Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0932-C0001
Номер на проект: ESF-1203-06-11040
Наименование: Виртуален център за онлайн обучение
Бенефициент: ЕМ ЕР ДЖИ ТЕ ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 26.07.2013
Начална дата: 05.09.2013
Дата на приключване: 05.02.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Пловдив
                    Пловдив
Описание
Описание на проекта: Чрез реализиране на проектното предложение се цели да се подпомогне лице, попадащо в обхвата на целевата група, за стартиране самостоятелна стопанска дейност. Посредством получаване на възможността за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, чрез грантовата процедура ще бъде осигурен първоначален стартов капитал на лицето преминало консултиране по Компонент I и регистрирало фирма за: Създаване на Онлайн обучителен център; първоначално закупуване на материали; осигуряване на разходите за трудови възнаграждения на самонаетото лице за не повече от 3 месеца, както първоначален инвестиционен капитал, свързан с развитието на основната дейност на предприятието.
Дейности: Дейност 1: Организация и управление на проекта. С цел успешно управление и изпълнение на проекта е формиран екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Договарящия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Екипът е съставен от експерти от различни области, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта ще изпълнява следните задачи: • изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности; • осигуряване на постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности; • извършване на своевременната подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и да осъществява контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици; • своевременно изготвяне и представяне на изискваните технически и финансови отчети по изпълнението на проекта, и да осъществява ефективна комуникация с Договарящия орган.
Дейност 2: Изготвяне на стратегия за стартиране дейността на предприятие Настоящата дейност предвижда разработване на цялостна стратегия, която трябва да съдържа: Анализи: 1. Анализ на пазара на този вид услуги; 2. Анализ на дейността на фирмата; 3. Анализ на конкурентите; 4. Анализ и предложения за ценообразуване на предлаганите услуги; Предложения: 5. Дефиниране на концепция за развитие на фирмата през следващите години – като гаранция за устойчивост на проекта; 6. Предложения за взаимстване на добри практики в сферата на обученията; 7. Дефиниране на начините за популяризиране на фирмата пред клиенти; Разработването на стратегия за развитие на фирмата е от изключително значение, тъй като чрез нея ще могат да бъдат постигнати конкурентни предимства за в бъдеще. Тя ще отговори на въпросите за ценообразуването, пазарно позициониране, дефиниране на подробни и ясно измерими цели и др. Стратегията е гарант за устойчивостта на проекта;
Дейност 3: Наем на помещение и сървър, свързани с основната дейност на предприятието Кандидатът не разполага със собствено помещение за обособяване на офис, с цел администриране на центъра за предоставяне на онлайн обучения. За основната дейност на предприятието е необходимо да се наеме помещение. Това от една страна ще допринесе за устойчивото развитие на новосъздаденото предприятие, а от друга ще се обезпечи лицето, представител на целевата група от към работно помещение. В наетия офис ще се извършват дейностите по управление на предприятието, ще се провеждат срещи с клиенти – лица желаещи да се включат в обучение, преподаватели, заинтересовани лица. Ще се извършват всички дейности свързани с функционирането на предприятието. За функционирането на „Онлайн обучителния център” се предвижда да бъде нает и сървър, на които ще бъде позициониран софтуерния продукт. Наемането на сървър гарантира устойчивостта на изпълнение на предвидените дейности в проектното предложение. Тази дейност е пряко свързана с основната дейност на предприятието, тъй като без да бъде позициониран продукта в интернет пространството, бизнес идеята за изграждане на онлайн обучителен център е нереализуема.
Дейност 4: Закупуване на софтуер за онлайн обучения, инсталация и интеграция За функционирането на виртуалния център за онлайн обучения е необходимо да се позиционира електронна платформа в интернет пространството. За целта ще бъде закупен специализиран софтуерен продукт. Той предоставя различни възможности за провеждане на обучения. От една страна лицата, които имат желание да се обучават, ще имат възможност да избират вида на обучението, преподаватели, както и типовете учебни планове. Към Обучителния център ще бъдат привлечени преподаватели, които задължително ще отговарят на изискванията за провеждане на различни видове и нива обучения. Основното предизвикателство е да се осигури, както висока степен на предлаганата услуга, така и участието на лица в програми за учене през целия живот. За устойчивото постигане на тази цел е необходимо да се отдели повече внимание на повишаване на нивото на основните умения, както в областта на езиковите науки, така и в природните. Чрез виртуалния обучителен център ще се предостави адекватно образование, което ще осигурява продължаващо професионално развитие на обучаемите. Ниското участие на обществото в дейности по учене през целия живот е сериозно предизвикателство пред политиката за осигуряване на високо квалифицирана работна сила, която да се адаптира към бързо изменящите се икономически условия и свързаните с тях изисквания на работодателите, което е свързано с усъвършенстването на притежаваните и придобиване на нови знания и умения. Предоставянето на обучения от виртуалния онлайн център цели прокарване на гъвкави методи за образование, възможности за валидиране на знания, умения и компетентности.
Дейност 5: Първоначално закупуване на материали и консумативи. Предвижда се да бъдат закупени материали и консумативи свързани с основната дейност на предприятието. Ще се закупят принтерна хартия и тонер касети. Ще бъдат избрани най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите. Посочените материали и консумативи ще бъдат използвани от една страна прякото администриране на дейностите на предприятието, а от друга за отпечатване на информационни и програмни материали за популяризиране на основните дейности на предприятието с цел информираност на заинтересованите страни(потенциално обучаеми лица и преподаватели).
Дейност 6: Осигуряване на трудови възнаграждения на самонаетото лице за не повече от 3 месеца; Подсигуряване на възнаграждения за управителя на предприятието. Бюджетирани средства за възнаграждения ще обхванат период от 3 месеца. Спецификата на работното място е свързана с управлението на бизнеса, осъществяване на консултантска дейност в областта на обученията. Привличане на преподавателски екип, както и на лица желаещи да започнат обучения. Също така, управителят ще администрира цялостната дейност на онлайн обучителния център. Ще съблюдава за качественото предлагане на услугите, предоставяни от онлайн обучителния център.
Дейност 7: Дейност по информиране и публичност, свързана с популяризиране на целите и резултатите по проекта. Във всички създадени документи по проекта ще бъдат спазвани изискванията за визуализация и публичност. Ще бъде изработена информационна табела, която ще бъде монтирана на видно място. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия. Също така се предвижда дейностите да бъдат популяризирани и в интернет пространството, както и чрез разпространяване на постери.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
РЗЛГ Пропъртиз ООД
ИТЕКО ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 19 509 BGN
Общ бюджет: 16 888 BGN
БФП: 16 888 BGN
Общо изплатени средства: 15 315 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 16 888 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 902 BGN
2014 11 414 BGN
2015 0 BGN
15 315 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 14 355 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 316 BGN
2014 9 702 BGN
2015 0 BGN
13 018 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 533 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 585 BGN
2014 1 712 BGN
2015 0 BGN
2 297 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз