Дейности:
|
Дейност 2: Идентифициране и подбор на желаещите да бъдат включени в обучението безработни младежи до 29-годишна възраст, регистрирани в ДБТ – Дупница и ДБТ – Бобов дол Преди стартирането на основните дейности по проекта, работодателят ще заяви своите потребности в ДБТ-.Дупница, изнесено работно място гр. Бобов дол. и съвместно като назначи комисия по подбор ще подбере отговарящи на нуждите на проектното предложение лица – възраст, минимално входящо образователно равнище за съответната професия. В Комисията по подбор ще бъдат включени и представители на заинтересованите страни. Неин председател е експерт от ДБТ. Свободните работни места следва да се обявят в печата и на видни места в общината. Дейност 6: Осигуряване на заетост на всички успешно завършили обучението лица посредством разкриването на нови работни места в СНЦ”Иновация” Дейността включва разкриването на 8 нови работни места за представителите от целевата група при работодателя-кандидат. Кандидатът ще осигури заетост за всички успешно завършили обучение представители на целевата група за период от 12 месеца. Ще бъдат назначени 6 лица завършили професионален курс за обучение и курс по ключова компетентност 4 и 2 лица, преминали само курс за ключова компетентност(технически сътрудници) на следните длъжности: В ЦСРИ - социален работник в ЦНСТ – 1, сътрудник ЛФК- 1; сътрудник социален случай -1 и технически сътрудник -1. В ЦСРИ- съответно социален работник– 1, сътрудник ЛФК- 1; сътрудник социален случай -1 и технически сътрудник -1. Лицата ще бъдат наети на трудови договори на пълно работно време за периода, след приключване на обучението съответно според заявеното желание се предвижда заетост за всички назначени по проекта. По настоящия проект ще бъдат насърчавани гъвкавите форми на заетост т.е. разкриването на споделени работни места. Предвидено е едно работно място,оборудвано със средства по настоящата процедура да се ползва от повече от едно лице – представител на целевата група.
Съгласно действащото българско законодателство ще бъде стриктно водена цялата необходима документация. Ще бъде осигурена трудова медицина за наетите лица, ще бъде проведен първоначален инструктаж по ЗБУТ, ще се проведе инструктаж за работа със закупената техника, редовно ще бъде водена форма за присъствие на работното място /форма 76/.
Дейност 7: Провеждане на информационна кампания. Промотиране и популяризиране на проекта Бенефициентът ще приложи всички подходящи мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. С цел по-голяма публичност и по-добра информираност сред целевата група е предвидено изготвяне и дизайн на 800 информационни брошури, които ще съдържат подробна информация за всички дейности по проекта. Ще бъде изработена и монтирана една информационна табела. Две събития – работна среща и конференция за оповестяване на проекта и отчитане на резултатите се идентифицират с малки упоменателни табели. Ще се излъчат радио репортажи. Ще се публикуват обяви за начало на проекта и за подбора на участници в проекта (начин на кандидатстване). При изработването и отпечатването на материали по проекта, задължително на заглавната страница ще се посочват процедурата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи.На финалния етап на проекта ще бъде организирана финална пресконференция обобщаваща реализираните дейности и постигнатите резултати по проекта. На конференцията ще бъдат поканени представители на всички местни електронни медии. В края на проекта се изпращат отчети до заинтересованите страни- ОбС, областна администрация. За конференцията и кръглата маса се изработват, визуализират и доставят рекламни тефтери с рекламни химикали. Дейност 4: Предоставяне на обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – лицензирана обучителна организация, както и за избор на доставчик на материали и консумативи, необходими за провеждане на обучителните занятия съгласно изискванията на ЗОП, указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”, спазване изискванията за информация и публичност. Първоначалната документация ще се съгласува на всеки етап с експертите от Междинното звено преди да бъде проведена процедура.
Обучените по ключова компетентност 4 ще бъде с обща продължителност от 42 учебни часа, от които 20 часа теория с практически упражнения и 22 часа практика с предвиден период от 7 дни по 6 учебни часа дневно. Целта на обучението е придобиване на познания по ключови компетентности и компютърна грамотност. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител – Център за професионално обучение, чиито преподавателите по ключови компетентности следва да притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. Обучението за ключови компетенции, ще завърши със съответен документ /Удостоверение за придобита ключова компетентност/, удостоверяващ придобитите знания и умения.
Дейност 1: Оперативна дейност - сформиране на проектен екип,– документиране, осчетоводяване и докладване. Определянето на процедурата и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта ще създаде условия за изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Дейността включва определяне на задълженията на експертите от екипа за управление и изготвяне на подробен план за действие /включващ дейности, фази от дейности, отделни задачи, срокове и отговорници/, подготовка и подписване на договори за извънтрудово правоотношение на заетите лица за управление на проекта, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнители. Дейността ще има перманентен характер. Ще бъдат използвани следните полезни инструменти: Изготвяне на Индивидуален сметкоплан и Правила за съставяне, съхранение и архивиране на документите; Оповестяване на подходяща счетоводна политика; Обслужване на паричните средства от специална банкова сметка; Изготвяне на месечни технически и финансови отчети за докладване на напредъка по проекта; информацията в тях ще бъде разбираема, уместна, достоверна и сравнима.
Ще бъде разработена система за вътрешен мониторинг, с цел проследяване на изпълнението на дейностите и задълженията, и отговорностите на екипа за управление, чрез изготвяне на месечни отчети за извършената работа, отчети за изработени часове и протокол за приемане на извършената за съответния месец работа.
Ежемесечно ще бъдат провеждани работни срещи на екипа за управление, като задължително в тях ще се отчитат постигнатите до момента резултати, и ще се предприемат действия за предстоящите дейности за реализиране. От всяка една среща ще бъде изготвян протокол.
Дейност 5: Закупуване на оборудване, необходимо за създаването на нови работни места запредставителите на целевите групи. Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – доставка на оборудване, необходимо за създаването на нови работни места за представителите на целевата група, съгласно изискванията на ЗОП, указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”, спазване изискванията за информация и публичност. Първоначалната документация ще се съгласува на всеки етап с експертите от Междинното звено преди да бъде проведена процедура.
С цел да бъдат разкрити 8 нови работни места за представителите от целевата група на работодателя-кандидат ще му е необходимо да закупи следното ново оборудване: преносими компютри – 4; мултифункционални устройства – 2 бр.; комплект офис обзавеждане – 4 броя и 4 броя работни столове. Имуществото се застрахова. По настоящият проект ще бъдат насърчавани гъвкавите форми на заетост т.е. разкриването на споделени работни места. Предвидено е едно работно място, оборудвано със средства по настоящата процедура да се ползва от повече от едно лице – представител на целевата група – Закупеното оборудване ще бъде предназначено за разкриването на новите работни места за лицата от целевата група, като материалното обезпечаване с новозакупеното оборудване ще подобри значително условията на работа и ще създаде допълнителна предпоставка за разкриването на новите работни места. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от кандидата за срок от минимум 5 години след приключване на проекта.
Със средства от бюджета на проекта ще бъде покрита сумата за застраховката само до края за изпълнение на проектните дейности, независимо от действителния срок на застрахователната полица.
Дейност 3: Предоставяне на професионално обучение по Професия „.Социален работник.”, Код 762020, Специалност „Социални услуги на деца и семейства в риск” код 7620201, Втора квалификационна степен с продължителност 736 часа Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – лицензирани обучителни организация, както и за избор на доставчик на материали и консумативи, необходими за провеждане на обучителните занятия съгласно изискванията на ЗОП, указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”, спазване изискванията за информация и публичност. Първоначалната документация ще се съгласува на всеки етап с експертите от Междинното звено преди да бъде проведена процедура.
Преди началото на обучението с изпълнителя за провеждане на професионалното обучение по Професия „.Социален работник.”, Код 762020, Специалност „.Социални услуги на деца и семейства в риск” код 7620201 ще бъде изготвен график за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 92 дни по 8 учебни часа дневно. Обучителните програми по посочените дисциплини ще включват 368 ч. теория и 368 ч. практика. Входящото образователно равнище, необходимия брой нива и продължителност на курсовете с цел получаване на свидетелство за професионална квалификация след приключване на курса за квалификация ще бъдат проведени в пълно съответствие с изискванията на ЗПОО и ЗНЗ. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензирана организация или Център за професионално обучение, чиито преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация по съответната професия. Участниците в обучението /8 представители на целевата група/ ще бъдат разпределени в два обучителни модула.
След приключване на обучителните курсове всички обучени бенефициенти /8 лица/ ще положат изпит за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 100% /6 лица/ от първоначално започналите обучението. Всички обучени и успешно издържали финалните изпити ще получат документ – Свидетелство за професионална квалификация. За всички успешно завършили обучителните курсове ще бъде осигурена възможност за започване на работа при работодателя-кандадат.
|