Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Установяването на ефективна система за координация, вътрешен контрол и мониторинг е ключов фактор за качественото изпълнение на предвидените дейности в рамките на проекта. В тази връзка непосредствено след сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, ще бъде мобилизиран Екипът за управление на проекта, ще бъдат планирани детайлно дейностите в тяхната последователност и взаимовръзки, в съответствие с предложения График за изпълнение на проекта.
Организацията и управлението на процесите и етапите на изпълнение на проекта ще се наблюдава, контролира и отчита от Екипа за управление на проекта:
Ръководител проект;
Счетоводител;
Технически асистент.
Дейност 2: Избор на изпълнители Изборът на изпълнители ще бъде извършен в съответствие с правилата на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и Правилника за прилагането му.
1.1 Разработаване на тръжни документации за избор на изпълнител по реда на ЗОП;
1.2 Провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП;
1.3 Сключване на договори с избраните изпълнители.
Дейност 3: Разработване на социално–икономически и SWOT анализ 3.1 Събиране/ актуализиране на информация, необходима за изготвянето на общинския план за развитие за периода 2014-2020 г.;
3.2 Организиране и провеждане на 20 бр. полустандартизирани интервюта (лице в лице) с представители на гражданските структури и бизнеса:
Подготовка на въпросници;
Провеждане на интервютата;
Обработка на резултатите;
Изготвяне на доклад.
3.3 Организиране и провеждане на 2 бр. фокус групи с представители на гражданските структури и бизнеса:
Подготовка и разпространение на покани до 8 (осем) участника за всяка фокус група;
Провеждане на фокус групите;
Обработка на резултатите;
Изготвяне на доклад.
3.4 Анализ на социално-икономическото развитие на общината и разработване на SWOT анализ;
3.5 Изготвяне на обобщен доклад относно социално-икономическото развитие на Община Бяла Слатина;
3.6 Формулиране на стратегически цели и приоритети за периода 2014-2020 г.
Дейност 4: Съгласуване със заинтерисованите страни на основните приоритети на Общински план за развитие на Община Бяла Слатина за периода 2014-2020 г. Организиране и провеждане на 2 бр. фокус групи с представители на общинската администрация, гражданското общество и местния бизнес
Подготовка и разпространение на покани до 8 (осем) участника за всяка фокус група;
Провеждане на фокус групите;
Обработка на резултатите;
Изготвяне на доклад.
Дейност 5: Разработване на общински план за развитие за периода 2014-2020 г. 5.1 Разработване на План за развитие на Община Бяла Слатина за периода 2014 – 2020 г. със следния обхват, определен в чл. 13, ал.2 от Закона за регионалното развитие:
анализ на икономическото и социалното развитие на общината;
целите и приоритетите за развитие на общината за периода 2014 -2020 г.;
индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана;
индикаторите за наблюдението и оценката на плана;
необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана;
описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност;
програма за реализация на общинския план за развитие, с която се конкретизират проектите за неговото изпълнение, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите.
5.2 Предварителна оценка на общинския план за развитие за периода 2014-2020 г., в това число:
оценка на социално-икономическото въздействие на плана;
екологична оценка по реда на Закона за опазване на околната среда.
Дейност 6: Организиране и провеждане на обществено обсъждане 6.1 Подготовка и разпространение на покани до 60 (шестдесет) участника – представители на администрацията, гражданското общество и бизнеса;
6.2 Провеждане на общественото обсъждане;
6.3 Изготвяне на доклад с резултатите от проведеното обществено обсъждане;
6.4 Приемане на Плана за развитие на Община Бяла Слатина за периода 2014 – 2020 г. от Общинския съвет.
Дейност 7: Разработване и въвеждане на методически указания за мониторинг, контрол и последваща оценка на конкретни местни политики 7.1 Разработване на вътрешни правила за мониторинг, контрол и оценка на конкретни политики (в областта на околната среда и социалната сфера), прилагани от общинската администрация;
7.2 Въвеждане на изготвените вътрешни правила за мониторинг, контрол и оценка на конкретни политики (в областта на околната среда и социалната сфера), прилагани от общинската администрация;
Въвеждането на разработените вътрешни правила за мониторинг, контрол и оценка на конкретни политики (в областта на околната среда и социалната сфера), прилагани от общинската администрация, ще бъде извършено с административен акт (решение) на Общинския съвет.
Дейност 8: Провеждане на съпътстващо обучение за работа с разработените вътрешни правила за мониторинг, контрол и оценка на конкретни политики (в областта на околната среда и социалната сфера), прилагани от общинската администрация 8.1 Организиране на съпътстващото обучение;
8.2 Провеждане на съпътстващото обучение за 16 (шестнадесет) участника:
Целева група обучаеми Жени (брой) Мъже (брой)
Кмет на община 1
Зам.км. УТСБА 1
Зам.км.ИПСФ 1
Секретар на община 1
Директор Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване" 1
Директор Дирекция "Бюджет и счетоводство" 1
Директор Дирекция "Хуманитарни дейности" 1
Директор Дирекция "Устройство на територията и строителството" 1
Директор Дирекция "Общинска собственост, обществени поръчки и екология" 1
Директор Дирекция "Разработване на проекти" 1
Началник отдел "Местни данъци и такси" 1
Юрисконсулт Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване" 1
Ст.експерт здр.и соц.дейности Дирекция "Хуманитарни дейности" 1
Ст.експ.екология Дирекция "Общинска собственост, обществени поръчки и екология" 1
Мл.експ. РП Дирекция "Разработване на проекти" 1
Мл.експ.ЕОЗ Дирекция "Разработване на проекти" 1
ОБЩО 8 8
Дейност 9: Дейности за информация и публичност Изпълнение на дейности за информация и публичност:
Публикации в медиите в началото и в края на проекта – 2 бр.;.
За популяризиране на проекта сред обществеността и всички заинтересовани страни ще бъдат направени публикации в медиите.
Първата публикация ще бъде направена непосредствено след сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ между Община Бяла Слатина и УО на ОПАК. Втората публикация (в края на проекта) ще запознае обществеността с постигнатите резултати от изпълнението на проекта;
Публикуване на актуална информация във връзка с настоящия проект на интернет страницата на община Бяла Слатина;
Упоменаване на финансовия принос на ЕСФ чрез Оперативна програма „Административен капацитет” 2007-2013 г. във всички доклади за напредък, както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дейностите по проекта.
|