Описание на проекта:
|
В рамките на настоящият проект се предвижда да бъде изградена на претоварна станция за ТБО със съоръженията и инсталации за компостиране и предварително третиране (вкл. сепариране и сортиране), също така да се рекултивира съществуващото общинско депо за битови отпадъции съобразно новите данни от предварителните проучвания на регионалния проект.
По конкретно в рамките на настоящият проект се предвижда да бъдат изготвени пред-инвестиционни проучвания, финансови и икономически анализи, подробни технически и работни проекти, формуляр за кандидатстване за финансиране на инвестиционния проект по ОП „Околна среда 2007-2013 г.”, както и необходимата съпътстваща документация.
|
Дейности:
|
Дейност 1: Предварителни проучвания:
Извършване на подробни хидроложки и геоложки проучвания и подготвка на необходимата предварителна техническа документация за претоварната станция за ТБО със съоръженията и инсталации за компостиране и за предвари Консултантът извършва подробни геоложки, геотехнически, хидрогеоложки и хидроложки проучвания на отредените от предпроектни проучвания на регионалния проект площадка за претоварната станция за ТБО със съоръженията и инсталации за компостиране и за предварително третиране (вкл. сепариране и сортиране) и за рекултивация на съществуващото общинско депо за битови отпадъци. Вземането на земни проби се осъществява по преценка на геолог. Дейност 2: Същински проучвания
Дейност 2.1: Дейности във връзка с подготовка на подробния устройствен план на бъдещото инвестиционно предложение;
Дейност 2.2: Дейности по разработване на подробните технически и работни инвестиционни проекти за изграждане на претоварната станция за ТБО със съоръженията и инсталации за компостиране и за предварително третиране (вкл. сепариране и сортиране) и за рекултивация на съществуващото общинско депо за битови отпадъци.
Дейност 3: Дейности относно издаването на необходимите разрешителни/документи с оглед законосъобразното изпълнение на проекта
Дейност 3.1: Подготовка на необходимата документация и преминаване на всички процедури по необходимост от ОВОС, оценка на съвместимостта и издаване на необходимите разрешителни/решения по Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие.
Дейност 3.2:Подготовка на доклад по оценка за съответствие на инвестиционния проект от консултанска фирма с лиценз от МРРБ за надзор в проектирането и строителството.
Дейност 3.3:Провеждане на обществени обсъждания във връзка с издаване на разрешителни по законодателството в областта на околната среда/ ЗООС и ЗБР.
Дейност 3.4: Дейности по издаване на разрешителни за строеж.
Дейност 4: Дейности по подготовка на документация за успешното кандидатстване на Община Котел на следващ етап за финансиране на инвестиционния проект пред ОП „Околна среда” и подпомагане неговото реализиране.
Дейност 4.1: Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за дейностите, включени в бъдещия инфраструктурен проект
Дейност 4.2: Изготвяне на финансови и икономически анализи, вкл. анализ за разходите и ползите
Дейност 4.3: Попълване на формуляр за кандидатстване за финансиране на бъдещия инвестиционен проект
Дейност 5: Управление на проекта Още на този етап – кандидатстване за средства по проекта Бенефициентът – община Котел е сформирал екип, който ще ръководи изпълнението на проекта и ще отговаря пряко за постигане на заложените в проекта цели и резултати. Екипът като цяло се състои от служители на общината, експерти от администрациите, които са запознати с изискванията на ЗООС, ЗУТ, изискванията на националното законодателство относно нормите на проектиране, състоянието на мрежата и възможните проблеми, които могат да възникнат в процеса на изпълнение на проекта. От друга страна съгласно спецификата на проекта и факта, че общината няма специфичен опит в управлението на проекти, е предвидено управлението на проекта да се възложи на външен независим експерт – Ръководител на проекта, който да гарантира успешното управление на проекта. Управлението на проекта включва формиране на екип за управление на проекта от 4 члена: ръководител, координатор, счетоводител и офис мениджър; подписване на договор с Ръководителя на проекта.; подготвяне на заповед за реализация на проекта; план за действие с график за разчети във времето; схема за организационни връзки и движение на документооборота; изграждане на система за мониторинг по проекта. Дейност 6: Дейности за информация и публичност Дейността ще се извърши от подизпълнител, който ще бъде избран чрез търг по Закона за обществени поръчки /ЗОП/.
Подизпълнителят публикува 6 публикации за проекта в местни и национални медии; провежда пресконференция за оповестяване на стартирането проекта с минимум 30 участници; изготвения 30 информационни дипляни за дейностите по проекта; изготвя 50 плаката за информиране и публичност; изготвя 2 табели с логото на ЕС, съдържащи информация за проекта; провежда заключителна пресконференция за оповестяване на постигнатите резултати от изпълнението на проекта с минимум 30 участници, изготвени 50 плаката и 30 мултимедийни дискове предоставящи информация за постигнатите резултати по проекта.
Дейност 7: Одит на проекта Извършване на цялостна проверка на разходите по проекта за действителност, надеждност и обоснованост с адекватни разходно – оправдателни документи, за законосъобразност и целесъобразност на разходите. В одитния сертификат одиторът ще сертифицира, че приложените сметки /приходна и разходна/ са коректни, надеждни и подкрепени с подходящите документи, и ще идентифицира допустимите разходи, извършени в съответствие с договора за безвъзмездна помощ.
|