Дейности:
|
1. Закупуване и доставка на оборудване за новоразкритите работни места Дейността предвижда да бъде закупено оборудване за новите работни места, които ще бъдат разкрити по проекта. Съгласно изискванията, „Темплар” ЕООД се ангажира да запази предназначението на оборудването за срок от минимум 5 години след приключване на проекта.
Оборудването на новите 37 работни места включва:
1. Комбинирана микровълнова с конвекционна фурна 1 бр.
2. ФУРНА/ПЕЩ БРАСА /ЖАР – 1бр.
За избора на доставчик на оборудване ще бъде проведена тръжна процедура, съгласно ПМС55, включваща следните основни етапи на изпълнение:
1. Изготвяне на покана за участие в процедура по договаряне без пояснителен документ, съгласно чл.59 на ПМС № 69/11.03.2013 г. и изпращането й до избраните кандидати.
2. Назначаване на Оценителна комисия;
3. Информиране на ДО за датите на сесията за отваряне на предложенията в срок не по-късно от 5 дни преди това;
4. Провеждане на договаряне с поканените кандидати, при условие, че са постъпили оферти от минимум 2 кандидати (с изключение на случаите по чл. 57, ал. 1, т. 2, 3 и 6 и ал. 2.) Комисията изготвя протоколи за преговорите, водени с всеки отделен кандидат. Данните от протоколите се обобщават в заключителен протокол, съдържащ класиране на кандидатите и предложение за сключване на договор с класирания на първо място кандидат.
5. Изпращане на Протокола и Решението/ Заповедта за определяне на изпълнител до ДО за одобрение, заедно с копия на цялата документация по договарянето, в това число поканата заедно с прилежащите й документи на всяка една оферта, попълнен проект на договор с определения изпълнител.
6. След одобрение на проведената процедура от страна на ДО, изпращане на решението за избор на изпълнител на всички кандидати в 3-дневен срок от одобряването му от страна на ДО, като на първия класиран кандидат едновременно се изпраща и покана за сключване на договор.
7. Подписване на договор. Договорът ще бъде придружен от документи издадени от съответните компетентни органи за доказване липсата на обстоятелства по чл. 31 от ПМС №69/2013 г.
Основните параметри и ценови измерения на оборудването са описани подробно в Приложение Б4 на Бюджета.
Посоченото оборудване генерира необходимата материална база за работа на всички крайни бенефициенти по проекта, тъй като за един ресторант е от водещо значение капацитета на кухнята и количеството и качеството на приготвяната храна. Със закупуването на двата вида готварски печки се гарантира разширяване на обема на приготвяните готови ястия и свързаната с това повишена необходимост от пероснал, който освен да приготвя храната и да обслужва крайните клиенти в съответния обект.
2. Подбор и обучение на безработни младежи на възраст до 29 г. Дейността се предвижда да бъде изпълнявана през първите 5 месеца от проекта.
Селекцията на подходящи кандидати ще бъде извършвана съвместно в партньорство между ВО и ДБТ в гр. Бургас, като ще се търсят подходящи кандидати за заемане на следните видове длъжности:
Готвач – 7 бр.;
Работник в заведения – 8 бр.;
Сервитьори – 22 бр.
Подборът ще бъде извършван в продължение на 3 месеца (1 за подготовка и 2 за изпълнение). Планираме такава продължителност, за да може да се направи качествен избор на лицата, които ще бъдат включени по проекта. Още през първият месец на реализация на проекта, ще се даде заявка към ДБТ по места на реализация на проекта за броя, и видовете длъжности, характеристики и изисквания към тях. На свой ред, трудовите посредници от бюрото по труда ще извършат първична селекция сред регистрираните младежи до 29 г. на подходящи кандидати, след което те ще бъдат насочвани към ВО по проекта. След старта на проекта, ще бъде договорен с ДБТ срока за реализация на дейностите по подбор.
Подборът по документи и индивидуалните събеседвания от страна на „Темплар” ЕООД ще протичат освен под формата на интервюта, но и съгласно утвърдена вътрешноорганизационна система за подбор на кадри и при спазване на приложимата процедура по програма „Ново работно място”.
„Темплар” ЕООД се ангажира да проведе цялостния подобр и избор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП РЧР.
След приключване на подбора, одобрените 37 младежи ще бъдат включени в професионално обучение - по част от професия (за „готвач”) и обучение за придобиване на първа степен на професионална квалификация (за „работник в заведенията”) и в обучение за ключови компетенции (за „сервитьори”). За целта, ще бъде избран изпълнител на дейността по реда на ПМС 55/2007. В съответствие с действащото българско законодателство, след завършването на дейностите по професионална квалификация на участниците ще бъдат издадени съответни документи (удостоверение, свидетелство, диплома и пр.), удостоверяващи придобитата професия, част от професия или специалност съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО.
Всички 22, одобрени за позиция „сервитьор” безработни младежи ще преминат обучение по общуване на чужд език (английски) с продължителност от 100 часа. Включването в обучението по английски език ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото.
3. Осигуряване на заетост в „Темплар” ЕООД на обучените лица Съгласно Насоките за кандидатстване се предвижда след приключване на обучението, успешно завършилите лица да бъдат наети на трудово правоотношение в „Темплар” ЕООД. За периодът на реализация на проекта ще бъдат предоставени на наетите лица средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както в бюджета са предвидени суми и за дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнася разкритото работно място за период.
С изпълнението на тази дейност ще може да се осигурят 37 работни нови места за период от 12 месеца. Очакваме с дейността да се повиши мотивацията и желанието за професионално развитие в компанията у наетите лица. Кандидатът се ангажира да подсигури оборудвани работни места, за да могат да бъдат изпълнявани качествено и адекватно служебните задължения, съгласно утвърдените длъжностни характеристика.
4. Управление, мониторинг и популяризиране на проектните дейности Залегналият в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти ще бъде спазен като в тази връзка се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта.
Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в посоки на:
- дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта;
- дейности, които да гарантират прокарване на целите и изпълнение на заложените проектни дейности.
За провеждането на прозрачно и добро изпълнение, сформирания екип за управление и изпълнение на проектните дейности ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. При възникнала необходимост ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите.
Ръководният екип по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, които ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, проследяване и отчетност на изпълнението на проектните дейности. Работните срещи ще се протоколират и способстват и за детайлното разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането предстоящи дейности. Също така ще бъдат обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Счетоводителя ще изготвя ежемесечна информация за разходването на средствата, както и междинен и финален финансов отчет.
След сформирането на екипа по проекта, ще бъде изготвен и представен на ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност.
Екипът за реализация и изпълнение на проектните дейности ще бъде отговорен и за популяризиране източниците на финансиране, както и резултатите от дейностите. Всички планирани дейности по време и след приключване на изпълнение на проекта ще са в съответствие с изискванията за визуализация на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. Ще бъде съответно избран изпълнител на дейността, съгласно ПМС № 55/12.03.2007 г.
|