Дейности:
|
ДЕЙНОСТ 1. Организация и управление на проекта Обосновка на дейността:
Дейността е необходима, за да се осигури ефективно и ефикасно управление на проекта и да се гарантира, че очакваните резултати ще бъдат постигнати.
Описание:
Ще бъде назначен екип за управление на проекта, който ще се състои от ръководител, координатор, счетоводител и експерт финансова дейност.
Те ще разполагат с обособено офис пространство в общия административен офис на предприятието, както и с необходимото оборудване за ефективното изпълнение на задълженията си – компютър, принтер, достъп до телефон и интернет.
Екипът ще уточни графиците и работните планове, както и формите за отчитане и вътрешен контрол на проектните дейности.
Основните задължения на екипа са:
- Планиране и контрол на дейностите в съответствие с обявения график
- Подготовка на документите за процедури за възлагане на дейности на подизпълнители
- Контрол по изпълнението на договорите
- Контрол на разходите
- Изготвяне на месечни справки за включените в проекта лица
- Подготовка на полугодишен и годишен доклад за напредъка на проекта
Подготовка на междинен и заключителен доклад по проекта.
ДЕЙНОСТ 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Ще се осъществят подготвителни дейности по организиране на работата и избор на доставчици за услуги – консултиране и извършване на „Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност
Анализът ще съдържа най-малко следната информация:
І. Въведение
Описание на дейността: Описване на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. При установена необходимост ще се извърши оценка и измерване на всички фактори на работната среда.
Обосновка на дейността:
Идентифициране на работните места с повишен риск за здравето и безопасността на работещите с цел да бъдат подобрени условията на труд.
ІІ. Изложение и анализ
Описание на дейността: Описване на силните и слабите страни в структурата на органи-зационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в „Лотос ЛМ” ЕООД.
В настоящият момент фирмата ни има актуален договор със служба по трудова медицина. Извършена е оценка на риска, съгласно изискванията на нормативната база. „Лотос ЛМ” ЕООД непрекъснато поддържа безопасни условия на труд и подходяща работна среда. Съществуващите правила в предприятието за спазване на законовите изисквания за здравословни и безопасни условия на труд е необходимо да бъдат надградени с ясно определяне на отговорностите, което ще се постигне със Система за управление на ЗБУТ, в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007. Поради финансови затруднения оборотните средства се насочват основно за поддържане на дейността и няма възможност да се инвестира в подобряване на техническото ниво на безопасните условия на труд. С участието си в настоящия проект целим осигуряване на средства за инсталиране на климатична сплит система канален тип и спомагателно оборудване към нея в кухнята на стола на фирмата със следните параметри:
- захранващо напрежение 380 V;
- консумирана мощност – охл./от. – 6.06/5.54 kW;
- отдадена мощност – охл./от. – 16.5/19.5 kW;
- фреон R 410 A;
- 60 000 BTU;
- мощност на вентилатора 3500 m³•h.
както и закупуване на по-добро работно облекло и лични предпазни средства.
По време на извършване на изложението и анализа на структурата на организационната дейност на трудовия процес се провежда избор на доставчици за продукти и услуги по идентифицираните нужди.
Обосновка на дейността:
Дейността е необходима за извършване на оценка на последователността, взаимодей-ствието и връзката между дейността и работна среда, осигурената безопасност на работа на работните места и идентифициране на колек-тивните и лични предпазни средства за защита с цел осигуряване на безопасни условия на труд.
ІІІ. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от подобряване и проектиране на организацията на трудовата дейност
Описание на дейността: Описване как се прилага и как ще се усъвършенства организа-цията на трудовата си дейност, какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и подобряване на трудовата дейност на служителите си.
Обосновка на дейността:
Цялостната модернизация на безопасността на работните процеси обхваща дейности за подоб-ряване управлението на човешките ресурси. Доброто управление на човешките ресурси е свързано с мотивацията на персонала, която влияе пряко на ефективността на работата и до намаляване на трудовия травматизъм. Изпълне-нието на тази дейност включва и качествено обучение на работещите зо използване на спомагателно оборудване за обезопасяване на труда и личните предпазни средства.
ІV. Заключение
Описание на дейността: Обобщаване на постиг-натите резултати от реализацията на дейностите и отчитане индикатора за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им.
Обосновка на дейността:
Цялостният анализ показва резултатите от модернизацията на оборудването и личните предпазни средства, която е извършена с помощта на настоящата програма „Безопасен труд”
ДЕЙНОСТ 3. Mодернизация и надграждане на съществу-ващи обекти, свързани с подобряване условията на труд. Ще се изпълнят следните поддейности:
І. Избор на доставчик
Описание на дейността:
Извършване на избор на доставчик по реда на ПМС 69/11.03.2013 г..
С избрания доставчик, ще бъде сключен договори за доставка и монтаж. Дейностите по проекта по закупуването на спомагателно оборудване включват:
1. Доставка;
2. Монтиране;
3. Първоначално изпитване (при необходимост)
4. Въвеждане в експлоатация.
Ще бъде закупена и въведена в експлоатация в кухнята на стола климатична сплит система канален тип и спомагателно оборудване към нея в кухнята на стола на фирмата със следните параметри:
- захранващо напрежение 380 V;
- консумирана мощност – охл./от. – 6.06/5.54 kW;
- отдадена мощност – охл./от. – 16.5/19.5 kW;
- фреон R 410 A;
- 60 000 BTU;
- мощност на вентилатора 3500 m³•h.
Обосновка на дейността:
Основните нужди на фирма „Лотос ЛМ” ЕООД като социалноотговорно дружество са свързани с подобряване на микроклимата /висока температура и висока влажност/ в кухнята на стола и закупуване и монтаж на климатична сплит система със съвременни функции, чрез което ще се допълнят възможностите на наличното оборудване на дружеството по отношение на осигуряването на безопасен труд и подобряване на работната среда като компонент на околната среда.
ІІ.Доставка
Описание на дейността:
След сключване на договора, ще се поддържат постоянни контакти с доставчика за своевременно уреждане на възникнали въпроси свързани с изпълнението на договора. Ще се следи внимателно изпълнението на подписания договор, като особено внимание ще се обърне на качеството на доставените стоки и спазването на крайните срокове за доставка, монтаж на доставеното оборудване, свързването му с електрическа инсталация, обучение и инструктаж на персонала, който ще работи с него, провеждане на 72 часова пробна експлоатация за проверка на правилния монтаж и нормална работа на оборудването, отстраняване на появилите се пропуски. След получаване на доставките и приключване на дейностите, ще се подпише двустранно Приемо-предавателен протокол - от „Лотос ЛМ” ЕООД и изпълнителя.
Обосновка на дейността:
Осигуряването на срочна и качествена доставка на договореното спомагателно оборудване ще допринесе за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда на база придобитото оборудване.
ІІІ.Приемане
Описание на дейността:
Преглед на съпроводителните документи на доставеното спомагателно оборудване, преглед изправността на оборудването и издаване на Приемо-предавателен протокол двустранно подписан.
Обосновка на дейността:
Пълната проверка на оригинални документи за извършените доставки на стоки и/или услуги е гаранция за съответствие с исканото от „Лотос ЛМ” ЕООД .
ДЕЙНОСТ 4. Закупуване на предпазни средства и работно облекло Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик по реда на ПМС 69/11.03.2013 г. Заявяване и закупуване на избраните съобразно Списъка на лични предпазни средства (ЛПС) и работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствието на ЛПС. Визуален преглед на определена извадка от доставените ЛПС и работно облекло.
Обосновка на дейността:
„Лотос ЛМ” ЕООД ще закупи и осигури нови и по-модерни и по-добри качествени характеристики предпазни средства и работно облекло за персонала, с цел повишаване на защитата от професионални рискове – работа в прегряващ микроклимат, опасносто от изгаряния. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в Списъка на ЛПС и работно облекло, в съответствие с изготвената оценка на риска.
ДЕЙНОСТ 5. Разработване на стандарти за безопасност и здраве при работа. 1. Въпреки че работодателят е осигурил всички необходими мерки за осигуряването на БЗР, липсата на документирани вътрешно фирмени стандарти води до чести отклонения от страна на работниците по отношение на спазването на добрите практики в областта на БЗР. Подобни документирани вътрешнофирмени стандарти са препоръчителни като форма за намаляване до минимум на отклоненията и предотвратяване на потенциални трудови злополуки, инциденти и професионални заболявания. Работодателят е осигурил тези документи, но е необходимо те да бъдат преразгледани и актуализирани с оглед резултатите от Анализа в Дейност 2 и във връзка с модернизираните по Дейност 3 системи, така че да се гарантира, че тези документи са актуални и ефективно постигат целта си.
Описание:
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да направи преглед и актуализация предвид резултатите от Анализа на стандарти за безопасно обслужване и експло-атация на климатичната система.
ДЕЙНОСТ 6. Разработване и внедряване на стандарти за безопасни условия на труд в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 Предвидената за разработване Система за управ-ление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР) ще бъде надградена над въведените в „Лотос ЛМ” ЕООД управленски практики и приложимото действащото законодателство, което ще доведе до разширяване и увеличаване на въздействието на управлението.
Описание на дейността:
І. Диагностика на управлението за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001: 2007 и действащата нормативна база
- провеждане на предварителна среща с ръково-дителите на структурни единици от фирмата;
- провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състоя-ние по отношение на удовлетворяване на изискванията на здравословните и безопасни условия на труд (ЗБУТ);
- провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и нормативните изиск-вания, процеса на разработване, внедряване, сертифициране, поддръжка и усъвършенстване на СУЗБР;
- определяне на специалисти от дружеството за изграждане на Група по управление на труда (ГУТ) за анализ и оценка на съществуващото състояние и разработване на СУЗБР;
- анализ на документите и дейностите, осигуряващи ЗБУТ, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
ІІ. Разработване и внедряване на СУЗБР
- определяне на политиката по управление на ЗБУТ от ръководтвото на дружеството;
- разработване на първи проекти на документите на СУЗБР /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/
- преглед на документите и утвърждаване от ръководството;
- организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУЗБР;
- обучение на вътрешни одитори;
- провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране;
- провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУЗБР;
ІІІ. Разработване и внедряване на СУЗБР:
- създаване на организация за редовно внедря-ване на СУЗБР;
- определяне и изпълнение на коригиращите и превантивни действия по време на редовното внедряване на СУЗБР;
- провеждане на вътрешен одит на цялата Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд;
- провеждане на Преглед на ръководството;
- отстраняване на несъответствията, констати-рани от вътрешния одит и подготовка за сертифициране.
Обосновка на дейността:
Подпомага и подобрява управлението и конт-рола на здравето и безопасността по време на работа.
Подпомага спазването на законовите задълже-ния за безопасност на труда.
Подобрява културата на безопасен труд в орга-низацията.
Намалява разходите по злополуки и подобрява ефикасността на труда.
Подобрява репутацията на организацията за безопасен труд.
Осигурява рамката за управление с цел разпре-деляне на отговорностите за подобряване на условията на труд, към персонала и към общес-твото като цяло. СУЗБР ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управ-ление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на дружеството, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка. Чрез СУЗБР и обучените вътрешни одитори дружеството ще дефинира своите цели за подоб-рение и управленската програма за тяхното пос-тигане, с регулярни прегледи от ръководството в интерес на непрекъснатото усъвършенстване.
Това пряко кореспондира с подобряване условията на труд на работното място - като цел на настоящата процедура.
ДЕЙНОСТ 7. Сертификация на Система за управление на БЗР в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001. Ще бъде проведена процедура за избор на под-изпълнител, който да проведе сертификационен одит за съответствие с изискванията на OHSAS 18001 и да издаде сертификат за съответствие.
Описание на дейността
Сертифицирането на СУЗБР, съгласно изискванията на OHSAS 18001 включва:
- провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
- отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификацио-нен одит;
Обосновка на дейността:
Оценката от трета независима страна (акредитиран орган за сертификация) ще даде възможност за независима компетентна оценка на внедрената система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001.
В допълнение одитът ще идентифицира и допълнителни възможности за подобрения в системата.
ДЕЙНОСТ 8. Обучение по OHSAS18001:2007. Ще се проведе обучение по OHSAS 18001:2007 , което цели да запознае ръководството и персонала на фирмата с изискванията на международния стандарт. Внедряването и сертификацията на Система за управление на БЗР, цели да гарантира, че работниците и служителите са запознати с новите правила и изисквания, разбират ги и ги спазват по всяко време при извършването на трудовите дейности. По този начин се гарантира устойчивост на дейностите в проекта и разбирането и приемането на резултатите от тях от техните преки ползватели.
Обучението е с обща продължителност не по-малко от 45 учебни часа.
Обосновка на дейността:
Обучението цели да запознае ръководство и персонала на фирмата с изискванията на международен стандарт OHSAS 18001:2007, да запознае служителите с отговорностите на ръководството и длъжностни лица по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в предприятие. Обучението ще се проведе с гарантирано качество от подготвени за целта лектори обучители.
ДЕЙНОСТ 9. Информиране и публичност Описание на дейността:
При изработването и отпечатването на материали по проекта, на заглавната страница се посочват схемата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи. Подробно е описано в т.5.2.2. на настоящия Формуляр.
Обосновка на дейността:
Информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато на „Лотос ЛМ” ЕООД от Европейския социален фонд за популяризиране на обстоятелството, че Европейският съюз съфинансира проекта.
|