Дейности:
|
1. Дейности за организация и управление на проекта Управлението и организацията на проекта ще се изпълнява от екип, съставен от трима души – ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Съставът на екипа е формиран с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. При определянето на числеността екипа е отчетен обхвата на проектното предложение и спецификата на заложените дейности. Дейност 2. Извършване на функционален анализ на общинската администрация Дейността включва четири етапа за провеждане на функционалния анализ:
Етап 1: Планиране и подготовка на функционалния анализ (сформиране на екип, дефиниране на заинтересованите страни, уточняване на акцента на анализа, изготвяне на времеви график и разпределяне на отговорностите, комуникация и гарантиране на ангажираност);
Етап 2: Провеждане на функционалния анализ, чрез:
• Подробен анализ на нормативната база, въз основа на която се осъществяват функциите на общинската администрация;
• Анализ на релевантността - идентифициране, групиране и анализ на правомощията на кмета и на функциите на общинската администрация; анализ на релевантността на функциите на звената (дирекции, отдели и сектори) на администрацията, спрямо областите на политиката, за която отговаря кмета, установяване на нетипични функции, които могат да бъдат изведени от администрацията; анализ на вертикалното и хоризонталното разположение на функциите на звената на администрацията с оглед спазване изискванията на нормативните актове, наличието на изцяло или частично дублиращи се функции, наличие на вътрешни звена, които могат да бъдат закрити или преструктурирани;
• Анализ на ефективността - описание и анализ на процеса на планиране и отчитане в администрацията на община Струмяни; описание и анализ на мисията и на целите на общинската администрация; анализ на степента на осигуреност на мисията и целите на общинската администрация с функциите на основните и звена.
• Анализ на ефикасността - анализ на постигнатите резултати в дейността на общината и използваните финансови ресурси; анализ на резултати, разходи, обезпеченост с ресурси и натоварване в общинската администрация и отделните звена;
• Разработване на план включващ идентифицираните области за подобрение и конкретни препоръки за тяхното подобрение.
Етап 3: Мониторинг, преглед и публичност на изпълнението с цел гарантиране на устойчивост (анализ на изпълнението на препоръките, информиране на заинтересованите страни за изпълнението на препоръките, публичност на резултатите от функционалния анализ).
При разработване на функционалния анализ ще се спазват всички стъпки и етапи, описани в насоките за кандидатстване по настоящата процедура и разработената Единна методология за функционален анализ на административните структури.
Дейност 3. Разработване на предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи и в Устройствения правилник на администрацията В рамките на тази дейност ще се изготвят предложения за промени в Устройствения правилник на община Струмяни и при необходимост в някои от нормативните и стратегически документи на администрацията.
Дейността ще се извърши на база извършения в изпълнение на дейност 2 от настоящето проектно предложение функционален анализ.
За изпълнението на тази дейност ще се използват документите, получени като резултат от предходната.
Дейност 4. Провеждане на съпътстващо обучение След приключването на изпълнението на дейности 2 и 3 и след приемане на резултати от тях ще се проведе двудневно съпътстващо обучение на 20 служители от общинската администрация, включващо следните теми:
Функционален анализ на общинска администрация Струмяни – резултати от функционалния анализ, план за действие;
Предложения за промени в нормативни, стратегически и други документи и в Устройствения правилник на администрацията. Проект на нови Вътрешни правила за организация на работата на общинската структура;
Дейност 5: Дейности за информация и публичност За популяризирането на резултатите по проекта ще се извършат следните поддейности:
Осигуряване на постоянна информация за напредъка по изпълнението на проекта чрез публикации на Интернет страницата на общината;
Провеждане на две пресконференции – начална пресконференция и за отчитане резултатите от изпълнение на дейностите по проекта;
Отпечатване на информационни брошура представящи резултатите от изпълнение на дейностите на проекта - 100 броя.
|