Дейности:
|
Дейност 1: Изготвяне на функционален анализ на общинската администрация в гр. Каолиново Провеждане на функционален анализ на общинската администрация на Община Каолиново, в съответствие с Единната методология за изготвяне на функционален анализ, в т.ч.:
- Планиране и подготовка на функционалния анализ (І етап от Единната методология) – уточняване акцента на анализа, изготвяне на времеви график и комуникация със социално-икономическите партньори.
- Провеждане на функционалния анализ (ІІ етап от Единната методология) – извършване на анализ на текущото състояние и идентифицирани областите за подобрение.
- Приоритизиране на областите и изготвяне на предложения за подобрение, както и план за действие. Накрая ще бъдат изготвени доклади, които преди тяхното окончателно представяне ще бъдат обсъдени с всички заинтересовани страни в рамките на Общината.
Функционалният анализ следва да обхваща както общата и специализирана администрация, така и второстепенните звена.
В зависимост от направените констатации и изводи от анализа за текущото състояние на административната структура и идентифицираните области за подобрение, следва да бъдат направени предложения за подобрения. Необходимо е да бъде разработен план за действие, които да отразява препоръките за подобряване на дейността, начина по който ще бъдат изпълнявани препоръките, обвързани със съответните срокове за това. Планът за действие трябва да открои кой ще отговаря за изпълнението на дадена препоръка, какво ще бъда направено, за да се осъществи препоръката, как и кога ще бъде извършено всяко действие в плана за действие и как това ще окаже влияние върху дейността на общинската администрация.
След изготвяне на окончателен доклад от направеният анализ, като приложения към него се включват: план за действия, списъци с проучени документи, сравнителни и аналитични таблици, графики, диаграми и други, които илюстрират и аргументират констатациите от анализа и направените предложения.
Дейност 2: Изготвяне на Наръчник за работа на общинска администрация На база на предложена нова административна структура в резултат от изпълнение на дейностите по проект „По-добро управление в община Каолиново”, консултантът следва да разработи вътрешни процедури (наръчник) за работа на общинската администрация, които да включват:
• Общи правила за работа в администрацията
• Процедури за работа на отделните административни звена (напр. процедури за стратегическо планиране, мониторинг на изпълнението, одобряване и извършване на разходи и др.)
• Контролни листи за проследяване и проверка на изпълнението на съответните дейности, в т.ч. различни нива на контрол.
Наръчникът следва да бъде обсъден със служителите на общината и след неговото финализиране да бъде утвърден от кмета на общината.
Дейност 3: Провеждане на специализирани обучения На база изготвения Наръчник за работа на общинската администрация, следва да бъде изготвена и съгласувана с кмета на общината и Ръководителя на проекта програма за специализирани обучения на служителите.
Изпълнителят на поръчката следва да проведе три двудневни модулни обучения за ръководния и експертен състав на общинската администрация, съобразно функциите на съответните административни звена за всички общински служители.
Дейност 4 Информация и публичност Предвижда се по тази дейност да бъдат организирани една входяща пресконференция при стартиране на проекта и една финална пресконференция при завършването му. На тях ще бъдат поканени журналисти от регионални и национални медии, както и представители на широката общественост пред които да бъде представен проекта.
Информация за проекта ще бъде публикувана в печатни издания, като ще бъде публикувано кратко представяне на самия проект, целевите групи, полученото финансиране от ЕСФ чрез ОПАК, целите и резултатите от неговото изпълнение. В допълнение се предвижда да бъдат подготвени и отпечатани 1 000 брошури, представящи обученията и постигнатите по тях резултати.
|