Дейности:
|
Дейност 1: Провеждане на обществена поръчка с цел избор на изпълнител, при спазване на принципите, условията и реда за възлагането й, съгласно изискванията на нормативната уредба в областта на обществените поръчки; Дейността включва следните поддейности:
Поддейност 1: Подготовка на процедурата за възлагане на обществена поръчка за изпълнението на дейност 2 по проекта, чрез изготвяне на пълно описание на предмета на обществената поръчка и документация за участие.
Поддейност 2: Организиране и провеждане на процедурата за възлагане на обществената поръчка чрез назначаване и работа на комисия за разглеждане и оценяване на подадени оферти в процедурите и издаване на решение за избор на изпълнител/и;
Поддейност 3: Подготовка и сключване на договор/и за възлагане на обществената поръчка с избрания/те изпълнител/и.
Дейност 2: Провеждане на обучения по бизнес и функционален анализ при разработване на софтуер
Дейностите по провеждане на обучение по бизнес и функционален анализ при разработване на софтуер се планира да включват следните поддейности по обучение:
Поддейност 1: Провеждане на обучение на тема “Основи на XML” със следния обхват:
• Въведение в XML технологията
• Въведение в XML документите
• Създаване на добре оформени и валидни XML документи
• Използване области на имена в XML документ
• Създаване и използване на XML схема на документ
• Проверка на XML документи, като се използват стандартните техники за XML
• Използвайте изрази и функции
• Трансформация на XML документи чрез използване на стилови изрази
Брой участници – 5 служители на НАП в една група
Продължителност на обучението – минимум 2 дни.
Поддейност 2: Провеждане на обучение на тема “Анализ и управление на изисквания – задачи и практики от Business Analysis Body of Knowledge 2.0 (BABOK®)” със следния обхват:
• Представяне на BABOK
• Основи на бизнес анализа и ролята му в организацията.
• Планиране на подхода и задачите по бизнес анализа – идентифициране на заинтересовани лица, дефиниране на отговорности, определяне продуктите на бизнес анализа.
• Организационен анализ – идентифициране на потребности, бизнес процеси.
• Задачи и техники за събиране на изисквания.
• Управление и комуникация на изискванията.
• Анализ на изискванията – приоритизиране, допускания и ограничения, верифициране и валидиране.
• Документиране на изискванията.
• Моделиране на функционални изисквания.
• Моделиране на данни.
• Качество на изискванията.
• Оценка и подбор на решение.
Брой участници – 15 служители в една или две групи.
Продължителност на обучението – минимум 3 дни.
Поддейност 3: Провеждане на обучение на тема “Обектно ориентиран анализ и дизайн с UML” със следния обхват:
• Въведение в обектно ориентирания анализ и дизайн;
• Представяне на UML
• Графичната нотация на UML – основните видове диаграми и тяхното практическо приложение за специфициране и документиране на различните аспекти на една система;
• Създаване на основните видове диаграми (диаграма на типичните случаи (Use-case Diagram), Класова диаграма (Class Diagram), Обектна диаграма (Object Diagram), Диаграма на пакетите (Package Diagram), Диаграма на компонентите (Component Diagram), Диаграма на разгръщане (Deployment Diagram), Диаграми на взаимодействие: Диаграма на последователност (Sequence Diagram) и Диаграма на комуникация (Communication Diagram), Диаграма на дейност (Activity Diagram) и др.)
• Шаблони и модели за проектиране
• Описание на архитектурната концепция и диаграма
• Описание на нивата на архитектурния модел
Брой участници – 9 служители в една група.
Продължителност на обучението – минимум 3 дни.
Поддейност 4: Провеждане на обучение на тема “Въведение в SQL” със следния обхват:
• Въведение в базите данни;
• Извличане на данни с помощта на SQL;
• Ограничаване и сортиране на данни
• Използване на функции за персонализиране на изходните данни
• Функции за преобразуване и условни изрази
• Обобщаване на данни, използвайки Функции за групиране
• Показване на данни от няколко таблици
• Под-заявки за решаване на заявки
• Използване на функции за манипулиране на данни
• Други обекти схема
• Описание на архитектурната концепция и диаграма
• Описание на нивата на архитектурния модел
• Контрол на достъпа на потребителите
• Управление на схеми и обекти
Брой участници – 5 служители в една група.
Продължителност на курса – минимум 5 дни.
Поддейност 5: Провеждане на обучение на тема “ITIL Foundation” със следния обхват:
• Въведение в ITIL. Основна терминология.
• Запознаване с основните области на ITIL – Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation, Continual Service Improvement.
Брой участници – 9 служители в една група
Продължителност на курса – минимум 3 дни.
В рамките на горепосочените поддейности от 1 до 5 ще се подготвят от избрания/те изпълнител/и, план-графици (програми) на дейностите по провеждане на обученията. Също така изпълнителят/те следва да разработи/ят и предостави/ят пакети с учебни материали за целите на всяко едно обучение;
Материалите за целите на обученията по поддейности от 1 до 5, следва да бъдат предоставени на хартиен или електронен носител. Обученията следва да бъдат проведени на български език. Разходите за командировки (дневни, пътни, нощувки), наем на зала за обучението, превод на български език (при необходимост), провеждане на самото обучение и материалите за обучение следва да са за сметка на Изпълнителя на всяко обучение.
На участниците в обученията следва да бъдат предоставени сертификати за участие във всеки един от преминатите курсове за обучение.
Дейност 3: Провеждане на обучение за повишаване на комуникативните способности на служителите Дейността включва провеждане на обучение на тема: „Практически умения за ефективна комуникация (ЕФ-8)” от каталога на Института по публична администрация за 2013г.
Целева група и брой участници – 15 служители в една група
Продължителност на курса – 2 дни.
Материалите за целите на обучението следва да бъдат предоставени на хартиен и електронен носител. Обучението следва да бъде проведено на български език. На участниците в обученията следва да бъдат предоставени сертификати за участие в обучението.
Дейност 4: Дейности за информация и публичност Дейностите, свързани с информация и публичност ще се реализират по време на целия проект: от старта до края на проекта.
Дейността включва следното:
Поддейност 1: Провеждане на обществена поръчка с цел избор на изпълнител, при спазване на принципите, условията и реда за възлагането й, съгласно изискванията на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Поддейността включва: Подготовка на процедура за възлагане на обществена поръчка за изпълнението на деиност 4 поддейност 2 по проекта, чрез изготвяне на пълно описание на предмета на обществената поръчка и документация за участие; Организиране и провеждане на процедурата за възлагане на обществената поръчка чрез назначаване и работа на комисия за разглеждане и оценяване на подадени оферти в процедурите и издаване на решение за избор на изпълнител; Сключване на договор с избрания изпълнител;
Поддейност 2: Осигуряване на информация и публичност.
Планират се следните дейности, свързани с осигуряването на информация и публичност на проекта:
• Разработване и отпечатване на рекламни пакети по проекта (вкл. брандирани с флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК, съдържащи (папка, химикалка и бележник);
• Разработване и отпечатване на информационни брошури по проекта.
Освен горепосочените поддейности, екипът на НАП ще предприеме и следните допълнителни действия при осигуряване на информация и публичност на проекта:
• Създаване на специална Категория в Интернет и Интранет страниците на НАП, където да бъдат публикувани изготвените електронни материали и информация за спечелването и напредъка по проекта.
На всички обучения ще се обяви, че проектът се съфинансира от ЕСФ чрез ОПАК, като се спазят изискванията за осигуряване на информация и публичност на ОПАК;
Дейност 5: Организация и управление на проекта Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще се състои от ръководител, координатор, юрист и счетоводител, които разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта.
Дейността включва:
• Организиране на цялостното изпълнение на проекта;
• Сформиране на разширен екип и изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на проекта;
• Организирането и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки;
• Управление на сключените договори – контрол на изпълнението на дейностите, постигането на резултатите и спазването на сроковете;
• Следене на индикаторите за изпълнение на проекта;
• Управление на рисковете и разрешаване на възникнали проблеми;
• Управление на промените;
• Контрол за изпълнението на дейностите за информация и публичност;
• Изготвяне на технически доклади и финансови отчети за направените разходи;
• Следене за нередности и уведомяване на УО на ОПАК при констатиране.
|