Описание на проекта:
|
Обща цел (цели): Да се създаде и утвърди на пазара консултантска фирма "Евроконсулт 2014-2020" , в сферата на изготвянето, изпълнението, отчитането, мониторинга на проектни предложения и консултирането по оперативните програми на ЕС, с цел повишаване на предприемачеството и развитие на собствена стопанска дейност, чрез която да се създадат нови работни места.
Специфична цел
1. Да се осигурят условия за ефективно реализиране на проект, свързан с развитие на самостоятелна стопанска дейност от безработно лице в сферата на услугите и търговията.
2. Да се подпомогне стартирането на новосъздаденото предприятие, чрез наемане на помещение и закупуване на оборудване.
3. Да се допринесе за намаляване на безработицата чрез разкриване на нови работни места в новосъздаденото предприятие.
4. Да се създадат нужните условия за ефективната дейност на предприятието като се закупят необходимите материали и консумативи
5. Да се осигури публичност и визуализация по проекта.
|
Дейности:
|
1. Управление и администриране на проекта Първоначално е планирано да се наемат ръководител и счетоводител проект на граждански договори за срока на проекта, които да окажат подкрепа в неговото изпълнение и отчитане. Ще се направи подготовка на доклади за изпълнението и резултатите постигнати от проектните дейности след края на всеки етап;
Счетоводителят на фирмата, както и ръководителят на проекта, ще проследяват изпълнението на бюджета и подготвят финансовите отчети, които са част от окончателния доклада за изпълнението. Ръководителят на проекта, съвместно със счетоводителя на фирмата ще бъдат отговорни за навременното изплащане на заплатите и хонорарите на екипа на проекта, както и за своевременното заплащане на всички други такси и плащания, консумативи, необходими за дейнстите по проекта. Ръководителят на проекта и счетоводителят на фирмата ще подготвят финалния отчет. Ще се изготви план-график за дейностите по проекта, както и план за разходване на средствата. Екипът ще отговаря за подаване на междинни отчети, както и подготовката на финален технически и финансов отчет.
Ще бъдат спазени процедурите на ПМС 69 за избор на външен изпълнител за доставки и услуги. Ще се изготви график на тръжните процедури при стартиране на проекта.
2. Наемане и оборудване на подходящо за дейността помещение При стартиране на проекта се предвижда наемане на подходящо помещение в централен район, за да се улесни достъпът до предприятието и да се създаде благоприятна среда. Ще се сключи договор за наем с наемодател за срока на проекта. С цел осигуряване на достъпност и подпомагане стартиране дейността на предприятието, ще се закупи необходимите компютри и машини, оборудване, стопански инвентар както и др. ДМА, които се състоят в: 2 бр. преносими компютри; лазерно монохромно ултифункционално устройство-1 бр.; рутер-1бр.; маса-1бр.; диван-1бр.; едноместен модул-1бр.; шкаф тип библиотека-2бр; бюро-2бр.; столове-2бр.; стол-въртящ-2бр., касов апарат-1бр.; мултимедиен проектор-1бр., картотека -4бр. Заложеното оборудване е необходимо за извършване на консултанстката дейност съгласно изискванията. В помещението ще има 2 лаптопа с интернет и свързан към него мултифункционално устройство и рутер за доставка на интернет, където да могат да се разпечатват оферти и договори с клиенти. Помещението ще бъде обзаведено с 2 бюра и 2 въртящи се стола– за управителя и офис-мениджърът. За създаване на уют и приятна обстановка, ще се закупи и стопански инвентар: диван, едноместен модул, маса, 2 посетителски стола, 2 шкафа тип библиотека и 4 картотеки. Предвидено е и закупуване на касов апарат и мултимедиен проектор за вътрешни обучения и презентации, както и за презентации пред клиентите. Оборудването ще бъде наредено, за да се създаде приветлив вид на консултанстката фирма за привличане на повече клиенти. 3. Назначаване на персонал в новостартиралото предприятие Ще се осигури 1 работно място на безработното лице и 1 работно място за наето лице на трудов договор. Безработното лице ще се самонаеме в новото предприятие на длъжност управител на договор за управление и контрол. По време на проекта то ще осъществява консултантската дейност, тъй като напълно притежава необходимите опит и умения. Лицето ще бъде наето на договор за управление и контрол като след приключване на проекта ще се запази неговата заетост минимум още 1 година. Ще се осигури и още едно работно място за Офис-мениджър, който ще бъде отговорен за отговаряне на входящи и изходящи обаждания, водене на кореспонденция, изготвяне на справки и други офис дейности в новото предприятие. Офис – мениджърът ще бъде нает на псотоянен трудов договор на 8 часа, като преди да бъде назначен, за дадената позиция ще се проведе подбор съгласно Кодекса на труда. 4. Стартиране дейността на предприятието и закупуване на материали и консумативи За стартиране на търговската дейност ще се закупят необходимите консумативи и материали. Стартирането на стопанската дейност се изразява в предлагане на изготвяне, изпълнение, отчитане, мониторинг на проектни предложения и консултиране по оперативните програми на ЕС, с цел повишаване на предприемачеството и развитие на собствена стопанска дейност, чрез която да се създадат нови работни места. Работното време на предприятието ще бъде 5 дни в седмицата по 8 часа на ден, с 1 час плаваща почивка през деня и с 2 почивни дни. 5. Популяризиране на проекта сред обществеността Съгласно изискванията за публичност и визуализация по време на изпълнение на целият проект са включени дейности за информиране. Те ще бъдат реализиране чрез поставяне на информационна табела пред помещението, визуализиране на закупеното оборудване със стикери и разпространяване на флаери, изработване на каталози. Дейностите ще бъдат изцяло съобразени с Ръководството за публичност на ОП „РЧР”. 6. Разработване на маркетингова стратегия на предприятието По проекта е предвидена стратегия на предприятието, която ще се изработи от фирма, специализирана в бизнес планирането и маркетинговите проучвания. Стратегията ще спогне за дейността на предприято чрез идентифициране на краткосрочни и дългосрочни цели, бъдещи тенденции за развитие на пазара на предприятията заети с услуги свързани с консултиране и получаване на финансиране в сферата на изготвянето, изпълнението, отчитането, мониторинга на проектни предложения и консултирането по оперативните програми на ЕС.
|