Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление на проекта. Със Заповед 127/20.02.2013 г. е определен екип от експерти, които впоследствие ще са пряко ангажирани в управлението на проекта. Екипът се състои от трима членове: ръководител на проекта, координатор и счетоводител.
Ще бъдат организирани въвеждаща и регулярни междинни срещи на екипа, при които ще се съблюдава напредъка по проекта. Ще се прецизира плана за изпълнение на конкретните дейности и ще се предприемат корективни мерки при необходимост.
Екипът ще носи отговорността за техническото и финансово отчитане на проекта и предаване на необходимите отчети в срок.
Дейност 2 Подготовка и провеждане на процедури по реда на Закона за обществени поръчки. В рамките на дейност 2 ще бъдат изготвени всички процедури по реда на ЗОП, необходими за възлагане на дейностите по проекта.
Дейност 3 Разработване и въвеждане на правила за мониторинг, контрол и последваща оцена при изпълнението на политиката за подобряване на бизнес средата и провеждане на съпътстващо обучение по разработените правила. В рамките на дейността ще бъдат разработени и въведени правила за мониторинг, контрол и последваща оценка на конкретна политика в община Средец, а именно - подобряване на бизнес средата в Община Средец, включително създаване и развитие на малки и средни предприятия, с цел задържането на младите хора в общината и намаляване на бедността. Правилата ще представляват инструмент на доброто управление, обхващащ следните по-важни направления:
• Създаване на прозрачност;
• Осигуряване на отчетност;
• Отговорност на управлението;
• Подобряване на качеството на изпълнение;
• Създаване на механизми за участие на заинтересованите страни;
• Ефективност и ефикасност на политиките и изграждане на стратегическа визия
• Оценка на изпълнението мерки по политиката и разработването на препоръки за подобряването й.
В рамките на тази дейност ще бъде проведено и едно двудневно обучение на служителите на общинската администрация за прилагането в практиката на разработените правила. Обучението ще бъде изнесено, като в него ще вземат участие всички служители на общината, които имат отношение към процеса на разработване, провеждане, мониторинг и последваща оценка на политиката за подобряване на бизнас средата в община Средец.
Дейност 4 Разработване на Общинския план за развитие на община Средец в периода 2014 – 2020 г. Дейността включва разработването на Общинския план за развитие на община Средец съгласно изискванията на Закона за регонално развитие, Правилника за прилагането му и Методическите указания на Министрество на регионалното развитие и благоустройството за изготвяне на ОПР за периода 2014-2020 г.
Отделните етапи, които ще бъдат изпълнени за разработването на ОПР са, както следва:
1. Анализ на икономическото и социалното развитие на общината.
2. Целите и приоритетите за развитие на общината за определен период.
3. Индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана.
4. Индикаторите за наблюдението и оценката на плана.
5. Необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана.
6. Описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност.
7. Програма за реализация на общинския план за развитие, с която се конкретизират проектите за неговото изпълнение, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите.
Предварителната оценка на плана ще бъде реализирана от община Средец със собствен ресурс, за сметка на бюджета на общината и не е предмет на настоящото проектно предложение. Предварителната оценка ще бъде извършена от независим консултант, успоредно с подготовката на проекта на общинския план за развитие.
Дейност 5 Дейности за информация и публичност Дейности, насочени към популяризиране на целите, дейностите, очакваните резултати от проекта, за да се информира обществеността чрез различни комуникационни канали за приноса от Общността.
|