Дейности:
|
Дейност 1 Организация и управление Определен екип от експерти, които отговарят за подготовката на предложението и впоследствие ще са пряко ангажирани в управлението на проекта. Екипът се състои от трима членове: ръководител на проекта, координатор по проекта и счетоводител.
Ще бъдат организирани въвеждаща и регулярни междинни срещи на екипа, при които ще се съблюдава напредъка по проекта. Ще се прецизира плана за изпълнение на конкретните дейности и ще се предприемат корективни мерки при необходимост.
В рамките на дейност 1 ще бъдат подготвени и проведени процедурите за избор на външен изпълнител.
Екипът ще носи отговорността за техническото и финансово отчитане на проекта и предаване на необходимите отчети в срок.
Дейност 2 Разработване и въвеждане на правила за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнението на конкретни политики и провеждане на съпътстващо обучение по разработените правила Основната цел на дейността е постигане на ефективност, целенасоченост и публичност при изпълнение на политиките на община Руен.
Правилата и методиките за мониторинг, контрол и оценка на изпълнението на политики ще бъдат изготвени под формата на „рамков” документ, който съдържа приложения за мониторинг, контрол и оценка на следните секторни политики: икономическа, социална, екологична и бюджетна. Ще бъдат разработени указания и процедури за въвеждане на правилата за мониторинг, контрол и оценка на политиките изпълнявани от общинската администрация.
Разработените и въведени правила и методики задължително ще бъдат използвани при мониторинга и контрола на разработени и/или актуализирани стратегически документи на общинско ниво.
Правилата и методиките за мониторинг, контрол и оценка при изпълнението на конкретни политики ще бъдат използвани от общинските администрации в процеса на последващо стратегическо планиране/ оценка на изпълнението на стратегически документи и политики.
След разработване на Правилата и методиките за мониторинг, контрол и оценка на изпълнението на политики ще бъде проведено еднодневно обучение на служители на Общината за прилагането на механизмите.
Дейност 3 Разработване на Общинския план за развитие на община Руен в периода 2014 – 2020 г. Дейността включва разработването на Общинския план за развитие на община Руен съгласно изискванията на Закона за регионално развитие, Правилника за прилагането му и Методическите указания на Министерство на регионалното развитие и благоустройството за изготвяне на ОПР за периода 2014-2020 г.
Отделните етапи, които ще бъдат изпълнени за разработването на ОПР са както следва:
1. анализ на икономическото и социалното развитие на общината;
2. определяне на целите и приоритетите за развитие на общината за определен период;
3. индикативна финансова таблица, обобщаваща необходимите ресурси за реализация на плана;
4. определяне на индикатори за наблюдение и оценка на плана;
5. необходимите действия по наблюдението, оценката и актуализацията на плана;
6. описание на необходимите действия за прилагане принципа на партньорство и осигуряване на информация и публичност;
7. програма за реализация на общинския план за развитие, с която се конкретизират проектите за неговото изпълнение, съответните финансови ресурси и звената за изпълнение на проектите;
8. Представяне на анализа на дискусионен форум
Предварителната оценка ще бъде извършена от независим консултант, успоредно с подготовката на проекта на общинския план за развитие, като няма да бъде част от настоящата дейност.
Дейност 4 Дейности за информация и публичност Дейности, насочени към популяризиране на целите, дейностите, очакваните резултати от проекта, за да се информира обществеността чрез различни комуникационни канали за приноса от Общността
|