Дейности:
|
Дейност 1 „Управление на проекта” В тази дейност ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, който ще следи, ръководи и отчита неговото изпълнение. Този екип ще се състои от 3 души, от които: 1 ръководител, 1 координатор и 1 счетоводител.
Ръководител на проекта: ръководи и наблюдава цялостното изпълнение и развитие на проекта; ръководи изпълнението на отделните дейности и следи за постигане на целите на проекта; разпределя отговорностите между членовете на екипа и контролира тяхната работа; възлага организирането на периодични срещи, за да се следи работата по проекта и да се дискутират евентуални проблеми; отговаря за техническите доклади и финансовите отчети.
Координатор на проекта: координира и консултира изпълнението на дейностите по проекта; подпомага ръководителя на проекта; координира работата на екипа по проекта; помага изпълнението и логистиката на проекта; води кореспонденция и класификация на архива; асистира кореспонденцията по организиране на отделните обучения (писма, факсове, телефонни обаждания, е-mail-и); организира периодични срещи на екипа, подпомага ръководителя за изготвяне на техническите доклади.
Счетоводител на проекта: отговаря за финансовите и счетоводните документи, свързани с всички дейности по проекта, обобщава и извършва плащания (вкл. плащания на административния персонал), отговаря за създаването на банкова сметка на проекта, кореспонденция с банки, подготвя финансовите отчети и т.н.
Допълнително след избора на екип на проекта, същият ще изготви показатели за отчитане на ефекта от обученията и ще следи за тяхното изпълнение. Ще бъдат изготвени анкети, които ще се попълват в края на обученията и ще бъдат обобщавани от екипа. Мониторинга на целия проект в различните му етапи ще се извършва от екипа на проекта и ще бъде отчитан на всяко тримесечие на интернет страницата на ИАГ.
Дейност 2 Специализирано обучение „Осъществяване на дейности по контрол в горските територии” В изпълнение на дейност 2 ще бъдат организирани четири двудневни обучителни семинара в различни региони на България, за структурите на ИАГ – 16 бр. РДГ. В семинарите ще се включат горските инспектори, юрисконсулти, началници на отдели и експерти по контрол и опазване на горските територии в РДГ. По време на обучението ще бъдат разгледани теоретични и практически въпроси по прилагането на Закона за горите, Закона за лова и опазване на дивеча, АПК и подзаконовата уредба при осъществяване на дейностите по контрол в горските територии. Лектори ще бъдат служители от ИАГ. В обучителните семинари ще бъдат прилагани методи за образоване на възрастни като: работа в групи за разрешаване на казуси, презентиране на резултатите от самите участници, използване на интерактивни методи, мозъчни атаки и др. Обучението ще бъде подпомогнато от експерти на РДГ, преминали курсове за „обучители на възрастни” по проект финансиран от Фондация „Америка за България”, изпълняван от ЛТУ в партньорство с ИАГ. В края на обучението ще бъдат попълнени анкети. Дейност 3 Специализирано обучение „Наредба за сечите, режими за стопанисване на горските местообитания и устойчиво управление на горите в Натура 2000” В изпълнение на дейност 3 ще бъдат организирани четири тридневни обучителни семинара в различни региони на България. В семинарите ще се включат експерти, специалисти и горски инспектори от 16-те РДГ.
По време на обучението ще бъдат разгледани теоретични и практически въпроси по прилагането на Наредба №8 за сечите в горите и утвърдените разработки към нея, включително лесовъдските системи за поддържане и възстановяване благоприятното природозащитно състояние на горските типове местообитания и видове по НАТУРА 2000. Лектори ще бъдат служители от ИАГ. Обучителните семинари ще включват както лекционна част, така също и практически обучения на терен и обобщаване на резултатите от разглежданите казуси. В края на обучението всички обучавани ще попълнят анкети.
Дейност 4 Специализирано обучение „Подобряване на работата с информационната система на ИАГ” Ще бъдат организирани два двудневни обучителни семинара, за структурите и СТЗ в Северна и Южна България. Основните теми, които ще бъдат разгледани са свързани с модулите в информационната система на ИАГ - актове по Закона за горите, горски пожари, лесокултурни мероприятия, Регистър за частна лесовъдска практика, Регистър имоти, ловна статистика, проекти и др. Лекторите ще бъдат експерти по информационни технологии от ИАГ, създали и поддържащи модулите на ИС. Дейност 5 Специализирано обучение „Областни планове за развитие на горските територии в България” По дейност 5 ще бъде организирано двудневно обучение на експерти от 16-те РДГ с контролни и отчетни функции по областните планове за развитие на горските територии в България. Лектори на обучението ще бъдат експерти от ИАГ. В момента се изпълнява проект „Стратегическото планиране в българските гори – гарант за ефективно управление и устойчиво развитие” на ОПАК 11-13-8/03.09.2012г., по който ИАГ е бенефициент. По дейност 5 на този проект ще бъде изготвен и отпечатан Наръчник за разработване на областните планове за развитие на горските територии, който ще бъде използван като основа на темите за самото обучение. Дейност 6 „Специализирано обучение за счетоводители от ИАГ, структурите и специализираните териториални звена” Ще се проведат два тридневни обучителни семинара по 25 участници - счетоводители и финансови експерти от ИАГ (в т.ч. РДГ и СТЗ). Двата региона за провеждане на обучителните семинари ще бъдат избрани от гледна точка на по-централното им разположение и по-лесния достъп на служителите до мястото за обучение. Лекторите ще бъдат финансови експерти и ръководители от ИАГ. Дейност 7 Семинар на ИПА „Изграждане на публичен имидж” (ЕФ-4) 20 бр. РR експерти от ИАГ (в т.ч. РДГ) ще се включат в двудневен семинар, организиран от ИПА на тема: „Ефективни връзки с обществеността”. Семинарът е от Каталога на ИПА за 2013 г. Дейност 8 Курс на ИПА „Делови умения – участия в работни срещи, дискусии и посещения (на английски език) (ЧЕО-4) 10 бр. експерти от ИАГ ще преминат петдневен курс на обучение от ИПА „Делови умения – участия в работни срещи, дискусии и посещения (на английски език). Курсът е избран от Каталога на ИПА за 2013 г. Дейност 9 „Курс по английски език – ІІІ ниво” Провеждане на тримесечен курс по английски език за ниво (В1.1) за 20 бр. служители. Обученията ще се провеждат в заседателната зала на ИАГ, два пъти седмично. Ще се избере външна обучаваща фирма и предвид, че размера на сумата за обучението е ниска, ще се пристъпи към пряко договаряне, след избор на фирмата от ръководството на ИАГ. Дейност 10 „Информация и публичност” В изпълнение на дейността е предвидено провеждането на два информационни семинара с прес-конференции. На първия ще бъде представен проектът, ще бъдат посочени неговите основни цели и очаквани резултати, програмата, която финансира проекта, целевите групи, към които е насочен и т.н.
В края на проекта ще бъде проведен заключителен семинар с прес-конференция, на който ще бъдат представени всички постигнати резултати от изпълнението на дейностите.
По време на изпълнение на проекта ще бъдат публикувани в интернет страницата на ИАГ тримесечни публикации за напредъка по изпълнението му, както и 8 броя прес-съобщения, свързани с конкретни дейности по проекта.
Ще бъдат отпечатани рекламни материали – плакати, плакат-покани, рол-банер, тефтери, папки, химикалки и др. с логото на ЕС, ОПАК, ЕСФ, ИАГ и името на проекта. Рекламните материали ще се разпространяват на двата информационни семинара и по време на обученията.
С изпълнението на дейността ще бъде постигната четвъртата специфична цел на проекта: „Публичност на целите и постигнатите резултати”.
|