Дейности:
|
1. Подбор на персонала за новите услуги В изпълнение на целта ще бъде извършен подбор на персонала в новите услуги. За целта ще се използват съществуващите ресурси на ДМСГД Перник, като представителите на персонала ще имат възможност да се пренасочат за работа в новите услуги, в зависимост от тяхната базова подготовка и специализация, както и в зависимост от техните нагласи и желания за работа с целевите групи. В процеса на подбор на персонала ще бъдат използвани и данните от анализа на ресурсите на ДМСГД, извършени по Компонент 1. С цел осигуряване на квалифициран персонал за новите услуги ще бъде обявен и конкурс за набиране на служители. За конкурса ще бъде разработена процедура, набор от компетентности, които трябва да притежават работещите в различните услуги и длъжностни характеристики за всяка позиция.
За социалните услуги, персоналът се назначава според методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността. За интегрираните социални услуги персоналът се назначава според методиките за работа:
1.1. Персонал за семейно-консултативен център с капацитет 30 места:
• Ръководител - 1
• социални работници - 2
• психолог – 1
• семеен терапевт - 1
• социални сътрудници - 2
• медицинска сестра – 1
• Помощен персонал – огняр, хигиенист
В зависимост от потребностите на рисковите случаи към екипа по съответните услуги могат да бъдат привлечени допълнително (на частично време или с почасово заплащане):
• външни консултанти – юрист; гинеколог, педагог, детски психиатър, педиатър;
• здравни медиатори – ще бъдат включени като външни сътрудници в конкретни краткосрочни дейности на терен в рисковите общности в помощ на СКЦ - за идентифициране на семейства в риск, за картографиране на рискови общности.
1.2. Персонал за Дневен център за деца с увреждания с капацитет 15 места:
• ръководител - 0,5 щатни бройки
• социален работник – 0,5
• медицинска сестра - 1
• специален педагог - 1
• рехабилитатор – 1
• психолог - 0,5 щатни длъжности
• логопед - 0,5 щатни длъжности
• общи длъжности /шофьор, детегледач - 2, хигиенист/ - 2,5
• 2 огняри
1.3. Център за ранна интервенция, с капацитет 15 места
• ръководител - 0,5 щатни бройки
• социален работник – 1,5
• психолог - 0,5;
• логопед - 0, 5
• рехабилитатор/кинезитерапевт - 0,5;
• педиатър - 0,5;
• медицинска сестра - 1
• външни консултанти - при необходимост, в зависимост от случаите могат да бъдат почасово или по граждански договор психиатър, невролог или други тесни специалисти.
• Помощен персонал - шофьор
1.4. Персонал в Център за настаняване от семеен тип, с капацитет 8 места:
• ръководител - 0,5
• социален работник – 0,5
• медицинска сестра – 6
• психолог - 0,5
• помощен персонал /детегледачи, хигиенист, готвач, касиер – домакин/
1.5. Център "Майчино и детско здраве" с капацитет 50:
• ръководител - 1
• медицински сестри с доказан опит в работата с деца - 4
• акушерки - 4
• социален работник - 1;
• координатор – технически секретар - 1
• помощен персонал - шофьор.
В зависимост от нуждите ще бъдат наемани и други специалисти, като външни консултанти почасово или по граждански договор, психолог;акушер-гинеколог;педиатър; рехабилитатор; логопед, здравни медиатори.
2. Предоставяне на новоразкритите услуги - Семейно – консултативен център, Дневен център за деца с увреждания, Център за ранна интервенция, Център за настаняване от семеен тип, Център „Майчино и детско здраве” 2.1. Разработване на процедури и вътрешна документация на новите услуги.
След сформиране на екипите ще бъдат разработени процедурите за предоставяне на интегрираните услуги, вътрешните правила и процедури за тяхното функциониране и начинът на насочване на потребителите към тях.
2.2. Информиране на партньорските институции за новите услуги и идентифициране на потенциални потребители на услугите. Картографиране на рисковите общности. Наред с разработването на цялата необходима документация за организиране и функциониране на услугите, ще стартират дейностите за популяризиране на услугите, идентифициране на потребители и мотивирането им за ползване на услугите. Дейностите ще включват както срещи с представители на Дирекция "Социално подпомагане", лични лекари, срещи в родилно отделение на МБАЛ, срещи с доставчици на социални услуги, така и директна мобилна работа в рисковите общности.
2.3. Директна работа с потребителите на новите услуги.
Стартиране на директната работа по предоставяне на новите интегрирани услуги. Всички услуги ще бъдат предоставяни при спазване на принципите на международното и българското законодателство в областта на правата на детето, услугите за деца и семейства, при спазване на най-добрия интерес на детето и при съблюдаване на методиките за работа в съответната услуга.
3. Осигуряване на публичност и информираност за проекта Две събития за публичност и нформираност са планирани за началото и за края на проекта. При стартирането на новите услуги се планира пресконференция в община Перник, на която ще присъстват представители на медиите и партньорите в областта на подкрепата за децата и семействата. При финализирането на проекта също ще бъде осъществена пресконференция за представяне на постигнатите резултати. Във всички издадени и разпространени материали по проекта – договори, длъжностни характеристики, писмена информация за новите услуги, покани, презентации и др. – ще има описание, сочещо че проектът се финансира от ОПРЧР, съфинансирана от ЕСФ. За популяризиране на дейностите по проекта ще бъдат подготвени и отпечатани листовки с информация за потенциалните потребители и за партньорите в системата. Периодично ще бъде подготвяна и публикувана информация за всички дейности по проекта на интернет страницата на общината. Ще бъдат подготвени и публикувани в медиите минимум пет статии за проекта. Използваната символика и хералдика ще съответстват на указанията в ръководството за информиране и публичност.
|