Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта, в т.ч.:
• Сформиране на екип за управление на проекта;
• Подготовка и провеждане процедури по ЗОП.
• Избор и назначаване на допълнителни специалисти с различна професионална насоченост за изпълнение на дейн Сформираният екип ще гарантира успешното реализиране и изпълнение на проекта, чрез обединяването на мотивирани и отговорни специалисти в тясно сътрудничество помежду си и с представителите на целевата група.
Ще бъдат разпределени задачите и отговорностите между членовете на екипа – ръководител, счетоводител, координатор на проекта, технически сътрудник, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на проекта от 1 до 14 месец. Като част от екипа на проекта ще бъдат наети през първите 3 месеца от неговото изпълнение – 1 юрист и 1 експерт по комуникациите, които ще бъдат служители на бенефициента и 2 външни социални работници, които ще бъдат наети чрез процедура по подбор, съгласно чл. 14 ал. 5, т. 2 от ЗОП, които ще разработят цялата документация и ще организират процеса на подбор на персонала в новоразкритите социални услуги, и ще разпишат вътрешните правила и процедури в ЦНСТ. Социалните работници ще участват в процеса на запознаване на новоназначения екип с определените деца, насочени към ЦНСТ в Община Русе и ще подпомогнат изпълнението на плана за тяхната подготовка за преместване и настаняване в новите социални услуги.
Екипът ще провежда периодични срещи за уточняване на извършените до момента дейности по проекта и ще изготвя месечни протоколи от тях, систематизиране и подготовка на техническата и финансова документация.
Извършва се подготовка и се закупуват материали и консумативи, свързани с управлението на проекта – хартия, тонери, класьори.
Извършва се подготовка и се провеждат процедури в съответствие със Закона за обществените поръчки и подзаконовата нормативна уредба, за избор на изпълнител за доставки и услуги ще се проведат от юриста по проекта в периода на първите три месеца преди стартиране на услугите.
• Мониторинг и контрол
Екипът за управление на проекта ще изготви процедура за мониторинг и контрол.
Мониторингът ще се извършва на четири нива:
- екипът за управление на проекта ще осъществява мониторинг и ще следи изпълнението на заложените индикатори за изпълнение и качество на дейностите;
- Ръководителят на трите ЦНСТ ще осъществява периодичен контрол за спазване на стандартите и критерии за качество при предоставяне на съответната социална услуга;
- Мониторинг от външни представители – граждани – близки и роднини на потребителите, мониторинг от представители на МТСП, АСП, ДАЗД и регионален координатор по ОП РЧР.
- Членове на Областна комисия по човешки ресурси, заетост и социално подпомагане и ще осъществява периодичен мониторинг на качеството на предоставяните услуги в трите ЦНСТ, в рамките на проекта.
3. Подбор на персонала, нает в новоразкритата социална услуга три Центъра за настаняване от семеен тип Подборът на персонала, който ще предоставя услугите в трите ЦНСТ ще се извърши от Комисия назначена от Кмета на Община Русе, в която ще участват двамата социални работници по Методиката за подбор на персонала на две нива – по документи и интервю. Одобрените кандидати ще бъдат допуснати до интервю с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа с деца и младежи с увреждания от 3 до 18 годишна възраст. Ще се прецени до колко даденият кандидат е способен да взема решения в критични ситуации – устойчивост на стрес и напрежение и познание за целевата група, както и мотивация да работи с деца с увреждания.. С избраните кандидати ще бъде сключен трудов договор за изпълнение на възложените им дейности. 2. Информираност и публичност Предвижда се една пресконференция в началото на проекта и една заключителна конференция в края на изпълнение на проекта, както и един информационен ден. С цел популяризиране на проекта ще се проведат медийна кампания - публикация във вестници на областно ниво; радиопредавания в подходящи рубрики; създаване и поддръжка на интернет страница за Проекта на сайта на община Русе и публикуване на подходяща информация, изработване и разпространение на рекламни материали –брошури, дипляни, плакати и информационни табели.
По този начин ще бъдат информирани всички заинтересовани страни и максимален брой лица, което осигурява неговата устойчивост
Методите за визуализация ще включват изготвянето на 4 информационни табели за схема BG051РО001-5.2.12 „Да не изоставяме нито едно дете“ на ОП „Развитие на човешките ресурси“, при спазване на изискванията за визуализация. Табелите ще бъдат поставени на входа на всяко едно ЦНСТ и на офиса на проекта.
В края на проекта ще бъде проведена заключителна конференция, на която ще се представят постигнатите по проекта резултати, както и възможните варианти за осигуряване на устойчивост на трите Центъра за настаняване от семеен тип.
Реализирането на информационната кампания ще осигури прозрачност на проектната инициатива и равен достъп на целевите групи по проекта до нея.
4. Подготовка за преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите социални услуги. Актуализиране на предварително събраната информация за броя на децата от целевата група, тяхната възраст и здравословно състояние. Координиране на действията по преместване с персонала на домовете, където са настанени децата с увреждания и съответните социални работници от Дирекциите за социално подпомагане, на територията на специализираната институция, в която са децата от целевата група.
Информацията ще даде възможност от една страна предварително да се изготви план за разпределяне на децата в съответното ЦНСТ, съобразно възрастта и здравословното им състояние, а от друга да се панира цялостната логистика на преместването на децата и младежите от дома, в който са настанени до новата социална услуга в Община Русе. Този процес ще бъде ръководен от Консултант - методист, който ще разработи цялостна методика за подготовка, преместване и адаптиране на децата в ЦНСТ.
Ще бъдат създадени екипи от различни специалисти – медицински специалист, рехабилитатор и психолози, които ще посетят децата, като на място, заедно с персонала от съответната специализирана институция за деца и водещия на случая социален работник от ОЗД към ДСП на територията на Дома ще планират процеса на преместване и подготовката за преместване на всяко дете.
Съобразно индивидуалното състояние на детето ще бъде подбран придружаващият персонал, както и вида на транспортното средство. Срещите на специалистите с децата, по възможност, ще бъдат провеждани извън институциите, в които са настанени. Планът за преместване ще бъде изцяло съобразен с оценките, направени от ДАЗД и ще отразява препоръките, дадени в него. По възможност няма да се предприема едновременно преместване на всички ползватели на новите услуги. Това ще стане поетапно в зависимост от оценките на потребностите на всяко едно дете/младеж. Планът за преместване ще бъде разработен от консултанта-методист.
Наетият персонал в новоразкритите ЦНСТ ще бъде запознат с личната история на всяко дете или младеж, спецификата на неговото здравословно състояние, както и с оценката на индивидуалните му потребности.
Персоналът, назначен в конкретния Център за настаняване от семеен тип, ще подготви стаите и ще създаде необходимите условия, за посрещне на децата и младежите от целевата група и оказване на необходимата подкрепа за тяхното настаняване и последваща адаптация. За целта се предвижда да се закупят хигиенни консумативи включващи памперси, тоалетен сапун, тоалетна хартия, мокри кърпички, салфетки и хавлии, които ще осигурят личната хигиена на децата по време на преместването и настаняването им.
За осигуряване на процеса по подготовка за преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите социални услуги ще бъде приведена процедура по ЗОП за доставки на канцеларски материали, които ще са необходими за разпечатване, оформяне и съхранение на документите.
Предоставяне на социалната услуга Център за настаняване от семеен тип (ако е приложимо) В изпълнение на дейността ще бъдат разкрити 3 центъра за настаняване от семеен тип, всеки от които е с капацитет 14 деца /12 деца от специализирани институции и допълнителни 2 места за настаняване на деца от общността по спешност/ – общ капацитет – 36 места + 6 места по спешност. В 3-те ЦНСТ ще работят 39 лица, от които: 1-н Ръководител, 3 - ма социални работници, 27 детегледачи, 3 медицински сестри, 1 домакин, 3 -ма хигиенисти и 1-н счетоводител. Във всяко едно от ЦНСТ-та ще работят: 1 социален работник, 1 хигиенист, 9 детегледачи и 1-на медицинска сестра. Всички останали длъжности ще съвместяват работа и в трите центъра по график. Избраният метод на управление на центровете е съгласно Методиката за предоставяне на услугата ЦНСТ. ЦНСТ представлява услуга, която дава възможност за постоянно живеене на група деца в среда близка до семейната.
В тази връзка не се предвижда да се предоставят специализирани /психологически, социални, рехабилитационни, образователни, здравни и т.н./ услуги в пространството за живеене.
Всички необходими специализирани услуги, ще бъдат предоставяни от подходящите специалисти или услуги, извън мястото за живеене. Постоянната грижа за настанените деца се заключава до подкрепата, която родителите в едно семейство дават на децата си. Осигуряването на ежедневните грижи изисква работа на смени на постоянен екип, обгрижващ 12 деца/14 деца, свързани със:
• Организиране на хранене, посещение на детска градина и училище;
• Осигуряване на достъп до външни услуги, в зависимост от потребностите на децата и плана за грижи;
• Организиране на занимания за свободното време, съобразени с индивидуалните потребности на децата настанени в ЦНСТ;
• Осигуряване на бельо, дрехи и обувки и всички аксесоари и индивидуални средства, включително козметични средства и лекарства, необходими за децата в услугата;
• Отпразнуване на лични и национални празници (именни и рождени дни, Коледа, Великден, и др. ) в ЦНСТ;
• Осигуряване на подкрепа за възстановяване на контакти с биологичните родители;
• Осъществяване на взаимодействие със съученици, приятели на децата настанени в ЦНСТ.
За осигуряване на предвижването на децата и младежите от ЦНСТ до училища, медицински, лечебни заведения, социални услуги и културни центрове ще бъде нает допълнителен транспорт.
|