-02-14-2402/22.11.2011 г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството. След приключване на всички процедури по обсъждане на ОПР с широката общност (виж дейност 6), планът ще се приеме от Общински съвет съобразно нормативното за това изискване.
Поддейност 4.3: Разработване на Концепция за пространствено развитие на община Левски
Концепцията ще бъде разработена в съответствие нормативната уредба, която регламентира съдържанието и обхватът й (чл. 7д от ЗРР), в съответствие с Регионалната схема за пространствено развитие на област Велико Търново и в съответствие с ,,Методологията за стратегическо планиране в Република България”, одобрена от МС. Тя ще бъде предложена за приемане от Общински съвет.Преди приемането на концепцията от общински съвет тя ще бъде подложена на обществено обсъждане.
Дейност 5: Разработване и въвеждане на методика за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на ОПР 2014-2020 на община Левски Поддейност 5.1 Разработване на методика за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на ОПР 2014-2020
Ще бъде разработена методика от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на ОПР на община Левски за периода 2014-2020 г. на базата на нормативните регулации и съществуващи добри практики. Наблюдението и оценката на ОПР като неделима част от документите за регионално развитие се извършва с цел постигане на ефективност и ефикасност на стратегическото планиране, програмирането, управлението и ресурсното осигуряване на местното развитие. Методиката ще има като минимум три раздела: 1) Вътрешен мониторинг и контрол (извършва се от служители на администрацията), външен (извършва се от външни експерти, като форма на проверка на резултатите от вътрешния мониторинг) и последваща оценка. Ще се изиска от изпълнителя план за въвличане на СГО в процеса по разработване на методиката.
Поддейност 5.2 Приемане на методиката за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на ОПР 2014-2020 и прилагането й от администрацията
След изготвянето на методиката тя ще бъде предложена за приемане от Общинския съвет (ОС) с цел институционализирането й като модел за широко партньорство и координация в отговор на необходимостта от повишаване ефективността на общинска администрация Левски. Проектът за приемане на методиката, която ще бъде внесена от кмета на общината за разглеждане и приемане от Общински съвет, ще се съпроводи от предложение за екип с представители на местната власт и СГО, който да следи за нейното правилно приложение и да подсигури използването на методиката от общинска администрация в последващи процеси по изпълнение и оценка на стратегически документи.
Дейност 6: Консултиране на политиките, обект на стратегическо планиране на общинско ниво, с всички заинтересовани страни Потенциалният изпълнител на тази дейност, който ще бъде избран по реда на ЗОП, ще използва инструмента „Обществен форум” за широко консултиране на приоритетите и целите за развитие на територията и мерки за тяхното постигане, дефинирани от консултантския екип – изпълнител на задачата и по време на втората серия фокус групи (поддейност 3.1). Форумът е подход за въвличане на различни обществени групи във вземането на важни за общността решения. Той ще се проведе в три сесии: 1) обсъждане на визията, целите и приоритетите на ОПР 2014-2020; 2) Обсъждане на мерките, дейностите, идеите за проекти и на програмата за реализация, вкл. консултиране относно методиката за мониторинг на политики, преди нейното приемане от Общински съвет и 3) публично обсъждане на целия ОПР, преди приемането му от Общински съвет. Дейност 7: Мерки за информиране относно политиките, провеждани от общинските администрации След първата и втората сесия на Обществения форум ще бъде издаден печатен бюлетин, в които ще бъде отразен дневния ред на проведените сесии, резултатите от обсъжданията и дискусиите. Печатният бюлетин ще бъде разпространен чрез общинския център за информация и услуги и кметствата по места. Дейността по подготовка, предпечат и печат на бюлетина ще бъде възложена на избрания изпълнител. Дейност 8: Провеждане на съпътстващо обучение, свързано с въведената методика за мониторинг, контрол и последваща оценка на изпълнението на ОПР 2014 – 2020 г. на община Левски Избраният, по реда на ЗОП, изпълнител на дейността ще подготви и проведе обучение на тема „Наблюдение, контрол и оценка на изпълнението на стратегически и планови документи”, съпроводено от обучителна програма и материали за неговото провеждане. Изпълнителят ще подготви структура и съдържание на обучението, съобразено с компетентностите на обучаемите и ролята им в процеса на мониторинг, контрол и последваща оценка. Участници в обучението ще бъдат членовете на екипа с представители на местната власт и СГО (виж поддейност 5.2), които следят за правилното приложение на методиката за мониторинг, контрол и последваща оценка, очаквайки се от тях да изградят база за използването на методиката в последващи процеси по изпълнение и оценка на стратегически документи. Участниците ще са 15, а обучението ще бъде еднодневно. Дейност 9: Дейности за информация и публичност От началото на проекта до неговия край се планират следните дейности, чието изпълнение ще бъде изцяло съобразено с всички изисквания за визуализация по програмата:
- 2 пресконференции – 1 начална и 1 заключителна;
- еднократно издадена брошура, която ще информира обществеността за целите, дейностите и резултатите по проекта;
- публикации в местна и регионална преса (една с информация за старта на проекта, втора с информация за хода на неговото изпълнение и трета в края на проекта относно постигнати резултати);
- публикувани 7 покани за участие в публични събития и дискусии (4 фокус групи и 3 сесии на обществения форум)
- ежеседмично, а когато е необходимо и в по-малка честота, актуализиране на информацията, отнасяща се до проекта във фейсбук страницата на общината, както и на самата интернет страница на администрацията;
|