Дейности:
|
Д1: Формиране на екип за управление на проекта Екипът включва ръководител на проекта, координатор, счетоводител и технически сътрудник, юрист - външен, двама души технически персонал Д2: Анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в „Далкия Варна” ЕАД Предвидената в проектното предложение дейност “Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност” включва комплекс от дейности, насочени към оценка на настоящото състояние на условията на труд, определяне на мерки, свързани с подобряването им, свеждане до минимум риска от увреждания на работното място и изграждане на цялостна Система за управление на здравето и безопасността при труд.
Във връзка с изпълнението на проектните дейности по „Анализ на дейността и проектиране организацията на трудовата дейност” ще бъдат посетени всички работни площадки, предвидени като местоизпълнение на проекта, с цел проследяване реализацията на основните дейности и свързаното с тях осигуряване на ЗБУТ.
Етап 1:
1. Анализ на текущото състояние на организацията във връзка с установените условия на здраве и безопасност на труда
Ще бъде направен преглед и анализ на настоящото състояние на Далкия Варна ЕАД във връзка със:
- структурата на организацията на работния процес – основни и спомагателни трудови дейности; управление и показатели на ефективност;
- разработената към момента оценка на риска;
- внедрените в Далкия Варна ЕАД резултати от оценка на риска;
- съответствие с националното законодателство;
- предприети мерки за осигуряване на благоприятна работна среда и условия на труд;
- извършени обучения във връзка с безопасни и здравословни условия на труд;
- процедурите по определяне на критерии за закупуване на лични и колективни предпазни средства и специално работно облекло; входящ контрол и контрол на използване и съхранение;
- обобщена информация за трудови злополуки и препоръки от контролни органи.
Етап 2:
2. Определяне на елементите на организацията на трудовия процес и работната среда, с ключово значение за производителността на труда. Изготвяне на SWOT – анализ и определяне на методи и средства за подобряване и проектиране организацията на трудовата дейност в предприятието (където е необходимо).
Въз основа на извършения анализ на текущото състояние:
- ще бъдат определени насоки за подобряване и надграждане на установената организация на трудовия процес и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
- ще се планират следващите дейности по настоящото проектно предложение;
- ще се осигури основа за разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа.
Етап 3:
Обосновка на оптимизирането на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност. Обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на останалите дейности и отчитане резултатите чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им.
Етап 4:
Изводи и приоритети и препоръки за необходимите действия и необходимостта от ресурси. Д3: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло Въз основа определяне на рисковете при различните извършвани работи, допълнителните рискове и политиката насочена към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работещите в предприятието и на база на утвърдения от Изпълнителния Директор „Списък на полагащите се работно облекло, лични и колективни предпазни средства”, въз основа на Оценката на риска се предвижда:
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло, които освен, че ще удовлетворят изисквания на законодателството, ще осигуряват допълнителна защита от различните външни влияния в процеса на изпълнения на трудовите задължения.
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще заменят наличните такива, които с оглед периода на износване и качествата, са крайно недостатъчни за осигуряване здравето и безопасността на работещите и създават рискове за здравето и безопасността на работещите.
Използването на ЛПС и специално работно облекло не може да премахне рисковете и опасностите, но позволява да се осигури превенция и/или да се отстрани възможността за тяхното неблагоприятно въздействие. С оглед същността на извършваните работи наличните ЛПС и работно облекло се износват по-бързо не само заради материалите, от които са изработени, но и поради нуждата да се използват непрекъснато и спецификата на работа.
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще:
- Осигурят защита от рисковете, при които се прилагат;
- Отговарят на условията на съответното работно облекло с по-високо качество и допълнителна защита;
- Бъдат съобразени с ергономичните изисквания и целите по здравословното състояние на работещите, които ги използват.
След провеждане процедурата и избор на изпълнител във връзка с дейността, ще бъдат закупени:
Студоустойчив комплект- яке и полугащеризон - 27 броя;
Зимни обувки- 27 чифта;
Зимна шапка- 27 броя;
Каска- 31 броя;
Диелектрични ръкавици- 11 броя;
Диелектрични боти- 11 броя;
Работни ръкавици-топлоустойчиви- 27 броя;
Работни ръкавици с латекс-механично нараняване- 27 броя;
Антифони- 21 броя;
Ботуши- 27 чифта;
Предпазни очила- 27 броя;
Прахозащитна полумаска- 27 броя;
Димна спасителна качулка- 49 броя;
Елек със светло отразителни ленти- 6 броя
С оглед същността на извършваните работи наличните ЛПС и работно облекло се износват по-бързо не само заради материалите, от които са изработени, но и поради нуждата да се използват непрекъснато.
Закупуването на всички ЛПС и специално работно облекло е съобразено със срока на износване в Списъка на полагащите се работно облекло, лични и колективни предпазни средства. Д4: Закупуване на колективни предпазни средства и специализирано оборудване на подобряване на условията на труд. Във връзка с определеното като допустимо „кръстосано финансирано” по правилата на ЕФРР, Ръководството на Далкия Варна ЕАД предвижда закупуване на колективни средства за защита и оборудване.
До момента Далкия Варна ЕАД разполага с изискуемия минимум колективни предпазни средства, които поради изхабяване и морално остаряване се нуждаят от подмяна.
Фирмата разполага до момента с:
Диелектрични килимчета-амортизирани и морално остарели; изолираща оперативна щанга-повредена необратимо и не може да бъде използвана.
Предвижда се закупуването на модернизирани и предоставящи по-високо ниво на защита колективни предпазни средства и оборудване, които да заменят някои от гореизброените:
- Диелектрично килимче - 20 броя заменя диелектрични килимчета с изтекла експлоатационна годност.
- Изолираща оперативна щанга- 1 брой. Към момента на подаване на проектното предложение компанията разполага с изолираща оперативна щанга, която е повредена необратимо и не може да бъде използвана.
- Заземители-преносими- 3 броя. Към момента на подаване на проектното предложение компанията не разполага със заземители. Д5: Разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа в „Далкия Варна” ЕАД съгласно стандарт BS OHSAS 18001 Разработването и внедряването на СУЗБР, съгласно международен стандарт BS OHSAS 18001 включва следните основни дейности:
Етап 1: Входящ одит и запознаване с процесите в организацията.
Етап 2: Входящо запознаване на служителите с изискванията на стандарта.
Етап 3: Разработване на задължителните по Стандарта процедури.
Етап 4: Разработване на работни процедури, инструкции, форми, планове, чек-листи, свързани с основната дейност.
Етап 5: Въвеждане на СУЗБР.
Етап 6: Вътрешен одит. Коригиращи и превантивни действия (ако е приложимо).
Етап 7: Преглед от ръководството Д6: Обучение на служителите в „Далкия Варна” ЕАД, във връзка с нововъведеният стандарт по здравословни и безопасни условия на труд Обучението по СУЗБР ще бъде с продължителност 48 учебни часа и ще включва следните теми:
- Процесен подход;
- Стандарт, принципи, дефиниции;
- Сертификация и видове одити;
- Идентификация на опасностите и оценка на риска.
- Постигане и поддържане на съответствие с нормативните изисквания;
-Преглед и интерпретация на изискванията на СУЗБР, съгласно стандарта BS OHSAS 18001;
- Техники за извършване на одити;
- Планиране, провеждане, докладване и извършване на одити Д7: Сертифициране на въведената Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт BS OHSAS 18001 След достигане на готовност за сертификационен одит на СУЗБР в Далкия Варна ЕАД и след провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 69/11.03.2013 г. и сключване на договор с избрания изпълнител, дейността по сертификация, ще включва следните основни етапи:
1. Заявление за сертификация
Дейността се състои в подготовка и подаване на заявление за сертификация към сертификационна организация.
2. Сертификационен одит
Дейността се състои в оценяване степента на въвеждане и покриване на изискванията на международния стандарт BS OHSAS 18001 в организацията. Д8: Модернизиране и реконструкция на съществуваща пожаро-известителна система Съществуващата пожаро-известителна система е изградена през 2005 година и не отговаря на изискванията на Наредба Iз-2733/ 15.09.2011 за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите. Пожаро-известителните детектори са от старо поколение, което дава възможност на висок брой на фалшивите сработвания и недобра и ненадеждна ефективност на системата. Пожаро-известителните детектори с охранявана площ по-малка от 100 м², при височина 3, 5 метра.
Модернизацията на пожаро-известителната система включва реконструкция на съществуващата такава към момента. Контролният панел е производство ново поколение, непосредствено съвместим с компютърни системи и мрежи. Той ще даде възможност за изписване върху дисплей на точното помещение и зоната, в която се намира вида на горимото натоварване, необходимо за пожаро-гасене, номера на ключа за отваряне на посоченото помещение и бързо откриване на местоположението на алармите. Модернизираната система ще притежава аварийно захранване, изпълнено с вградени акумулаторни батерии, позволяващи автономност минимум 72 часа в режим на покой, като по този начин ще се изключи възможността за отказ от работа. Системата дава възможност за предупреждение дори при минимални промени в стойностите на даден детектор, както и всички повреди, минали събития и стойности на останалите детектори. Пожаро-известителните детектори ще се от ново поколение и ще осигурят намаляване на броя на фалшивите сработвания и осигуряване на пълна и надеждна ефективност на системата.
Етапите на модернизирането на пожаро-известителната система включват:
Етап 1- Закупуване на необходимото оборудване, като тръби от PVC, проводник, контролен панел, оптико-димен детектор, база за детектор, адресируем ръчен известител, база за адресируем ръчен известител, лъчев детектор, управляващ модул, вътрешна адресируема сирена, комбинирана сирена с лампа, крепежни елементи, акумулатор, механизация.
Етап 2- Монтаж на закупеното оборудване.
Закупеното оборудване ще бъде съобразено с изискванията на Европейската организация за сертифициране на системи за сигурност и опазване живота на хората. Д9: Публичност и разпространение на информация по проекта Дейностите по публичност и разпространение на информацията по проекта ще бъдат извършени съгласно изискванията в „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР.
|