Дейности:
|
Дейност 1. Управление и мониторинг на проекта Работни срещи за създаване организационната и нормативна структура, нужни за изпълнението на проекта – функциите на екипа за управление на проекта и групата за мониторинг и вътрешен контрол. Прецизират се задълженията на основните изпълнители по проекта: ръководител, счетоеводител по проекта. Дейност 2 Стартиране дейността на собственото предприятие Наемане на помещение в централен район с интензивен човекопоток и лесен достъп, което е една от предпоставките за успешна дейност. Състоянието на обекта е съществено за нормалното и ползотворно протичане на работния процес. Еднакви по степен на важност са работните помещения и търговската част, съответно ще бъдат ще бъдат подготвяни паралелно. Осигуряване на електричество, вода, телефонна услуга. Предстои привеждане на кухненската част – работните и подготвителните кътове и/ли помещения в съответствие със стандартите, законовите изисквания и не на последно място превръщането им в съобразени с удобството на работещите, за създаване на комфортна, респективно плодотворна работна атмосфера. За целта са необходими достатъчно на брой и подходящи уреди и съоръжения, които предстои да бъдат закупени. Търговската част от пространството ще трябва да импонира на специфичните нужди на клиентите от уютна атмосфера, достъпна, позната, с осигурено необходимото количество светлина, решена в подходящи цветове, привлекателна и навеждаща на усещане за комфорт и отмора. Това се постига чрез използване на подходящи материи, цветове, детайли и архитектурни похвати. Обзавеждането трябва да отговаря на определени изисквания за удобство, ергономичност, не само визуално. Осигуряването на безплатен достъп на клиентите до различни комуникационни канали – телевизия, печатни издания, интернет, отдавна се е превърнало в една от необходимите съпътстващи услуги за тази дейност. Дейност 3
3.1. Регистрация на нов обект за търговия с храни, получаване на разрешителни, лицензи, сключване на договори
3.2 Изработване и внедряване на НАССР система
3.3 Закупуване на стопански инвентар.
3.4 Дейности, св 3.1 В задължителните за стартиране на дейност лицензи и разрешителни са включени:
• Регистрация на обекта в Агенцията по храните;
• Подаване на заявление за категоризация на обект за търговия с храни към Община Варна;
• Сключване на договори със Служба по трудова медицина и извършване на задължителни замервания на работната среда от акредитирана лаборатория; последващ инструктаж на персонала и профилактични прегледи
• Съобразяване с изискванията за безопасност и противопожарна охрана – осигуряване на достатъчно по брой и вид изправни съоръжения: пожарогасители, известителни табели и пр. получаване на становище от служба ПБЗН, при необходимост;
• Закупуване и регистрация на фискално устройство, сключване на договор за поддръжка и ремонт;
• Сключване на договор за Сигнално-охранителна дейност;
• Сключване на договор със специализирана ДДД служба за първоначална и абонаментна обработка срещу вредители, насекоми, гризачи
• Сключване на договор с Музикаутор и получаване на лиценз от Профон по закона за авторското право и сродните му права;
3.2 За да бъде бизнесът приведен в съответствие със Закона за храните, наредбите към него и с цел получаване на регистрация (т. 1 от Дейност 3.1) за обекта трябва да бъде изготвена и въведена система за безопасност на храните (НАССР), чието прилагане гарантира безопасна и отговаряща на изискванията за качество продукция.
3.3 След осигуряването на подходящото оборудване, може да се започне със закупуването на стопански инвентар, който преди стартиране на същинската дейност да бъде разпределен по работните звена, хигиенизиран, подреден и маркиран.
3.4 Изготвяне на табели и стикери, свързани с информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ, съгласно правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия
Дейност 4
Разкриване на работни места
Публикуване на обяви за свободните позиции в местни печатни издания, интернет страници и обявяване на наличните позиции в информационната система на Бюро по труда Варна.
За стартиране на дейността на заведението ще са необходими минимум четирима сътрудници и приходяща хигиенистка за поддържане на чистота.
За срока на проекта ще бъдат достатъчни двама работници на непълен работен ден, преди същинското стартиране на дейност, за почистване и подготовка на обекта, провеждане на инструктажи, запознаване с менюто и естеството на работа и прилагане на НАССР принципи и сформиране на екип. Кандидатите следва да отговарят на посочените изисквания:
Барман
Описание на длъжността
• Обслужва гостите на заведението, като приготвя поръчаните напитки и коктейли.
• приема поръчките от клиентите за храна и напитки и комуникира със звено кухня;
• спазва грамажа посочен в картменюто, като за целта ползва съответната мярка;
• измива употребяваните чаши и друга посуда,използвана на бара,спазвайки санитарно-хигиенните норми;
• приема парични суми,издава касови бележки и при поискване фактури за платени сметки;
• отчита оборота след приключване на работа;
• следи за наличието на необходимите напитки и други съставки в склада към бара и при изчерпването им съставя заявка за доставка;
• информира за нередности управителя;
• следи за чистотата на барплота и залата, около бара, на чашите и приборите;
• изпълнява и други конкретно възложени задачи, присъщи за изпълняваните от него задължения;
Готвач
Описание на длъжността
• Участва в производството на готварска продукция под ръководството на Управителя.
• Спазва изискванията за количеството и качеството на вложените продукти и подправките.
• Следи за работата на машините, съоръженията и състоянието на посудата.
• Поддържа изискваната производствена хигиена на работното място съгласно санитарните изисквания.
• Спазва правилата за организация и охрана на труда в кухнята.
• Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.
Образование и квалификация: Средно специално или завършен курс за готвачи.
|