Дейности:
|
Дейност 1: Обучение по „Ефективно лидерство“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Бизнес среда на лидера – фактори, оказващи влияние върху лидерската среда; фактори, които въздействат върху оперативната среда (на организацията); външни фактори, въздействащи върху организацията и ефектът на всички изброени върху задачите на лидера/мениджъра;
2. Лидерът и ролите, които изпълнява като мениджър – какво се очаква от мениджъра, задачи на мениджъра, задачи на лидера; промени след като „колегата“ стане „началник“, йерархично зависими и йерархично независими задачи на мениджъра
3. Теории за лидерството – лидерство, основано на качеството на личността; управленски стилове (авторитарен, демократичен, либерален§; ситуационно лидерство; поведение на лидера според променливите „задача, отношение, власт“; управленска решетка на стиловете на мениджъра; мениджмънт чрез цели и мениджмънт чрез подход.
4. Визия и мисия – смисъл на визията и мисията; принципи на лидерството. Етичен мениджмънт, корпоративна социална отговорност;
5. Цели – стратегически цели; финансови цели; цели на персонала; цели на клиентите; конфликтни, допълващи се, неутрални цели; цели на заинтересуваните лица;
6. Подходящи тестове, бизнес казуси и ролеви игри.
Дейност 2: Обучение по „Лична ефективност“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Необходимост от самоанализ, принцип на Парето, основни предпоставки и приложения на АВС анализа; принципи и умения за ефективно управление на времето
2. Ефективно управление на времето
3. Процеси и правила на планиране
4. Процеси и правила на вземане на решение
5. Планиране и провеждане на успешни срещи
6. Комуникация
7. Тестове за проверка на знанията, бизнес казуси, ролеви игри
Дейност 3: Обучение по „Екипна ефективност“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Екип и група
2. Очаквания към членовете на екипа
3. Фази в развитието на екипа
4. Планиране и провеждане на успешни срещи
5. Работни инструкции и делегиране
6. Комуникация
7. Мотивация
8. Вземане на решения
9. Решаване на тестове за проверка на знанията, бизнес казуси и упражнения, ролеви игри.
Дейност 4: Обучение по „Социална сигурност и управление на непрекъснатостта на работа на общината и подчинените й структури“ Обучението ще обхване най-малко следните основни теми:
1. Обзор на добри практики и международни стандарти за управление на непрекъснатостта на бизнеса
2. Основни елементи на управлението на непрекъснатата дейност
3. Препоръки и изисквания на добрите практики и международни стандарти към постигане на непрекъсната работа на бизнеса
4. Подход за определяне на ключовите услуги, които общината трябва да доставя без прекъсване, при предварително определени срокове и нива на обслужване
5. Планиране на мероприятия за действие при прекъсване на дейността в кризисни и аварийни ситуации, стихийни бедствия, при инциденти, липса на капацитет и други.
6. Проверка и упражняване на действията при прекъсване на дейността.
7. Поддържане на плановете за действие
8. Анализ на прекъсванията и подобряване.
Дейност 6: Обучение по „Административно обслужване“ (ИТО–4) от каталога на ИПА Обучението ще обхване следните теми:
• Визия за организация на административното обслужване.
• Комплексни административни услуги, принципи на изграждане, правна рамка.
• Основни компоненти на хартата на клиента.
• Системи за управление на качеството на административното обслужване. Блок схеми за анализ на процедурите.
• Въвеждане на единни принципи за определяне на таксите за административно обслужване.
• Механизми за обратна връзка и комуникация в процеса на административно обслужване.
• Работа с трудни и проблемни клиенти. Разрешаване на конфликти.
• Работа в екип и междуличностно взаимодействие.
Дейност 5: Обучение по „Работа с електронно подписани документи” (ИТО–5) от каталога на ИПА Обучението ще обхване следните теми:
• Обработване на електронно подписани документи – получаване на документа, проверка валидността на подписа (верификация), отваряне на документа.
• Обработка: редакция, становище, затваряне на документа.
• Съхранение и изпращане на електронно подписан документ.
Дейност 7: Информация и публичност Тази дейност ще се провежда с цел да се популяризира сред обществеността дейността по проекта.
Включва планиране и провеждане на мероприятия за популяризиране на резултатите от проекта и дейностите по него:
- предоставяне на информация и осигуряване на публичност за изпълнението на проекта в медиите, чрез подготовка на материали за платени публикации в национален ежедневник при значими отделни етапи от проекта (стартиране на проекта, проведени обучения и приключване на проекта).
- организиране на пресконференции за оповестяване на проекта при неговото стартиране, както и при приключване на проекта за представяне на резултатите от него;
- публикуване и разпространение на рекламни и информационни материали.
Дейност 8: Управление на проекта В тази дейност са включени следните под-дейности:
• Провеждане на тръжни процедури, съобразно предвидените по проекта дейности
• Изготвяне на междинни доклади
• Изготвяне на окончателен доклад по изпълнение на проекта
• Подготовка и анализ на анкетни карти за ползата от проектните дейности за целевите групи
За управление и изпълнение на проекта ще бъде сформиран екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В екипа ще бъдат включени служители на районната администрация. Екипът на проекта ще осъществява текущ контрол върху дейността на изпълнителите, включително качеството на проведените обучения, верификация на направените разходи и мониторинг.
Екипът на бенефициента ще изготвя регулярни финансови и технически отчети, съгласно изискванията на ОПАК.
|