Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.13-0214-C0001
Номер на проект: ESF-1113-03-02002
Наименование: "Насърчаване на младежката заетост в "АРЕА" ЕООД"
Бенефициент: АРЕА ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 09.09.2013
Начална дата: 22.10.2013
Дата на приключване: 01.07.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта: Насърчаване на икономическа активност и интеграция на млади безработни до 29-годишна възраст на пазара на труда, чрез осигуряване на подкрепа на работодателите за инвестиционни разходи и разходи за труд.
Дейности: 1. Управление и популяризиране на проектните дейности В изпълнение на заложения в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти, се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта. В тази връзка за прозрачно и добро изпълнение екипа за управление на проекта (ЕУП) ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. В случай на необходимост, ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите. Ще се изготвят протоколи от провеждането на работните срещи на ЕУП, по време, на които ще се обсъжда и отчита напредъка по проекта, срещани трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачи и планират предстоящи дейности. Срещите ще бъдат своеобразен инструмент за контрол и проследяване на изпълнението на проектните дейности. Сформирането на екипа по проекта, ще бъде последвано от изготвяне и представяне пред ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност. Дейността предвижда и изпълняване на заложените изисквания за информиране и публичност. ЕУП ще има задължението и отговорността, да положи максимални усилия за по-широкото популяризиране и разгласяване на целите на проекта, резултатите от него и не на последно място – източниците на финансиране, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. Ще бъде съответно избран изпълнител на тази дейност, съгласно ПМС № 55/12.03.2007 г. Предвидени те методи за изпълнение на дейността, описани по-долу във формуляра (т. 5.2.2).
2. Извършване на подбор и включване в обучение на безработни младежи на възраст до 29 г. Дейността предвижда през първите 4 месеца от проекта да се извърши селекция на подходящи кандидати от ВО, съвместно с ДБТ към АЗ на територията на гр. Варна за заемане на следните видове длъжности:  Готвач –8 бр.;  Работник в заведения –5 бр.;  Барман,сервитьор – 26 бр. I. Етап „Подбор” Подборът ще бъде извършван в продължение на 3 месеца (1 за подготовка и 3 за изпълнение). Още през първият месец на реализация на проекта, ще се даде заявка към ДБТ за броя, както и критериите за длъжността съответните длъжности. На свой ред, трудовите посредници ще извършат първична селекция сред регистрираните младежи до 29 г. на подходящи кандидати, след което те ще бъдат насочвани към ВО по проекта. След старта на проекта, ще бъде договорен с ДБТ реда и начина за насочване. Подборът по документи и индивидуалните събеседвания от страна на „АРЕА” ЕООД ще протичат освен под формата на интервюта, но и съгласно утвърдена вътрешноорганизационна система за подбор на кадри. „АРЕА” ЕООД се ангажира да проведе цялостния подобр и избор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП РЧР. Предвиждаме в края на 3-тия проектен месец да бъде финализирана дейността по подбор и да бъдат поканени за включване в обучение избраните безработни младежи. II. Етап „Обучение” След приключване на подбора, през 3-ти месец на дейността, успешно преминалите етап „Подбор” младежи ще бъдат поканени да се включат в обучение за повишаване на професионалните компетентности. Одобрените 39 младежи ще бъдат включени в професионално обучение по част от професия (за „готвач” и обучение за придобиване на първа степен на професионална квалификация „работник в заведения”) и в обучение за ключови компетенции (за „барман, сервитьор”). За целта, ще бъде избран изпълнител на дейността по реда на ПМС 55/2007. Всички 26, одобрени за позиция „сервитьор” безработни младежи ще преминат обучение по общуване на чужд език (английски) с продължителност от 100 часа. Включването в обучението по английски език ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. На участниците в обучението, след неговото приключване ще бъде издаден съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения от обучаващата организация/институция, съгласно действащото законодателство.
3. Осигуряване на заетост на успешно завършилите обучението лица Съгласно Насоките за кандидатстване по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG051PO001-1.1.13„Ново работно място” се предвижда след приключване на обучението, успешно завършилите лица да бъдат наети на трудово правоотношение в „АРЕА” ЕООД. За периодът на реализация на проекта ще бъдат предоставени на наетите лица средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както в бюджета са предвидени суми и за дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнася разкритото работно място за период. Подсигуряването на заетост за периода на изпълнение от 10 месеца по настоящия проект ще даде шанс на безработни младежи да получат социална закрила и социално включване, възможност за заработване на доходи и получаване на осигурителни права. Неизменно ще има положителен ефект върху повишаване на лична самооценка и самочувствие, професионални и лични компетенции, адаптивност и конкурентоспособност, интеграция и социално включване.
4. Оборудване и обзавеждане на новоразкрити работни места в „АРЕА” ЕООД Дейността се планира да бъде извършена през 2 и 3 месеци от реализацията на проекта. Периодът е избран, за да може когато приключи обучението на целевата група, да бъдат подготвена и осигурена материалната база, необходима за работните места и да стартира изпълнението дейността по наемане на младежите, успешно преминали обучението. Оборудването на новите 39 работни места включва: 1. Комбинирана микровълнова с конвекционна фурна 1 бр. 2. ФУРНА/ПЕЩ БРАСА /ЖАР – 1бр. 3. Индукционен котлон За избора на доставчик на оборудване ще бъде проведена тръжна процедура, съгласно ПМС55, включваща следните основни етапи на изпълнение: 1. Изготвяне на покана за участие в процедура по договаряне без пояснителен документ, съгласно чл.59 на ПМС № 69/11.03.2013 г. и изпращането й до избраните кандидати. 2. Назначаване на Оценителна комисия; 3. Информиране на ДО за датите на сесията за отваряне на предложенията в срок не по-късно от 5 дни преди това; 4. Провеждане на договаряне с поканените кандидати, при условие, че са постъпили оферти от минимум 2 кандидати (с изключение на случаите по чл. 57, ал. 1, т. 2, 3 и 6 и ал. 2.) Комисията изготвя протоколи за преговорите, водени с всеки отделен кандидат. Данните от протоколите се обобщават в заключителен протокол, съдържащ класиране на кандидатите и предложение за сключване на договор с класирания на първо място кандидат. 5. Изпращане на Протокола и Решението/ Заповедта за определяне на изпълнител до ДО за одобрение, заедно с копия на цялата документация по договарянето, в това число поканата заедно с прилежащите й документи на всяка една оферта, попълнен проект на договор с определения изпълнител. 6. След одобрение на проведената процедура от страна на ДО, изпращане на решението за избор на изпълнител на всички кандидати в 3-дневен срок от одобряването му от страна на ДО, като на първия класиран кандидат едновременно се изпраща и покана за сключване на договор. 7. Подписване на договор. Договорът ще бъде придружен от документи издадени от съответните компетентни органи за доказване липсата на обстоятелства по чл. 31 от ПМС №55/2007 г. Основните параметри и ценови измерения на оборудването са описани подробно в Приложение Б4 на Бюджета. Посоченото оборудване генерира необходимата материална база за работа на всички крайни бенефициенти по проекта, тъй като за един ресторант е от водещо значение капацитета на кухнята и количеството и качеството на приготвяната храна. Със закупуването на двата вида готварски печки се гарантира разширяване на обема на приготвяните готови ястия и свързаната с това повишена необходимост от персонал, който освен да приготвя храната и да обслужва крайните клиенти в съответния обект. Подобробното описание на планираното оборудване и обзавеждане е описано в Приложение Б4 от бюджета. Съгласно изискванията, „АРЕА” ЕООД се ангажира да запази предназначението на оборудването за срок от минимум 5 години след приключване на проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
"АВА-М" ООД
ДЕВЕЛОП Ю
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 328 301 BGN
Общ бюджет: 256 776 BGN
БФП: 256 776 BGN
Общо изплатени средства: 65 660 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 256 776 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 65 660 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
65 660 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 218 259 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 55 811 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
55 811 BGN
В т.ч. Национално финансиране 38 516 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 9 849 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
9 849 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 3 Брой лица, включени в заетост след обучение
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз