Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.2.03-0263-C0001
Номер на проект: ESF-1203-09-12007
Наименование: "Развитие на самостоятелна стопанска дейност в сферата на авторемонтните услуги"
Бенефициент: "ИВЕНТ- АУТО" ЕООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 11.04.2013
Начална дата: 31.07.2013
Дата на приключване: 01.10.2014
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Стара Загора
                    Стара Загора
Описание
Описание на проекта: Чрез осигуряване на първоначален капитал да се подпомогне стартирането на самостоятелна стопанска дейност в сферата на авторемонтните услуги, с което да се допринесе за повишаване икономическата активност и интеграция на уязвимите и неактивни лица на трудовия пазар.
Дейности: 1.Управление на проекта Проектът ще се управлява от ръководител, който е и собственик на новостартиралото предприятие „ИВЕНТ- АУТО” ЕООД. Ежемесечно ще се следи хода на проектната реализация, ще се планират следващи стъпки, ще се анализират възникнали проблеми и ще се търсят начини за тяхното преодоляване. Ръководителят ще отговаря изцяло за организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване на изискванията, заложени в ПМС 69/ 11.03.2013 г., ще разработва проектната документация и ще изготвя ежемесечно технически и финансови отчети, а в края на проекта – заключителни отчети. Ще се води точна и редовна документация и счетоводни отчети, които да отразяват изпълнението на проекта, чрез използването на подходяща система за документиране. Външна счетоводна фирма ще отразява проектните разходи в счетоводната система на предприятието. Ще се състави архив на проекта от документи и снимки.
2.Инвестиционна дейност Изхождайки от потребностите на клиентите и съществуващата конкуренция в град Стара Загора, фирма „ИВЕНТ- АУТО” има амбицията да развива специализирани и висококачествени услуги в сферата на автосервизното обслужване. Като основни дейности се предвиждат инсталации, ремонт и зареждане на автоклиматици. Освен тази специализация, фирмата ще предлага и ремонт на ходова част, диагностика за актуалното състояние на автомобила, основни и текущи ремонти. Дейността на фирмата ще се осъществява в гр. Стара Загора, в южната част на Индустриална зона на града, в помещение от 150м2, с офисно пространство, предоставено безвъзмездно с договор за ползване. Предвижда се със средствата от безвъзмездната помощ да бъдат закупени Електрохидравличен двуколонен подемник и Станция за автомобилни климатици. Това са основни за дейността активи, с които всяко подобно предприятие би трябвало да разполага, но в същото време са на непосилни за стартиращия предприемач цени. Инвестирането в точно този вид оборудване би осигурило на фирмата възможност за предлагане на специализирани услуги и конкурентно предимство на пазара. Освен дълготрайните активи, по проекта ще бъдат осигурени и необходимите за стартирането на дейността материали и консумативи. Ръководителят на проекта ще изготви съответната документация, ще организира и проведе три процедури, съгласно разпоредбите на ПМС 69/ 11.03.2013 г. за избор на изпълнител – една за доставка на оборудването, втора – за доставка на материалите и трета – за доставка на консумативите. След приключване на процедурите, ръководителят ще сключи договори с избраните доставчици. Закупеното оборудване ще бъде използвано по предназначение, независимо от срока за амортизация, в рамките на 5 години след приключването на проектните дейности и ще остане на разположение в помещението на кандидата. Тъй като стойността на предвиденото за закупуване оборудване надхвърля 5000 лева, то ще бъде застраховано за периода на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ. Инвестиционната дейност ще създаде реални предпоставки за разкриването на още 2 работни места (освен това на собственика) и ще допринесе за решаване на очертаните проблеми.
3.Осигуряване на заетост Чрез насърчаване развитието на предприемачеството се дава реална възможност безработните лица да се самонаемат и да наема други безработни лица. Това води до повишаване на заетостта, до разтоварване на държавния бюджет от необходимите средства за обезщетения, до повишаване икономическата активност на населението и до повишаване на социалния и жизнен стандарт. След успешно приключване на обучение по Компонент I. на настоящата грантова схема, безработното лице Ивелина Кънчева разкрива собствено предприятие „ИВЕНТ- АУТО” ЕООД за предоставяне на авторемонтни услуги, като по този начин се самонаема. Собственикът и управител Ивелина Кънчева притежава съответните управленски знания и умения, но не разполага с подходящото за този вид услуги специализирано образование. С цел устойчиво развитие на бизнеса, ще бъдат наети 2 безработни лица, с необходимата квалификация, знания и умения. В дирекциите Бюро по труда в региона ще се подаде информация за свободни работни места за длъжност Монтажник, превозни средства (код от НКПД- 8211 2013). Ще се извърши подбор сред желаещите да бъдат наети на работа. С избраните кандидати ще се сключат трудови договори. Със средства от безвъзмездната помощ ще бъдат изплащани заплати и осигуровки на управителя и на двете наети лица в продължение на 3 месеца. През оставащия период управителят ще се грижи за навременното и в пълни размери заплащане на труда на своите работници. След приключването на проекта, управителят на фирмата ще има задължението да осигури трудова заетост на лицата за срок минимум от една година, като заплаща възнаграждения и осигуровки съгласно определените прагове за съответните длъжности. На работниците ще бъдат осигурени всички необходими условия за нормалното протичане на работния процес, при спазването на съответните здравословни и безопасни условия. Ще им се осигури работно облекло и лични предпазни средства, ще преминат необходимите инструктажи за безопасна работа и за отношение към клиентите. Ще се спазват всички изисквания на КТ и на другите, касаещи дейността нормативни актове. Управителят ще отговаря за нормалното протичане на работния процес, за навременното осигуряване на необходимите материали, консумативи и резервни части. Ще поддържа връзка с доставчици и клиенти, с организации и институции и др.
4.Разработване на стратегия за развитие на фирмата Една от основните причини собственикът да се насочи към създаването на автосервиз е, че масово се използват автомобили от нисък и среден клас, но в повечето случаи те няма къде да бъдат ремонтирани, защото по-големите сервизи избягват да ги обслужват, а в кварталните гаражи-работилници не може да се даде необходимата гаранция за извършения ремонт и вложените авточасти. Все по-нарастващата климатизация на автомобилите налага предоставянето на специфични услуги, касаещи инсталации, ремонт и зареждане на автоклиматици. Фирмата има желание да предоставя широка гама от авторемонтни услуги, но да се специализира в климатичните системи. Заложените за закупуване дълготрайни активи са съобразени именно с тази специализация. Фирмата ще оперира на територията на град Стара Загора, но ще рекламира своята дейност в целия регион, с цел привличане на по-голям брой клиенти. От една страна, предоставянето на авторемонтни услуги е широко разпространено, но от друга страна, масово качеството е твърде ниско (отчасти съобразено с ниските доходи на населението) или на добро ниво, но на цени, приемливи от малък кръг хора. Забелязва се обаче, че през последните години това се превръща все повече от масова в бутикова услуга, защото предпочитанията на клиентите се променят и те вече се ориентират към ползването на качествени услуги. Все по-нарастващото потребление на моторни превозни средства и неимоверно увеличаващите се бройки по пътищата води до повишаване на търсенето на подобен род услуги. В същото време, огромното разнообразие от марки и модели леки и товарни автомобили налага непрекъсната подготовка на кадри в тази сфера, на квалификация и преквалификация на работещите в този бранш, с цел посрещане нуждите на клиентите и съответно адекватна реакция за решаването на всеки конкретен проблем. Собственикът на „ИВЕНТ-АУТО” ЕООД има необходимите знания и умения да ръководи новостартиращото предприятие, а за извършването на основните услуги има желание да наеме квалифицирани кадри, които към момента по една или друга причина не са се реализирали на трудовия пазар. Намеренията са да се наемат първоначално двама работника, а при увеличаване на поръчките и обема на работа през следващите години, респективно да нараства и броя на заетите. Безвъзмездното ползване на работно помещение и офис, както и оборудването им със средства от безвъзмездна финансова помощ, допринасят за намаляване на инвестиционните разходи за първопрохождащата фирма, което ще се отрази благоприятно и на ценообразуването. Ще позволи на собственика да концентрира своите усилия в повишаване качеството и разнообразяване на услугите. В рамките на проекта ще бъде разработена дългосрочна стратегия за развитие на новостартиращото предприятие, която да му осигури израстване и устойчивост. Съществуват редица определения за стратегия, като едно от тях е „определяне на дългосрочните основни задачи на предприятието и приемането на курс за действие и разпределение на ресурсите, необходими за изпълнението на поставените цели”. Стратегията се разглежда като процес на вземане на решения, които се отнасят до глобалните цели на организацията в бъдеще. Това дава насоченост на дейността, възприетата по-дългосрочна перспектива, избягва затъването в дребните ежедневни проблеми и организацията укрепва своята целенасоченост по отношение на установените цели. Стратегията ще определя отношението на фирмата както към външната, така и към вътрешната среда. Стратегическото планиране ще помогне на управителя да постига оптимална обвързаност и координация на различните дейности в своето предприятие, да открива и интерпретира важни тенденции във външната среда и да разработва адекватни мерки, гарантиращи ефективно функциониране. Двете опорни точки в стратегията за развитие ще бъдат човешките ресурси и маркетинга, които ще спомогнат да се насърчи създаването на нови работни места във фирмата и да се набележат комплексни маркетингови действия, водещи до трайни конкурентни предимства.
5.Информиране и публичност По отношение на мерките за публичност и информираност ръководството на „ИВЕНТ-АУТО” ЕООД ще съблюдава правилата на Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. За визуализация на предоставената помощ ще бъде изработена една информационна табела, която ще се постави на помещението, в което ще се извършват дейностите. С цел информиране на обществеността за предоставената безвъзмездна помощ, върху закупеното оборудване ще се поставят специални обозначителни стикери с логото на програмата, а на клиентите, посещаващи автосервиза ще бъдат раздавани рекламни еко-комплекти от тефтерче с химикал. Върху рекламните материали ще се постави наименованието на грантовата схема и на проекта, както и финансиращите фондове. Всички документи ще съдържат необходимата визуализация. Ще се изготви и фото архив проследяващ реализацията на проекта.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
Гар агент
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 18 751 BGN
Общ бюджет: 17 808 BGN
БФП: 17 808 BGN
Общо изплатени средства: 17 669 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 17 808 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 750 BGN
2014 11 018 BGN
2015 2 901 BGN
17 669 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 15 136 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 3 188 BGN
2014 9 365 BGN
2015 2 466 BGN
15 019 BGN
В т.ч. Национално финансиране 2 671 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 563 BGN
2014 1 653 BGN
2015 435 BGN
2 650 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой новосъздадени предприятия, посредством инициативи за подкрепа на малкия бизнес
Индикатор 2 брой лица, заети в създадените предприятия 1 година след приключване на финансирането


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз