Дейности:
|
Дейност 1. Стартиране на проекта Начало на проекта Дейност 2. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно ПМС 69/11.03.2013 год. За долуописаните дейности ще бъдат избрани външни изпълнители с цел постигане на максимален ефект и осигуряване на високо качество и експертиза при тяхната реализация.
Съгласно изискванията на ПМС 55/12.03.2007 год. ще бъдат избрани изпълнители на следните дейности:
1. Провеждане на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност;
2. Доставка и подмяна на дограма в производствен цех;
3. Доставка на работно облекло и специфични лични предпазни средства;
4. Визуализиране на проекта и публичност. Дейност 3. Провеждане на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Анализът ще съдържа най-малко следните раздели: „Въведение”, „Изложение и анализ”, „Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност”, „Заключение”.
Ще се оценят възможните връзки между експозицията на съответните опасности и произтичащите от тях/свързани с тях увреждания на здравето и да се предложат адекватни мерки за привеждане на условията на труд на работното място в съответствие с нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа.
Ще се планира подобряване протичането на трудовата дейност, която да осигурява: непрекъснат и високо производствен трудов процес, висока конкурентост, оптимално използване на ресурсите, интеграция на работниците с целите на организацията.
Дейността включва следните етапи:
I. Въведение – представяне на изходни данни, анализ на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес, включващо:
Представени са използваните изходни данни, описани са характеристиките и състоянието на предприятието и организацията на трудовата дейност към момента, в т.ч.:
- съдържание и характеристики на основните и спомагателни трудови дейности, използвани технологии, използвани суровини и материали и произвеждани продукти, работни помещения и работни места, работно оборудване, съоръжения с повишена опасност и др;
- управление на основните и спомагателните дейности (планиране, изпълнение, наблюдение и контрол на изпълнението, анализ и подобрения), процедури, вътрешни трудови стандарти и документи;
- показатели за ефективност на трудовата дейност;
- управление на персонала, в т.ч.: състав, квалификационна структура, здравно състояние, рискови групи, заплащане, социално партньорство, колективно трудово договаряне и социални придобивки, мотивация;
- условията на труд при изпълнение на основните и спомагателните трудови дейности, които влияят на качеството и ефективността на трудовата дейност, вкл. физични условия (фактори на работната среда), изисквания на задачата и трудовия процес, социални и организационни фактори - източници на опасности за безопасността и здравето, основни рискови фактори, оценки на риска, средства за колективна защита, лични предпазни средства, санитарно-битови условия, травматизъм и заболеваемост и др.;
- управление на дейността по осигуряване на безопасността и здравето – законови и други изисквания, оценки за съответствия, документиране, докладване, информиране и консултиране и др., процедури и практики.
II. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието, включващо:
-Описват се силните и слабите страни на организацията на трудовата дейност и работната среда в предприятието;
-Определят се елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, които имат ключово значение за ефективността на производството и производителността на труда.
-Анализира се и се оценява нивото на организацията и ефективността на трудовите процеси, иновациите, управлението на човешките ресурси, условията на труд, организацията на дейностите по осигуряване на ЗБУТ и документирането и др.
-Въз основа на анализ на силните и слабите страни (SWOT – анализ) на елементите на организацията и проектирането на трудовия процес и работната среда се определя кои от тях следва да се поддържат и развиват и за кои е необходимо да се предприемат допълнителните мерки за подобрения. Силните и слабите страни на вътрешната среда се разглеждат в съчетание с възможностите и опасностите, произтичащи от външната среда. Съставят се SWOT-матрици, -таблици и -диаграми, илюстриращи съотношението на характеристиките (силните и слабите страни) на трудовата дейност.
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност –
-препоръки и необходима обосновка за прилагане и усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието;
-подобрения на условията на труд и други мерки за повишаване и поддържане на работоспособността и производителността на труда и как ще се постигне това;
-описание на методи и средства за постигане целите на проекта;
IV. Заключение – ще бъдат направени изводи за състоянието на предприятието и организацията на трудовия процес; ще бъдат определени приоритети и ще се дадат препоръки за извършване на действия и необходими ресурси. Дейност 4. Доставка на работно облекло и специфични лични предпазни средства. С цел подобряване на трудовите условия в предприятието и инвестирането в човешкия капитал ще се закупи работно облекло и специфични предпазни средства на всички работници. Анализ и обосновка за необходимостта от закупуване на бюджетираното работно облекло и специфични предпазни средства е подробно описано в т.4.4 от апликационната форма. Дейност 5. Доставка и подмяна на дограма в производствен цех. С цел подобряване на трудовите условия в предприятието и защита от неблагоприятен микроклимат ще се подмени дограма в производствен цех. Анализ и обосновка за необходимостта от модернизацията е подробно описано в т.4.4 от апликационната форма. Дейност 6. Дейности по популяризиране на проекта ВЕЛПА 91 АД ще прилага подходящи мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за
определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие.
Ще бъдат извършени следните мерки за информиране и публичност:
• една информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в производствената база на ВЕЛПА 91 АД;
• визуализация на всички документални резултати от проекта във връзка с изпълнение на дейностите;
• поставяне на стикери на доставената и монтирана дограма;
• подготовка и осъществяване на две пресконференции с участието на местни медии във връзка със старта и финала на проекта. Дейност 7. Финализиране на проекта Отчитането на дейностите по проекта ще се случи след неговото приключване и ще включва изготвянето на технически и финансов отчет за реализираните дейности, постигнатите резултати и изразходваните средства.
|