Дейности:
|
Дейност 2: Предоставяне на професионално обучение Обученията ще се осъществят съгласно ДОИ и изискванията на НАПОО за професионално образование, за подбора на обучаващата фирма ще се направи процедура по ПМС 55, а самото обучение ще продължи общо 6 месеца.
Ще бъде използвани материали и консумативи за практическото обучение, с цел по-добро усвояване и онагледяване на учебния материал.
Ще бъдат сформирани 2 курса:
1. Курс за професия «Готвач»,
код 811070, с общо обучаеми лица 15 лица, в една група - 15 лица. Общ брой часове 660 часа, в т. ч.
Брой часове по теория: 300 часа.
Брой часове по практика: 360 часа.
2.Курс за професия „Ресторантьор" –
код 811060, специалност – „Керъринг"– за част от ІІІ -та квалиф.степен - код8110603
с общо обучаеми лица 11 лица, в една група - 11 лица.
Брой часове по теория: 300 часа.
Брой часове по практика: 360 часа.
Обучението ще се осъществява на модулен принцип. За провеждане на обученията ще бъде наета под наем презентационна техника- мултимедиен проектор. След завършване на всеки модул от учебния план ще се извършва изпитна проверка на придобитите знания – компетенции чрез тестове, писмени разработки, решаване на казуси и др. За провеждане на обучението ще бъде наета фирма по ПМС 55/2007г. Фирмата изпълнител ще осигури материалите за теория и практика на обученията .
Обучаваните получават за лично ползване и самоподготовка учебници и учебни материали, съдържащи основните моменти от изучаваните предмети. Обученията завършват с полагане на изпит в съответствие с изискванията за придобиване на квалификационна степен с издаване на свидетелства за професия„Готвач” и удостоверения за част от професия „Ресторантьор"
Дейност 6: Управление на проекта През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще подготвя доклади за напредъка по проекта, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Дейност 4: Закупуване на оборудване и обзавеждане, необходими за създаването на нови работни места за представителите на целевата група;
ЕТ „ДЕСИ-92-Миряна Йотова” има сключени договори с голям брой начални училища -7бр. на територията на община Ботевград за предоставяне на обяд за децата до 3клас.
От една година се работи и по проект на МО „Признателност” и се осигурява топъл обяд на 40 военни пенсионери с ниски доходи.
С цел подобряване на храната и спазване изискванията за здравословно хранене се налага фирмата да преструктурира производството си от тестени изделия и премине към производсто и на кулинарни изделия и да се създаде и организация за безопасното сервиране на храната предназначена за деца директно в училищата.
За да отговори на тези исисквания по проекта ще се разкрият следните нови работни места:
3бр.работни места за готвачи :
Първо работно място за подготовка на суровините оборудвано с :
работна маса 1бр.,Планетарен миксер-1бр.,картофобелачка-1бр. зеленчукорезачка-1бр,месомелачка –1 брой, машина за стъргане на кашкавал 1брой, колбасорезачка-1брой и хладилна маса-1брой
Второ работно място за готвене и печене оборудвано с:
Печка,фритюрник , работна маса ,скара и аспиратор- по 1брой
Трето работно място − миялна машина и работна маса
На тези три работни места ще бъдат назначени 12 бр.младежи до 29г.: 6бр.готвачи и 6бр.помощник готвачи, които ще работят на смени
Ще се създадат и оборудват и 2 броя работни места за сервиране на храната:
-Работно място за сервиране на място в залата за храненев с.Врачеш оборудвано с:2бр.сервитьорска количка,2бр.количка за табли и хладилен шкаф
Работно място за Кетъринг услуга-за училища и др.потребители оборудвано с 12бр.термо кутии за разнос
На тези две работни места ще работят на смени 9бр.младежи до 29г-6 като сервитьори и трима като обслужващи бюфет
Кандидатът ще приложи принципа на финансова ефективност като оборудването на новите работни места ще се използва от повече от един нает представител на целевата група.
Освен това Кандидатът ще приложи документа „Указания за прилагане принципа на екологична устойчивост в контекста на Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” и при възлагане на дейността на външен изпълнител ще се заложат следните критерии в техническите изисквания за доставката:
-икономично потребление на енергия (висок енергиен клас);
- ниско ниво на шум;
- ниски допълнителни разходи;
- наличие на резервни части за дълъг период след доставката на продукта;
- ниски емисии и замърсяване;
- използваемост и възможност за ремонт;
Дейност 1: Публичност и визуализация Планира се изпълнението на серия от мерки за информиране и публичност, които да създадат условия на прозрачност при изпълнение на дейностите по проекта и информираност на обществото за целите на проекта, постигнатите резултати и ефекта за целевата група и общността:
1.Създаване на информационна брошура - съдържа информация за целия процес на изпълнение на проекта информация за финасирането, за планираните дейности и очакваните резултати. По този начин се очаква да се популяризират ползите от проекта и да се насърчи участието на безработни младежи в програми за повишаване на професионалната им квалификация и компетенции. Предвижда се информацията за ползата от инвестиции в човешките ресурси в брошурата да бъде разпространена не само в община Ботевград и да се акцентира върху значимия принос на дейностите финансирани от Европейския социален фонд за представителите на целевата група и за обществото .
За съставянето на текста ще се включи екипа по проекта, след което ще се отпечатат 1000 екземпляра от печатното издание.
2.Провеждане на встъпителна среща - На встъпителната среща ще бъдат поканени местни ключови партньори – Дирекция „Бюро по труда”, Дирекция „Социално подпомагане”, представители на общинските администрации, на партньорите, местни медии. Ще присъстват и потенциални представители на целевата група, които впоследствие ще бъдат включени в проекта. Освен целите на проекта и планираните дейности пред присъстващите ще бъдат представени екипа по проекта, както и функционалните характеристики на длъжносттите по проекта.
3. Провеждане на заключителна среща - На срещата ще се представят извършените дейности по проекта, както и резултатите, които са постигнати. Ще се даде възможност на представителите на целевата група да споделят своите впечатления от участието си в обученията и последвалата шест месечна заетост.
Дейност 5: Наемане на успешно завършилите обучението лица 21младежи ще се включат в 6 месечна заетост както следва:
6 готвачи,6 пом.готвачи,6.сервитьори и 3 обслужващи бюфет
Дейност 3: Предоставяне на обучение по ключови компетентности За подбора на обучаващата фирма ще се направи процедура по ПМС 55. Планира се провеждане на обучение за придобиване, разширяване на знанията и развитие на ключови компетенции. Обучението е организирано в две самостоятелни групи:
- група от 13броя успешно обучени за професия„Готвач”
-група от 10броя успешно обучени част от професия „Ресторантьор"
Общата продължителност на обучението по ключови компетентности е 60 учебни часа – 30 часа теория и 30 часа практика.
|