Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Ръководството на „НИКОМ 97“ АД ще сформира екип за организация и управление на проекта. Екипът ще включва ръководител, счетоводител, технически сътрудник и координатор.
На всеки член на екипа ще бъдат разпределени индивидуалните отговорности и задачи. Ще бъде изготвен план-график за изпълнение на дейностите.
Екипът за ораганизация и управление на проекта ще извършва наблюдение и контрол върху изпълнението на дейностите по проекта, ще следи за качеството и ефективността с оглед постигане на целите на проекта. Контролът ще се реализира по отношение на сроковете за изпълнение на проекта и качеството на изпълнените дейности. Екипът ще изготвя и представя междинни и окончателни финансови и технически отчети за изпълнение на дейностите.
Дейност 2: Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители Дейността включва организирането и провеждането на шест процедури за избор на изпълнители, съгласно представения предварителен план на процедурите за възлагане на обществени поръчки.
При избора на изпълнители ще бъдат спазвани всички изисквания на ПМС № 69/11.03.2013г. за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на ЕС, Съвместната оперативна програма за трансгранично сътрудничество „Черно море 2007-2013 г.” и от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, изискванията в Оперативното ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ и конкретните указания от страна на ДО.
Екипът по проекта ще подготви документацията за избор на изпълнители за услуги/ доставки/СМР в съответствие с вида на процедурата и предмета на поръчката.
Дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в „НИКОМ 97“ АД. Един от главните критерии за оценка ефективността на организацията и управлението на дейността по здравословни и безопасни условия на труд е работата по оценката на професионалния риск. Изготвянето на оценката на риска и предприемането на мерки за неговото отстраняване или минимизиране е основата, върху която се осигуряват здравословните и безопасни условия и се предотвратяват причините за допускане на трудови злополуки и професионални заболявания.
Поради това, с изпълнението на настоящата дейност ще бъде изготвен анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на „НИКОМ 97“ АД.
Структурата на анализа на състоянието на дейността ще включва:
1. Въведение, в което ще бъде детайлно описано сегашното състояние на „НИКОМ 97“ АД, организацията на работните процеси, основните проблеми;
2. Изложение и анализ, в което ще се опишат силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес на компанията, видовете оценки на риска, които са разработени и внедрени в предприятието, основните рискове при работа и тяхната сила, мерки за тяхното минимизиране;
3. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – подходи и методи за усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието, методи и средства за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието;
4. Заключение – изводи и препоръки за оптимизиране на организацията на трудовата дейност.
Усъвършенстването на организацията на трудовата дейност ще съдейства за повишаване на производителността на труда и намаляване на времето за изработване на единица продукт. Допълнително с изпълнението на дейността ще се постигне по-висока ефективност при използването и организацията на трудовите, материалните и финансови ресурси в „НИКОМ 97“ АД.
Дейност 4: Внедряване на система OHSAS 18001:2007 Дейността ще включва следните етапи:
Етап 1: Одит на състоянието. Диагностика на действащата система за управление на здравето и безопасността при работа в „НИКОМ 97“ АД. Планиране на разработването и внедряването на стандарти за безопасни условия на труд в съответствие с BS OHSAS 18001:2007.
Етапът ще включва организиране и провеждане на диагностичен одит за установяване съответствието на действащата система за управление на здравето и безопасността при работа с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
Етап 2: Разработване на документите по стандарта BS OHSAS 18001:2007.
Етапът включва формулиране на политика по управление на здравето и безопасността при работа; разработване на процедури и оперативни документи, съгласно изискванията на BS OHSAS 18001:2007; консултации за формулиране на цели и програма за управление на здравето и безопасността при работа.
Етап 3: Внедряване на стандарта OHSAS 18001:2007
Етапът включва дейности по организиране и провеждане на въвеждащо обучение на персонала; консултации по прилагане изискванията на документите в практиката; организиране и провеждане на вътрешен одит и консултации за предприемане на коригиращи и превантивни действия за отстраняване на несъответствия и бележки от вътрешния одит.
Стандартът за здравето и безопасността при работа ще обхване всички работни процеси в предприятието.
Дейност 5: Сертифициране на система OHSAS 18001:2007 Първоначалната оценка на системата за управление се извършва на два етапа:
Първи етап: Преглед на документите на системата за управление за оценка на съответствието с избрания стандарт за сертификация.
Втори етап: Последван от оценка на място на системата за управление. Всички записи, които са част от системата за управление, трябва да бъдат на разположение за прегледа.
Дейност 6: Закупуване на ЛПС и СРО. С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места и работните дейности, на които съществуват рискове за безопасността и здравето на работещите, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита или други мерки. Изготвен е изчерпателен списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на рискови фактори (експозиция на производствен шум; неблагоприятен микроклимат – неорганичен прах, димни газове от пещите, прегряващ микроклимат; работа на открито; опасност от травматични увреждания (от подхлъзване, спъване, падане при предвижване в работните зони; при манипулиране с товари, работа с режещи инструменти, манипулиране с материали с остри ръбове и др.), с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Изборът на ЛПС ще се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво.
Предвидените ЛПС, които ще се закупуват са:
Антифони - външни
Противопрахова маска
Ръкавици-докерски
Очила предпазни-слюда
Очила заварочни
Ръкавици-кожени термоустойчиви
Ватенка
По този начин ще се обезопаси работния процес и ще се намали риска от наранявания или увреждания.
Дейност 7: Извършване на СМР. Предвидени са следните строително-монтажни дейности:
Изграждане на вентилационна система за цех 3 с цел осигуряване на свеж въздух за работещите.
Изграждането на вентилационна система за цех 3 ще допринесе за подобряване на микроклимата в работните помещения и ще допринесе за подобряване на работната среда в предприятието.
Изпълнението на тази дейност е в пълно съответствие с направените препоръки от компетентната служба по трудова медицина, с която „НИКОМ 97“ АД има сключен договор по повод изготвената от нея оценка на работните места и риска за здравето на служителите на дружеството.
Дейност 8: Публичност и визуализация на проекта Част от ангажиментите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта в рамките на настоящата процедура за безвъзмездна финансова помощ са свързани с осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и осигурената подкрепа от страна на ЕС по линия на Европейския социален фонд. В тази връзка всички планирани дейности за визуализация са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент на Комисията 1828/2006 и насоките за кандидатстване.
Предвидено е:
1. Да бъде поставена информационна табела на видно място в производствената база на „НИКОМ 97“ АД в гр. гр. Горна Оряховица, която да информира публично за проекта на фирмата по ОП „РЧР”.
2. Да бъдат изготвени промоционални материали с цел популяризация на проекта в региона – изработка на 500 бр. информационни брошури за резултатите от проекта, 200 бр. рекламни химикали, 1000 бр. флаери.
3. Изработка на динамична интернет страница за целите на проекта.
Всички писмени материали и документи, изготвени за нуждите на проекта, както и съгласно договори с изпълнители, ще информират за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 г. и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС.
|